Rover 400 2,0 16V - Silný Angličan

Rover 400 2,0 16V - Silný Angličan

 
 

V horkých červnových dnech jsme pro vás otestovali anglický vůz nižší střední třídy s názvem ROVER 400. Čtyřstovka se vyrábí ve třech variantách (sedan, hatchback a kombi), z nichž se do ČR dováží první dva jmenované typy.

Pro test nám byl připraven typ sedan s plnou výbavou (2xAIRBAG, ABS, centrální zámek s dálkovým ovládáním, imobilizér, elektricky ovládaná okna, klimatizace, litá kola, posilovač řízení) a nejsilnějším motorem v nabídce o zdvihovém objemu téměř dva litry.

Tento velmi kultivovaný šestnáctiventilový čtyřválec podával v celém rozsahu otáček velmi slušný výkon. Bohužel jeho sílu krotí poněkud těžší zpřevodování. To má za následek poněkud vlažnější zrychlení na pátý převodový stupeň. Tohle řešení má ale i své nesporné výhody - například díky nižším otáčkám menší spotřebu paliva a nižší hluk pronikající od motoru. Pro zajímavost na pátý př. stupeň jsou při stokilometrové rychlosti otáčky motoru jen 2700 ot/min a při 130km/h 3500ot/min, což, jak jistě uznáte, je pro klidné a tiché cestování ideální. S řazením a spojkou nejsou téměř žádné problémy a po pár kilometrech máte pocit, že toto auto řídíte odjakživa. Tento pocit ještě umocňuje optimálně fungující posilovač řízení. Co se týče hluku pronikajicího do kabiny, dalo by se mluvit o lehce sportovním zvuku.

Podvozek čtyřstovky se dá charakterizovat jako bezproblémový, v zatáčkách se auto velmi málo naklání. Jízdní vlastnosti se téměř nemění ani při plném zatížení. V extrémních podmínkách, které jsme testovali na staré letištní ploše, se u podvozku projevuje mírná nedotáčivost daná koncepcí „vše vpředu . Ale přesto Rover přesvědčil, že jízdní vlastnosti jsou jeho silnou stránkou. A co účinnost brzd? Přesto, že jsem právě tady očekával spíše průměr byl jsem velmi překvapen, jak ostře čtyřstovka brzdí. Náběh brzd při prudkém sešlápnutí brzdového pedálu byl okamžitý, bez známek vlnění vozu po vozovce a často byl účinek i na suchém asfaltu tak silný, že se spustilo ABS. Výtkou v tomto směru bych měl k přílišnému „ponoření přední části vozu při prudkém brždění.

Je čas podívat se do interiéru. Kvalitu zpracování bych řadil k průměru v této kategorii. Občas se dají najít drobné vady na kráse, a to například otřepy na některých plastových výliscích (střední opěrka, madla předních dveří). Odkládacích ploch je v interiéru dostatek, a to v obou předních dveřích, 2x ve střední konzole a poněkud menší před spolujezdcem. Sedadla jsou dobře tvarována a v zatáčkách dobře drží tělo. Na zadních sedadlech je dostatek místa i pro mě (182cm) jak nad hlavou, tak i pro nohy, pokud se přede mnou sedící osoba nebude moc roztahovat. Co se týče funkčnosti jednotlivých ovládacích prvků, bylo vše bez problémů. Klimatizace fungovala výborně, všechny ovládací prvky jsou ve snadném dosahu řidiče. Volant je výškově seřiditelný, což je dnes u lepších výrobců standard. Výhled z vozu je dobrý, kromě výhledu dozadu.

Zavazadlový prostor má velmi slušný objem 0,470m3. Je dobře přístupný a bez větších nerovností. Výtku mám k víku zavazadlového prostoru, které nemá žádné čalounění, ani madlo pro zavírání. Kdo je z jiného vozu zvyklý zavírat víko právě uchopením madla uvnitř víka, narazí na poměrně ostré plechové hrany. Proto je nutno zavírat víko zvenku, což může mít za následek ušpinění rukou.

Jde o vůz se silným motorem, ideálním pro svižnou až sportovní jízdu i při plně naloženém voze. Interiér je prostorný a komfortně vybaven. Jízdní vlastnosti jsou výborné. Značka vozu propůjčuje majiteli punc jisté vyjímečnosti. Jde tedy o vůz vhodný jak pro podnikatele, který odjezdí stovky kilometrů denně, tak pro rodinné účely.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Rozměry a hmotnosti
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,70
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 





 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Včera

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění ohledně druhého dítěte!

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění…

Je to už několik dní, co je Agáta Prachařová (33) maminkou druhého potomka. A pořádně si to užívá. S malou Miou…

Denisa (†26), manželka bubeníka kapely Mirai, chtěla veselý pohřeb: Na poslední cestu ji vyprovodily balonky, před týdnem ji přejelo auto

Denisa (†26), manželka bubeníka kapely Mirai, chtěla…

Více než stovka smutečních hostů se dorazila v pátek rozloučit s tragicky zesnulou hudebnicí Denisou Bílou…

 

iSport.cz

Dva měsíce natvrdo! Padl trest za faul z Vítkovic, při němž vypadaly zuby

Dva měsíce natvrdo! Padl trest za faul z Vítkovic,…

Byl to běžný souboj, jakých jsou ve fotbale stovky. Žádná zákeřnost. Jenže výsledkem byla devastace chrupu. V…

Laver Cup: Nadal a Berdych prohráli čtyřhru, ale Evropa vede 3:1

Laver Cup: Nadal a Berdych prohráli čtyřhru, ale…

Tenisté Evropy plní v premiérovém Laver Cupu roli favorita a po prvním dnu vedou nad výběrem světa 3:1 na…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…