Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Captur má novou tvář. Modernizace přináší hi-tech výbavu i eko materiály

Daniel Fuglevič
Diskuze (57)

Oblíbené SUV si ponechává rozmanitost motorizací včetně verze na LPG nebo full-hybridu. Na příchod plug-in hybridu si ale nejspíš počkáme.

Renault již oficiálně uvádí modernizaci Capturu, která je minimálně po estetické stránce zásadní. Kompaktní SUV totiž přijíždí ve vylepšené podobě s kompletně novou maskou, pokračující na vlně designového jazyku již představeného například na nejnovějším Scénicu. Do segmentu B plánuje Renault nadále investovat. Captur je ostatně populárním modelem, kterého francouzská značka od uvedení v roce 2013 prodala napříč 90 zeměmi přes dva miliony kusů.

Video se připravuje ...

Zatímco tedy příď obdržela doslovný „facelift“, záď SUV včetně LED svítilen se dočkala jen lehkých kosmetických změn. Dále podtrhnout designové prvky se nicméně snaží nová nejvyšší výbava Esprit Alpine, kterou už nabízí třeba poslední Clio. Vrcholný Captur poznáte díky tmavým logům značky, 19palcovým kolům se specifickým designem nebo šedě lakovaným aerodynamickým lištám a krytům předního i zadního nárazníku.

Kromě vzhledu ladil Renault také podvozek kompaktního SUV. Konfigurace přední nápravy typu MacPherson a vlečných ramen a torzní příčky vzadu zůstává, dynamičtější a stabilnější jízdu mají nicméně zajistit upravené tlumiče, nová geometrie náprav a také kalibrace posilovače řízení.

Uvnitř se Captur dočkal podstatné aktualizace hardwaru i softwaru – nová je obrazovka přístrojového štítu (až 10,25 palce v závislosti na zvolené výbavě), taktéž infotainment s integrací systému OpenR Link a vertikálním dotykovým displejem s úhlopříčkou 10,4 palce (systém Renaultu pracuje na základu Androidu Automotive 12).

Rovněž dle zvolené výbavy nechybí SUV až čtveřice USB-C portů v kabině, indukční nabíječka telefonu ve středové konzole nebo ambientní osvětlení se 48 barvami. Rozsáhlá nálož asistentů je v dnešní době samozřejmostí, přesněji je Captur vybaven celkem 28 asistenčními systémy nejnovější generace (ADAS).

Stejně jako v modernizovaném Cliu přichází Renault v interiéru s vylepšením dílenského zpracování a kvalitnějšími materiály, díky kterým má nejnovější Captur působit „reprezentativněji“. Veškeré čalounění vozu využívá recyklované materiály a výhradně umělou kůži. S ohledem na příznivější uhlíkovou stopu tím značka potvrzuje svůj cíl nepoužívat do roku 2025 žádné materiály živočišného původu.

Po stránce pohonných ústrojí Renault ladí zavedená řešení a udržuje rozmanitou nabídku. V nabídce tak zůstává výchozí benzinový tříválec 1.0 TCe (90 k/66 kW), také jeho silnější LPG varianta (100 k/74 kW), dále mild-hybridní čtyřválec 1.3 TCE (140 k/103 kW) s manuální šestistupňovou převodovkou a alternativně jeho nyní výkonnější verze (160 k/118 kW) s automatem EDC – dříve nabízená s výkonem 140 koní.

Nakonec je součástí nabídky nadále i full-hybridní Captur E-Tech, který kombinuje zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru (94 k/69 kW), dvojici elektromotorů (e-motor o výkonu 36 kW a 18kW startér-generátor), baterii o kapacitě 1,2 kWh a již známou multimódovou automatickou převodovku (4 převodové stupně pro spalovací motor a 2 převodové stupně pro hlavní e-motor). Výsledkem je systémový výkon ústrojí 145 koní (107 kW). O příchodu plug-in hybridního ústrojí se zatím Renault v rámci modernizace nezmiňuje, odchozí verze Capturu jej nicméně nabízí.

Rival Fordu Puma se začne v Evropě prodávat už během letošního jara. Otevření objednávek v České republice je plánováno na květen a první vozy máme v české dealerské síti očekávat před letními prázdninami.

Daniel Fuglevič
Diskuze (57)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
5. 4. 2024 08:34
Re: To zamrzí
Já bych řekl, že je to takový klasický FL, kde bylo potřeba napasovat nový designový směr na starší model, ale vlastně se jim do toho ani nechtělo moc investovat a měnit moc karosářských dílů, takže výsledek je... podivný. Tím spíš, že předchozí směr byl výrazně zakulacený a ten nový je hranatý, agresivnější.
Avatar - sorpersa
5. 4. 2024 08:15
Re: Captur
No áno Mitsu sa mi páčilo už od modelov 80 tich rokov, ešte za starých čias keď som prvé videl na námestií, nyslím do bolo SAPPORO, to bolo niečo neskutočné a mne srdcu najbližšie bol Eclipse 1. To v dizajne neviem či Mitsu niečo prekonalo. Strašne sa mi páčil Galant z posledných rokov výrovy a Lancer je už len labutia pieseň.
Avatar - sorpersa
5. 4. 2024 08:12
Re: Captur
No neviem, mne postačuje, dás sa pohybovať zadnou lavicou. Fakt je menší zvnútra ako Kamiq, ale priestor nad hlavou, žeby bol menší ako u Fabie.... no to ani náhodou, ono ten priestor záleží aj od nastavenia sedadiel a komu ako vyhovuje. Ja mám 180 cm, sedačku skoro v najvyššej polohe a rezerva nad hlavou cca 5 cm... teda 190 cm človek v najvyššej polohe je fakt bieda...Z vyššie uvedených dôvodov som nekúpil Stonic, tam som si nevedel nájsť polohu ani náhodou dtto XCEED.
Avatar - sorpersa
5. 4. 2024 08:07
Re: Captur
Ano Kamik je s priestorom na tom lepšie. Ale Fabia podľa mňa nie.
5. 4. 2024 07:43
Re: Captur
Vypisovať tu a kontrolovať či niekto odpíše je naozaj skvelé šetrenie času. Použitie gúglu naopak vždy trvá hodiny :D