Rover 400 2,0 16V - Silný Angličan

Rover 400 2,0 16V - Silný Angličan

 
 

V horkých červnových dnech jsme pro vás otestovali anglický vůz nižší střední třídy s názvem ROVER 400. Čtyřstovka se vyrábí ve třech variantách (sedan, hatchback a kombi), z nichž se do ČR dováží první dva jmenované typy.

Pro test nám byl připraven typ sedan s plnou výbavou (2xAIRBAG, ABS, centrální zámek s dálkovým ovládáním, imobilizér, elektricky ovládaná okna, klimatizace, litá kola, posilovač řízení) a nejsilnějším motorem v nabídce o zdvihovém objemu téměř dva litry.

Tento velmi kultivovaný šestnáctiventilový čtyřválec podával v celém rozsahu otáček velmi slušný výkon. Bohužel jeho sílu krotí poněkud těžší zpřevodování. To má za následek poněkud vlažnější zrychlení na pátý převodový stupeň. Tohle řešení má ale i své nesporné výhody - například díky nižším otáčkám menší spotřebu paliva a nižší hluk pronikající od motoru. Pro zajímavost na pátý př. stupeň jsou při stokilometrové rychlosti otáčky motoru jen 2700 ot/min a při 130km/h 3500ot/min, což, jak jistě uznáte, je pro klidné a tiché cestování ideální. S řazením a spojkou nejsou téměř žádné problémy a po pár kilometrech máte pocit, že toto auto řídíte odjakživa. Tento pocit ještě umocňuje optimálně fungující posilovač řízení. Co se týče hluku pronikajicího do kabiny, dalo by se mluvit o lehce sportovním zvuku.

Podvozek čtyřstovky se dá charakterizovat jako bezproblémový, v zatáčkách se auto velmi málo naklání. Jízdní vlastnosti se téměř nemění ani při plném zatížení. V extrémních podmínkách, které jsme testovali na staré letištní ploše, se u podvozku projevuje mírná nedotáčivost daná koncepcí „vše vpředu . Ale přesto Rover přesvědčil, že jízdní vlastnosti jsou jeho silnou stránkou. A co účinnost brzd? Přesto, že jsem právě tady očekával spíše průměr byl jsem velmi překvapen, jak ostře čtyřstovka brzdí. Náběh brzd při prudkém sešlápnutí brzdového pedálu byl okamžitý, bez známek vlnění vozu po vozovce a často byl účinek i na suchém asfaltu tak silný, že se spustilo ABS. Výtkou v tomto směru bych měl k přílišnému „ponoření přední části vozu při prudkém brždění.

Je čas podívat se do interiéru. Kvalitu zpracování bych řadil k průměru v této kategorii. Občas se dají najít drobné vady na kráse, a to například otřepy na některých plastových výliscích (střední opěrka, madla předních dveří). Odkládacích ploch je v interiéru dostatek, a to v obou předních dveřích, 2x ve střední konzole a poněkud menší před spolujezdcem. Sedadla jsou dobře tvarována a v zatáčkách dobře drží tělo. Na zadních sedadlech je dostatek místa i pro mě (182cm) jak nad hlavou, tak i pro nohy, pokud se přede mnou sedící osoba nebude moc roztahovat. Co se týče funkčnosti jednotlivých ovládacích prvků, bylo vše bez problémů. Klimatizace fungovala výborně, všechny ovládací prvky jsou ve snadném dosahu řidiče. Volant je výškově seřiditelný, což je dnes u lepších výrobců standard. Výhled z vozu je dobrý, kromě výhledu dozadu.

Zavazadlový prostor má velmi slušný objem 0,470m3. Je dobře přístupný a bez větších nerovností. Výtku mám k víku zavazadlového prostoru, které nemá žádné čalounění, ani madlo pro zavírání. Kdo je z jiného vozu zvyklý zavírat víko právě uchopením madla uvnitř víka, narazí na poměrně ostré plechové hrany. Proto je nutno zavírat víko zvenku, což může mít za následek ušpinění rukou.

Jde o vůz se silným motorem, ideálním pro svižnou až sportovní jízdu i při plně naloženém voze. Interiér je prostorný a komfortně vybaven. Jízdní vlastnosti jsou výborné. Značka vozu propůjčuje majiteli punc jisté vyjímečnosti. Jde tedy o vůz vhodný jak pro podnikatele, který odjezdí stovky kilometrů denně, tak pro rodinné účely.

Spolupracujeme s TipCars.com

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Rozměry a hmotnosti
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,70
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…