Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks T High Edition: Stylový vrchol nabídky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Renault Trucks rozšířila nabídku své modelové řady T o speciální edici s atraktivní úpravou exteriéru a bohatou standardní výbavou.

Francouzský výrobce se rozhodl prostřednictvím své novinky demonstrovat, že modelová řada T je důstojným nástupcem nezapomenutelného modelu Magnum s atraktivním designem, prostornou a komfortní kabinou i výkonnou pohonnou jednotkou.

Renault Trucks T High Edition v podstatě představuje špičku v rámci své modelové řady. Na první pohled zaujme barevnou kombinací své komfortně zařízené kabiny High Sleeper Cab s vnitřním výškou 2,05 m, zcela rovnou podlahou a lůžky pro odpočinek posádky.

Na černý lak karoserie v kombinaci s červenými linkami a několika odstíny šedé navazuje svým provedením i interiér kabiny, jemuž vévodí černou kůží čalouněné sedadlo řidiče s dvojicí loketních opěrek a prošíváním červenou nití. Stejná kombinace materiálů a barev se pak opakuje i na volantu.

K pohonu tohoto špičkového zástupce řady T slouží přeplňovaný vznětový šestiválec DTI 13 Euro 6, poskytující z objemu třinácti litrů maximální výkon 383 kW (520 k) a točivý moment 2550 N.m.

Standardem je zde prediktivní systém změny převodových stupňů Optivision, který je propojen s GPS a využívá mapovou topografii pro optimalizaci výběru převodových stupňů.

Každá, alespoň jednou projetá trasa je zaznamenána pomocí palubního snímače vozidla nebo i jiným vozidlem vybaveným systémem Optivision, které stejnou trasu ujelo. Úspory paliva tak může být dosaženo okamžitě při první jízdě vozidla, pokud jiné vozidlo stejnou trasu již absolvovalo před ním.

Součástí výbavy je pak i sada Fuel Eco, umožňující snížení spotřeby paliva až o 4 %, do níž patří systém eco cruise control s režimem Optiroll, vypnutelný kompresor vzduchu, čerpadlo řízení s proměnným průtokem a automatické zastavení motoru.

Na snížení spotřeby paliva mají dále příznivý vliv i boční a střešní deflektory, které jsou namontovány na zadní stěnu kabiny a minimalizují mezeru mezi ní návěsem, aby usměrňovaly proudění vzduchu kolem soupravy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)