Rover 400 2,0 16V - Silný Angličan

Rover 400 2,0 16V - Silný Angličan

 
 

V horkých červnových dnech jsme pro vás otestovali anglický vůz nižší střední třídy s názvem ROVER 400. Čtyřstovka se vyrábí ve třech variantách (sedan, hatchback a kombi), z nichž se do ČR dováží první dva jmenované typy.

Pro test nám byl připraven typ sedan s plnou výbavou (2xAIRBAG, ABS, centrální zámek s dálkovým ovládáním, imobilizér, elektricky ovládaná okna, klimatizace, litá kola, posilovač řízení) a nejsilnějším motorem v nabídce o zdvihovém objemu téměř dva litry.

Tento velmi kultivovaný šestnáctiventilový čtyřválec podával v celém rozsahu otáček velmi slušný výkon. Bohužel jeho sílu krotí poněkud těžší zpřevodování. To má za následek poněkud vlažnější zrychlení na pátý převodový stupeň. Tohle řešení má ale i své nesporné výhody - například díky nižším otáčkám menší spotřebu paliva a nižší hluk pronikající od motoru. Pro zajímavost na pátý př. stupeň jsou při stokilometrové rychlosti otáčky motoru jen 2700 ot/min a při 130km/h 3500ot/min, což, jak jistě uznáte, je pro klidné a tiché cestování ideální. S řazením a spojkou nejsou téměř žádné problémy a po pár kilometrech máte pocit, že toto auto řídíte odjakživa. Tento pocit ještě umocňuje optimálně fungující posilovač řízení. Co se týče hluku pronikajicího do kabiny, dalo by se mluvit o lehce sportovním zvuku.

Podvozek čtyřstovky se dá charakterizovat jako bezproblémový, v zatáčkách se auto velmi málo naklání. Jízdní vlastnosti se téměř nemění ani při plném zatížení. V extrémních podmínkách, které jsme testovali na staré letištní ploše, se u podvozku projevuje mírná nedotáčivost daná koncepcí „vše vpředu . Ale přesto Rover přesvědčil, že jízdní vlastnosti jsou jeho silnou stránkou. A co účinnost brzd? Přesto, že jsem právě tady očekával spíše průměr byl jsem velmi překvapen, jak ostře čtyřstovka brzdí. Náběh brzd při prudkém sešlápnutí brzdového pedálu byl okamžitý, bez známek vlnění vozu po vozovce a často byl účinek i na suchém asfaltu tak silný, že se spustilo ABS. Výtkou v tomto směru bych měl k přílišnému „ponoření přední části vozu při prudkém brždění.

Je čas podívat se do interiéru. Kvalitu zpracování bych řadil k průměru v této kategorii. Občas se dají najít drobné vady na kráse, a to například otřepy na některých plastových výliscích (střední opěrka, madla předních dveří). Odkládacích ploch je v interiéru dostatek, a to v obou předních dveřích, 2x ve střední konzole a poněkud menší před spolujezdcem. Sedadla jsou dobře tvarována a v zatáčkách dobře drží tělo. Na zadních sedadlech je dostatek místa i pro mě (182cm) jak nad hlavou, tak i pro nohy, pokud se přede mnou sedící osoba nebude moc roztahovat. Co se týče funkčnosti jednotlivých ovládacích prvků, bylo vše bez problémů. Klimatizace fungovala výborně, všechny ovládací prvky jsou ve snadném dosahu řidiče. Volant je výškově seřiditelný, což je dnes u lepších výrobců standard. Výhled z vozu je dobrý, kromě výhledu dozadu.

Zavazadlový prostor má velmi slušný objem 0,470m3. Je dobře přístupný a bez větších nerovností. Výtku mám k víku zavazadlového prostoru, které nemá žádné čalounění, ani madlo pro zavírání. Kdo je z jiného vozu zvyklý zavírat víko právě uchopením madla uvnitř víka, narazí na poměrně ostré plechové hrany. Proto je nutno zavírat víko zvenku, což může mít za následek ušpinění rukou.

Jde o vůz se silným motorem, ideálním pro svižnou až sportovní jízdu i při plně naloženém voze. Interiér je prostorný a komfortně vybaven. Jízdní vlastnosti jsou výborné. Značka vozu propůjčuje majiteli punc jisté vyjímečnosti. Jde tedy o vůz vhodný jak pro podnikatele, který odjezdí stovky kilometrů denně, tak pro rodinné účely.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

ANO se sbližuje s komunisty ANO se sbližuje s komunisty

Sociální bydlení, surovinová politika, růst minimální…

Zápisník Michala Tomeše: Zase ty kampaně Zápisník Michala Tomeše: Zase ty kampaně

Bývalý britský předseda vlády, voják a publicista Winston…

Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show

Česko hledá prezidenta. Už do názvu pořadu,…

Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů

Americký podnikatel Elon Musk by měl zůstat v čele…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Rozměry a hmotnosti
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,70
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

České dálnice budou ode dneška dozorovat neoznačené Škody…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 





 
BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

Včera

Auto s japonským designem, italskými karosářskými úpravami a německým motorem? Seznamte se s BMW Bertone Freeclimberem.




Blesk.cz

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině stromu: Byl tak zmrzlý, že se nemohl pohnout

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině…

Asi tři dny se nedaleko Vítkova na Tachovsku schovával promrzlý a vyhladovělý pejsek v dutině stromu. Když ho…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Česko - Makedonie 25:24. Úžasný obrat a chycená sedmička na konec!

Česko - Makedonie 25:24. Úžasný obrat a chycená…

Čeští házenkáři po dalším úžasném vítězném dramatu na mistrovství Evropy živí naději na postup do semifinále.…

 

Reflex.cz

Madrid: Španělská metropole si vás podmaní nejen svojí krásou

Madrid: Španělská metropole si vás podmaní nejen…

Madrid leží daleko od mořského břehu a daleko od lehkomyslnosti španělských letovisek. Překvapit vás může ale…

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na Primě. Sledovali jsme živě!

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na…

V úterý od 20:00 proběhla první skutečná televizní debatu prezidentských kandidátů. Po monologu Miloše Zemana na…