Renault Captur má novou tvář. Modernizace přináší hi-tech výbavu i eko materiály
Oblíbené SUV si ponechává rozmanitost motorizací včetně verze na LPG nebo full-hybridu. Na příchod plug-in hybridu si ale nejspíš počkáme.
Renault již oficiálně uvádí modernizaci Capturu, která je minimálně po estetické stránce zásadní. Kompaktní SUV totiž přijíždí ve vylepšené podobě s kompletně novou maskou, pokračující na vlně designového jazyku již představeného například na nejnovějším Scénicu. Do segmentu B plánuje Renault nadále investovat. Captur je ostatně populárním modelem, kterého francouzská značka od uvedení v roce 2013 prodala napříč 90 zeměmi přes dva miliony kusů.
Zatímco tedy příď obdržela doslovný „facelift“, záď SUV včetně LED svítilen se dočkala jen lehkých kosmetických změn. Dále podtrhnout designové prvky se nicméně snaží nová nejvyšší výbava Esprit Alpine, kterou už nabízí třeba poslední Clio. Vrcholný Captur poznáte díky tmavým logům značky, 19palcovým kolům se specifickým designem nebo šedě lakovaným aerodynamickým lištám a krytům předního i zadního nárazníku.
Kromě vzhledu ladil Renault také podvozek kompaktního SUV. Konfigurace přední nápravy typu MacPherson a vlečných ramen a torzní příčky vzadu zůstává, dynamičtější a stabilnější jízdu mají nicméně zajistit upravené tlumiče, nová geometrie náprav a také kalibrace posilovače řízení.
Uvnitř se Captur dočkal podstatné aktualizace hardwaru i softwaru – nová je obrazovka přístrojového štítu (až 10,25 palce v závislosti na zvolené výbavě), taktéž infotainment s integrací systému OpenR Link a vertikálním dotykovým displejem s úhlopříčkou 10,4 palce (systém Renaultu pracuje na základu Androidu Automotive 12).
Rovněž dle zvolené výbavy nechybí SUV až čtveřice USB-C portů v kabině, indukční nabíječka telefonu ve středové konzole nebo ambientní osvětlení se 48 barvami. Rozsáhlá nálož asistentů je v dnešní době samozřejmostí, přesněji je Captur vybaven celkem 28 asistenčními systémy nejnovější generace (ADAS).
Stejně jako v modernizovaném Cliu přichází Renault v interiéru s vylepšením dílenského zpracování a kvalitnějšími materiály, díky kterým má nejnovější Captur působit „reprezentativněji“. Veškeré čalounění vozu využívá recyklované materiály a výhradně umělou kůži. S ohledem na příznivější uhlíkovou stopu tím značka potvrzuje svůj cíl nepoužívat do roku 2025 žádné materiály živočišného původu.
Po stránce pohonných ústrojí Renault ladí zavedená řešení a udržuje rozmanitou nabídku. V nabídce tak zůstává výchozí benzinový tříválec 1.0 TCe (90 k/66 kW), také jeho silnější LPG varianta (100 k/74 kW), dále mild-hybridní čtyřválec 1.3 TCE (140 k/103 kW) s manuální šestistupňovou převodovkou a alternativně jeho nyní výkonnější verze (160 k/118 kW) s automatem EDC – dříve nabízená s výkonem 140 koní.
Nakonec je součástí nabídky nadále i full-hybridní Captur E-Tech, který kombinuje zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru (94 k/69 kW), dvojici elektromotorů (e-motor o výkonu 36 kW a 18kW startér-generátor), baterii o kapacitě 1,2 kWh a již známou multimódovou automatickou převodovku (4 převodové stupně pro spalovací motor a 2 převodové stupně pro hlavní e-motor). Výsledkem je systémový výkon ústrojí 145 koní (107 kW). O příchodu plug-in hybridního ústrojí se zatím Renault v rámci modernizace nezmiňuje, odchozí verze Capturu jej nicméně nabízí.
Rival Fordu Puma se začne v Evropě prodávat už během letošního jara. Otevření objednávek v České republice je plánováno na květen a první vozy máme v české dealerské síti očekávat před letními prázdninami.