Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Revoluce v dotyku: Nový koncept Bosch pro CES 2016

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (33)
Na letošním veletrhu spotřební elektroniky CES představí Bosch koncept s dotykovými displeji, na nichž lze tlačítka rozeznat i díky odlišnostem ve struktuře povrchu.

Premiéra konceptu společnosti Bosch se má v Las Vegas uskutečnit 5. ledna roku 2016 a veřejnost má mít možnost se s ním seznámit od 6. do 9. ledna během veletrhu CES (Consumer Electronics Show), na němž bude vystaven.

Koncept dvoumístného roadsteru nehodlá ohromovat svými designem nebo technikou ukrytou pod karoserií, ale provedením interiéru. Prostoru pro posádku totiž vládnou dotykové displeje, které jsou rozmístěny po celé šířce palubní desky, na středové konzole a i na výplních dveří. Všechny displeje jsou přitom navrženy tak, aby pomohly s minimalizováním rozptylování řidiče.

Nové dotykové displeje Bosch totiž nabízí unikátní formu interakce. Při kontaktu s povrchem reaguje displej haptickými prvky stejně jako vizuálními a zvukovými signály. Řidiči tak mohou cítit tlačítka na obrazovce poslepu díky rozdílům ve struktuře povrchu a bez způsobení nežádoucí akce.

Hrubé, hladké, ale i vzorkované povrchy odlišují různá tlačítka a funkce. Virtuální tlačítko je tak aktivováno až když ho uživatel stiskne silněji. Řidiči tak mají pocit, že používají klasická mechanická tlačítka. Na pohled se ovšem tato obrazovka s haptickými prvky nijak neliší od jiných dotykových displejů.

Dotykový displej také rozlišuje intenzitu, kterou uživatel při dotyku použije, a spouští podle toho odlišné funkce. Lehký dotyk tak například aktivuje funkci Pomoc a odlišným přítlakem můžete kontrolovat jak rychle (resp. pomalu) se posunují položky v seznamu.

A protože řidič pod prsty cítí umístění tlačítek, například přepínání radiové stanice nevyžaduje vizuální kontrolu displeje a oči mohou zůstat častěji na vozovce. Obrazovka je vybavena klasickým senzorem dotyku a doplňkovým senzorem, který měří sílu tlaku prstů. Na vytváření různých povrchů je využíván speciální software a tvářecí mechanika.

Organizátoři letošního lednového veletrhu CES udělili novému dotykovému displeji s haptickými prvky již v listopadu roku 2015 ocenění CES 2016 Innovation Award v kategorii audio/video vybavení vozidel.

Společnost Bosch vedle svého nového dotykového displeje na CES představí i své nejnovější výsledky ve vývoji autonomních systémů řízení, komunikace vozidel mezi sebou i se servisy nebo domy a byty jejich provozovatelů. Chybět nebude ani expozice s novinkami z oblasti domácnosti a průmyslu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (33)
Avatar - Ja Prvni 123
4. 1. 2016 23:10
Re: Ano, tlačítka jsou revolucí...
Ano, je to tak. Uz jsem to taky nasel.
Vlastne sem jdu, abych to dodal.
;-)
No, a kazdymu se libi to jeho - a tak je to v poradku.
Mne se Elko taky nejak zvlast nelibi, ale neodpuzuje - a uznavam jeho kvality.
Avatar - white label
4. 1. 2016 13:43
Re: Ano, tlačítka jsou revolucí...
Neplácám, akorát to tak nežeru, trochu nadhledu by to chtělo? ;-)
Napsal jsem snad něco, co by nebyla pravda? :-)
Neboj, nejsem zastáncem dotyku "vždy a všude".
Avatar - Emel
4. 1. 2016 13:07
Re: Takže od tlačítek k tlačítkům.
Jasně... světla, blinkry, stěrače, tempomat, základní ovládání audia a nastavení teploty nejlépe na páčky a kolečka. Ale zbývá navi, pokročilejší práce s audiem, telefon, setup auta, třeba automatické parkování a do budoucna fůra dalších věcí...
Avatar - Blue Sun
4. 1. 2016 10:22
Re: Bohové...
Řekl, ale ta nejsou dost cool...
Avatar - Blue Sun
4. 1. 2016 10:21
Re: tlačítka
No jak... máš mít přeci taky X5, aby se ti její světla skryla v zadní stěně. To je přeci eurounijní logika. A že se ti nelíbí? To nikoho nezajímá, úředník už rozhodl. X5 do každé rodiny!