reklama


Renault Trucks v roce 2013 kompletně obmění svou nabídku

 

Prezident společnosti Renault Trucks na veletrhu IAA v Hannoveru oznámil, výrobce v červnu roku 2013 kompletně promění svou nabídku vozidel.

Heinz-Jürgen Löw, prezident společnosti Renault Trucks, během své tiskové konference na veletrhu v Hannoveru oznámil, že přechod k motorům generace Euro VI bude pro výrobce příležitostí ke kompletní obměně vozidel Dálkové řady, Stavební řady a Distribuční řady.

Všechna vozidla se v současnosti nacházejí ve zkušebním provozu v reálných podmínkách u partnerských společností či ve stádiu zkoušek na testovacích okruzích výrobce. Nové modely byly společností Renault Trucks vyvíjeny právě na základě potřeb a požadavků jejích zákazníků.

Letošní autosalon IAA v Hannoveru byl pro společnost Renault Trucks rovněž příležitostí k prezentaci technologie budoucích motorů Euro VI. Těžká vozidla budou mít k dispozici nový šestiválcový motor DTI 11 o zdvihovém objemu 11 litrů, vybavený systémem vstřikování common rail.

Tento nový motor je spojen se systémem úpravy výfukových plynů SCR adaptovaným pro motory Euro VI. S cílem zajistit optimální výkon tohoto systému výrobce zkombinoval různá technická řešení, jako je recyklace výfukových plynů během fáze spouštění motoru, využití klapek na přívodu vzduchu a na výfuku či specifické strategie spalování.

Systém úpravy výfukových plynů je doplněn filtrem pevných částic, který bude montován do všech motorů Euro VI od společnosti Renault Trucks. Obdobná technologie se nachází i v motoru DTI 13 o zdvihovém objemu 13 litrů, který byl opatřen pro motory o tomto objemu vhodnějším elektronickým systémem čerpadel vstřikovačů.

Pro středně těžká vozidla vyvinula společnost Renault Trucks nový čtyřválcový motor DTI 5 o zdvihovém objemu 5 litrů a nový šestiválcový motor DTI 8 o objemu 8 litrů. Oba modely jsou propojeny se systémem EGR.

Tento systém při spalování recykluje část výfukových plynů a snižuje tak objem oxidů dusíku (NOx) produkovaných motorem. Zbývající NOx jsou pak katalyticky eliminovány prostřednictvím systému SCR. Filtr pevných částic pak umožňuje splňovat přísné limity pro emise těchto částic ukládané normou Euro VI.

Společnost Renault Trucks zdůrazňuje v rámci své strategie All For Fuel Eco zapojení všech zaměstnanců společnosti do úsilí o úsporu paliva, a to od projektování kamionu až po jeho údržbu v síti Renault Trucks.

Výsledky tohoto úsilí jsou zákazníkům nabízeny formou řešení Optifuel. Tento produkt sestává z řady nástrojů a služeb určených pro zákazníky a zaměřených na konfiguraci jejich vozidel, zvláště z hlediska výběru toho nejvhodnějšího pohonu (elektrického, hybridního, CNG či dieselu), školení firemních řidičů, sledování a analýzu spotřeby paliva firemních vozidel a na údržbu vozů spojenou se specifickými službami zacílenými na úspory paliva.

Automatické převodovky od společnosti Renault Trucks umožňují úsporu paliva až o 7 %, využitím produktu Optifuel Programme lze v měřítku firemního vozového parku dosáhnout úspory až 15 % a školením Optifuel Training prošlo do současnosti již 21.000 řidičů.

Renault Trucks nabízí širokou řadu vozidel vybavených alternativními pohony. V rámci této řady je zákazníkům nabízeno 100% elektrické vozidlo Maxity Electrique (4,5 t), hybridní model Premium Hybrys Tech (19 t/26 t) a vozidlo s pohonem na stlačený zemní plyn Premium Distribution CNG (19 t/26 t).

Společnost Renault Trucks v současné době realizuje své výzkumné aktivity zejména prostřednictvím experimentálního vozidla Midlum Electrique. Tři exempláře jsou v současnosti ve zkušebním provozu u partnerských společností Carrefour a STEF v Lyonu a u společnosti Nestlé Suisse v Curychu a Lausanne.

Avšak přestože městská vozidla stále častěji využívají alternativní pohonné technologie, pro dálkovou přepravu nadále zůstává a ještě dlouho bude nejvhodnějším způsobem pohonu dieselový motor.

Proto společnost Renault Trucks pokračuje ve svém vývoji a nadále usiluje o snižování spotřeby paliva. U designové studie CX/03 představené na hannoverském veletrhu tak byla veškerá pozornost věnována zlepšení aerodynamiky a maximálnímu odlehčení vozidla. Maska chladiče tak kupříkladu vykazuje trubicovitou strukturu, která v sobě snoubí hliník a uhlíková vlákna, a ve spodní části je opatřena třemi aerodynamickými lamelami sloužícími k odvádění vzduchu na boční strany vozidla.

Cílem studie CX/03 je ukázat podstatu snahy společnosti Renault Trucks v otázkách snižování spotřeby paliva a vytyčit směr jejího úsilí o dosažení dokonalosti.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Zdroj: Renault Trucks
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama