Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault vyvinul dvoutaktní dvouválec o objemu 0,7 l

Michal Fokt
Diskuze (86)
Vtípky, že za chvíli budeme kvůli downsizingu všichni jezdit v autech s dvouválci se čtyřmi turby, začínají nabírat hrozivě konkrétních obrysů. Po Fiatu s podobnou koncepcí přichází také Renault.

Připadají vám japonské kei minivozy s malými motůrky směšné a Evropy naprosto nedůstojné? Možná je to je jinak a Japonci pouze předběhli dobu, s motory s malými kubaturami i počty válců začínají i evropské automobilky a to mnohem ortodoxněji. Kdo by neznal dvouválcový TwinAir 0,9 l od Fiatu? A to ještě nic není - Renault teď představil motor, který jde ještě mnohem dál.

Zbrusu nový francouzský dvouválec má objem jen 0,73 l, spaluje naftu a jedná se o starý dobrý dvoutakt! Vznikl rozpůlením motoru 1.5 dCi a je tedy o 50 % menší a váží méně, než 100 kg, což představuje oproti výchozí patnáctistovce 40kg výhodu. Renault současně slibuje, že bude dvouválec o 15 % úspornější, než srovnatelný čtyřválec a co je důležité, neměl by být hlučnější a zvuk by měl být stejný, jako u čtyřtaktního čtyřválce.

Jedná se zatím o prototyp, takže nejsou známy přesné parametry, nicméně výkon by se měl pohybovat v rozmezí 35-50 kW, zatímco točivý moment by měl činit až 145 N.m. Je tedy jasné, že jde o přeplňovaný motor, co byste ale asi nečekali, je osazen jak turbodmychadlem, tak kompresorem!

Proslýchá se, že Renault chce tento motor nasadit primárně na rozvojových trzích, kde je tlak na nízké náklady extrémní, ale uvést něco takového i v Evropě je od toho už jen krůček... Výrobní náklady budou oproti čtyřválci zhruba poloviční, ale i tak bude stát víc, než benzinový motor s obdobnými parametry, přičemž nejdražšími komponenty na něm pochopitelně bude zmíněný kompresor a turbo.

Na motoru se před uvedením na trh bude ještě dále pracovat a časový horizont zatím nebyl upřesněn, už teď je ale určitě namístě se zeptat - těšíte se na takovouto automobilovou budoucnost?

Michal Fokt
Diskuze (86)
14. 12. 2014 18:18
Re: naprostý trapas
Píšu o moderních dieselech EU4. Rozdíl mezi ním a cng autobusem je propastný. Kdo to neví, tak zřejmě žije uprostřed Sahary ty náš zkušený demagogu.
Avatar - Ronault.
14. 12. 2014 17:16
Re: naprostý trapas
Ta velká spotřeba se týkala 1,2 TCe 74 kW a 1,4 TCe 96 kW to byly jen oturbené přímovstřiky, které už nejsou ani v prodeji. Z druhé stránky proti TSI neměly žádné potíže a daly se předělat na LPG.
Avatar - rokyta.p
14. 12. 2014 14:17
která velikost motoru je ta správná?
Na první pohled úsměvné >:D a taky se nehrnu. Ale když si vezmeme například Škodu Popular, měla 995 ccm a 20 kW. Tehdejší představa, že za pár desítek let bude nějaká Fabia III, která bude mít z ekvivalentních 999 ccm 44 nebo 55 kW se jim určitě tehdá také zdála úsměvná. Tak je otázka, zda to nebude za čas podobné ;-) Aspoň Renault něco vyvinul (čas pak ukáže) a jen nekopíruje jak korejské rychlokvašky.
Avatar - petr164
14. 12. 2014 13:40
Re: naprostý trapas
Už aby tu byly levné elektromobily. Kapitál násilím rvaný do beznadějné záchrany motorů na uhlovodíky, které docházejí, by dávno stačil na veškerou infrastrukturu a snížené nákladů produkce elektromobilů. Elon Musk je jediný, kdo si to dostatečně silně uvědomuje.
14. 12. 2014 12:10
Re: :-)
Samomazná ložiska ? ? ;-\ ? Připomínám, že je potřeba mazat nejen ložiska, ale i písty a pístní kroužky ve válcích a i pístní čepy. A pak ta ložiska, jak hlavní, tak i ojniční.

Všechny dvoutakty, co svět světem stojí, jsou mazány buď směsí oleje přimíchaného do paliva nebo odděleným ztrátovým mazáním. Vždy dochází ke spalování příslušné dávky oleje. To je základní emisní problém dvoutaktního motoru. A spotřebu oleje je třeba také připočítat k nákladům na provoz. Stále platí jednoduchý orientační výpočet spotřeby oleje u dvoutaktu cca 1litr oleje na každých 40 - 50 litrů spotřebovaného paliva. (Platí u benzínového motoru, u diesela může být spotřeba oleje podle tohoto výpočtu mírně vyšší, díky lepší účinnosti.)