17.9. 2017 Jiří Baborský

Rolls-Royce Phantom VIII: Exkluzivně jsme vyzkoušeli nové nejluxusnější auto světa!

 

Událostí sezony bylo jmenování nového vládce všech aut. Krátce po korunovaci se Rolls-Royce Phantom VIII zastavil v Praze a my jsme byli u toho.

Máte doma čtrnáctiletého potomka? Pak si představte, že Rolls-Royce Phantom se vyráběl přesně tak dlouho. Od roku 2003 až do letošního ledna, a to jen s jednou výraznější modernizací. Ale i na Jeho Výsost jednou dojde, stalo se tak 27. července. Tehdy se představila zcela nová, osmá generace. Svět tak po půlročním bezvládí opět získal automobilového krále. Měsíc nato se potenciálním zákazníkům a médiím ukázal v Praze a Světu motorů udělil exkluzivní soukromou audienci. Díky tomu vás můžeme pozvat na návštěvu jiného světa. Tam za dveře tlusté jak vrata od atomového krytu, do království ticha, kde se mísí vůně nejjemnější kůže s buketem whisky v zadním baru, nad hlavou září stovky hvězd a místo trávy tu rostou koberce z heboučké jehněčí vlny. „Zujte se a vyzkoušejte to měkoučko naboso. To jinde nezažijete,“ nabádá nás s úsměvem Christopher Duff, designér interiéru. A má pravdu…

Ani metr!

I když jsme dělali nejsmutnější oči, jaké dovedeme, nesvezli jsme se. Zaměstnanci továrny v britském Goodwoodu zatím ručně sestavili jen výstavní exempláře, které teď jedou premiérové turné po světě. Stříbrný základní model a fialový s prodlouženým rozvorem. Auto, které zkoumáme, je tedy přímo kus z prvních oficiálních snímků.

Rolls-Royce Phantom a jeho historie: Sedm aristokratických pokolení

Tyto dva phantomy nejsou nijak registrované a nesmějí se dostat do provozu. Snad skončí v muzeu, možná poslouží pro interní školení, v nejhorším případě je jednou sešrotují. První objednané kusy se začnou vyrábět koncem letošního roku, k zákazníkům ovšem přijedou nejdříve počátkem toho příštího. A jak se nám podařilo zjistit, na seznamu čekatelů už jsou i čeští zájemci. Ten nejlačnější si nový phantom závazně objednal dokonce dřív, než jej viděl. Tomu říkáme loajalita a absolutní důvěra.

Kolosální v každém směru

Phantom je po generace věrný určitým designovým prvkům a zásadám. Zákazníci to tak vyžadují, čekat revoluci by bylo bláhové. Přesto nám novinka na první pohled přišla až příliš podobná předchůdci. Čím déle ale chodíme kolem šestimetrové karoserie a zkoumáme centimetr po centimetru, uvědomujeme si rozdíly. Předně je příď o 10 cm vyšší a boční linie směrem k zádi plynule klesá, což vytváří velmi dynamickou siluetu. Příď s jediným párem diodovo-laserových světlometů působí jemnějším dojmem, může za to také méně dominantní chrám masky poprvé zapuštěný do kapoty.

Škoda že časopis nedokáže zprostředkovat trojrozměrný zážitek, skutečné rozměry phantomu jsou fascinující. Jako byste postavili na kola katedrálu. Nedávno jsme testovali Bentley Mulsanne a připadal nám obrovský. Teď víme, že není. A se základní cenou osm milionů vlastně ani není tak drahý. Rolls-Royce si cení nový phantom minimálně na 11.850.000 Kč, prodloužená verze EWB začíná na 14,2 milionu. Tak co, začínáte šetřit? Ty koberečky jsou vážně nepopsatelně hebké.

Ve zkratce

  • Díky lehkým materiálům, jako je hliník a karbon vyztužující například sloupky karoserie, váží obrovský phantom pouze 2600 kg, tedy jen o 150 kg víc než menší model Ghost.
  • Dosud atmosférický dvanáctiválec dostal dvě turbodmychadla, díky nimž vzrostl výkon z 338 na 420 kW a točivý moment z 720 na 900 N.m.
  • Nová modulární podvozková platforma dovoluje snadno měnit rozvor náprav i rozchod kol, což usnadňuje stavbu zakázkových karoserií. Těm se chce Rolls-Royce věnovat více než dosud.
  • Mezi nové prvky výbavy patří laserová dálková světla nebo monitorování celého okolí vozu.
  • Kamera snímá povrch vozovky před autem a dává signály tlumičům, které tak mohou s předstihem nastavit optimální tuhost.
  • Dvouvrstvá skla mají tloušťku 6 mm, v autě je 130 kg hlukové izolace a speciální tlumicí hmotou jsou vyplněné i pneumatiky. Phantom při rychlosti 100 km/h mezigeneračně ztichl o 10 %.
  • Jediný viditelný odkaz na mateřský koncern BMW představuje grafika multimediálního systému, odpovídající mnichovským vozům.

Základní údaje

  • Zážehový dvanáctiválec 6,75 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly
  • Výkon 420 kW
  • Točivý moment 900 N.m
  • Automatická osmistupňová převodovka
  • Pohon zadních kol
  • Zrychlení 0-100 km/h za 5,1 s
  • Maximální rychlost 250 km/h

Tři otázky pro Christophera Duffa, designéra interiéru

Jak dlouho jste na vnitřku pracoval?

Vývoj trval čtyři roky. Na začátku mě šéf posadil na zadní sedadlo minulé generace a řekl mi: „Zavři oči a představ si, že máš za sebou velmi náročný a rušný den. Teď jedeš konečně domů a chceš jediné – absolutní relax a dokonalé pohodlí. Takové prostředí teď navrhni.“

Jak se zrodil nápad na galerii v přístrojové desce?

Hledali jsme nový způsob, jak zákazníkům dopřát maximální možnost individualizace. A zjistili, že palubní deska skýtá neuvěřitelný, přitom dosud nevyužitý prostor.

Je v interiéru něco, co byste dnes navrhl jinak?

Obvykle designéři po dokončení práce najdou prostor k dalšímu vylepšení. Ale abych byl upřímný, ve phantomu bych nezměnil vůbec nic.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 






 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…