14.9. 2012 Petr Slováček

Rozhovor: Policisté nejsou připraveni, říká podnikatel, který chce bránit řidiče před policií

Rozhovor: Policisté nejsou připraveni, říká podnikatel, který chce bránit řidiče před policií

Luděk Lhotský slibuje, že jeho služba „Obrana řidiče“ se za vás postaví. Svět motorů se ho ptal, co vlastně nabízí.

Není první, kdo nabízí konzultační služby motoristům, kteří nesouhlasí s výší pokuty nebo závěrem vyšetřování dopravní nehody. Podle svých slov ale Luděk Lhotský přichází s novinkou v poskytování komplexní služby, kdy vám operátor přímo při silniční kontrole do sluchátka mobilu napovídá, co a jak máte dělat. Zajímalo nás, jestli může placená podnikatelská aktivita suplovat práci advokátních kanceláří.

Radíte řidičům, aby vám při zastavení policejní hlídkou hned volali. Nebudou s tím mít problémy?

Ústava to nikde nezakazuje.

Proč vám mají volat?

Jedině v tomto momentu si mohou zaopatřit důkazy, že se průběh kontroly udál jinak. V opačném případě se projednává později to, co policista napsal do zápisu. Náš operátor řidiče navede k tomu, aby si zajistil důkazy. Zároveň vyplňuje vlastní zápis.

Co se dál děje se zápisem?

Jakmile klient přijede domů, vyplní elektronický dotazník a ten nám odešle. Zápis od něj i operátora se spojí a oba dostane na stůl náš specialista, který obra tem vyhotoví odborné vyjádření k přestupku a odešle ho na patřičný orgán policie. Ten se s námitkami musí nejdřív vyrovnat, protože kdyby poslal přestupek dál, nedodrží zákonné postupy.

Funguje tedy služba na principu zdržování?

Ne, naším záměrem nejsou obstrukce na úřadech, ale napadení materiální podstaty problému. Na základě toho tvrdíme, že třiadevadesát procent přestupků ani žádnými přestupky není.

Jak jste se dostal k myšlence nabízet takovou službu?

Spolupracoval jsem třeba na případu řidičky, kterou policisté z nehodovky zabili. Ale máme za sebou i jiné zkušenosti.

Nabízeli jste motoristům dosud jiné služby?

Obdobné, ale neorganizované na tak vysoké úrovni.

Jaká je kvalifikace vašich odborníků?

Řeší situaci na základě modelových případů.

Máte tedy k dispozici nějakou právní službu?

Neposkytujeme právní službu, ale poradenství. Chystáme podklady. Každá osoba s řidičským průkazem zná silniční zákony a my jen konzultujeme a převádíme věc na standardní vypracované modely.

Když se klientův případ dostane do správního řízení, zastupujete ho, nebo jen vypracujete návod, jak má postupovat a co říkat?

Dostane podklady, a když si to bude přát, budeme ho i zastupovat.

Kolik to bude klienta stát?

Nic, to je v ceně za naši službu. Uhradí jen paušální poplatky za cestovní náklady.

Nezaručujeme, že člověk vyvázne z přestupku, který se stal. My jen říkáme, že jsme schopni zajistit, aby byla uhájena jeho práva.

Ale když si jako motorista zaplatím vaši službu za tisícovku na rok, a pak přesto dostanu pokutu, budu se cítit jako podvedený.

Šance, že by náš klient pokutu dostal, je velice mizivá.

Budete tedy vracet paušál v případech, kdy se to nepovede?

Nepočítáme s tím a pochybuji, že by to někdo požadoval. Úspěšnost je dána podklady, které klient dodá. Naše služba je jinak precizně vypracovaná.

Nebojíte se nelibosti, nebo perzekuce ze strany správních orgánů?

Za co? Ale prosím, ať to zkusí. Spíš se bojím toho, že když přijdeme se systémem, který hájí práva řidičů, troufne si ministr naší vlády oponovat s názorem, že je to nečestné a nesportovní.

Říkáte, že nechcete bránit piráty. Ale má podle vás slušný řidič potřebu platit si vaši službu?

Určitě.

Kolik klientů už máte?

Registrace běží teprve v řádech dnů. Ale každý, kdo se o službě dozvěděl, o ni má zájem. Zatím nabíráme prodejce.

Jaké?

Například mám obchodníka, který chce zapojit svou prodejní síť. Nedávno si mi stěžoval, že kvůli své chybě oprávněně zaplatil přestupek. O oprávněnosti jsem se nechtěl bavit do doby, než mi ukáže situaci na místě. Když mi předvedl, kde a co se stalo, po pětatřiceti sekundách se ode mě dozvěděl, proč to přestupek nebyl. V ten moment jsem získal společníka, který přes svou odbytovou síť začíná prodávat.

Sledoval jste, jak podobné služby nabízejí ostatní společnosti v České republice?

Ne, protože služeb, které se tak tváří, je víc. Ale žádná nepostupuje tak jako my, nezjišťuje důkazy v místě, kde to má význam.

Co soudíte o právním povědomí policistů a strážníků v České republice?

Nejsou naprosto připraveni. Nic neumějí. Od roku pětaosmdesát existuje výrok soudu o tom, že oslovení „Dobrý den, pane řidiči“ je pohrdavé a urážlivé s výjimkou těch řidičů, kteří jsou profesionálové. I po tolika letech vás policisté stále oslovují stejně. Nikdo dosud nebyl schopen ani takovou věc aplikovat do praxe.

Konzultoval jste to třeba s Leošem Tržilem, šéfem dopravní policie?

Proč bych to měl dělat? Proč s ním mám mluvit, když on nemluví se mnou? Já si ho platím ze svých daní, takže spíš on by se měl zajímat o to, co vadí mně, než abych mu to sděloval. To bych suploval jeho práci, a za to nejsem placen. Já jsem najat lidmi, abych hájil jejich práva. Policie tady totiž léta využívá stresu řidičů ze silniční kontroly. A úskoků.

Právě kvůli stresu se domnívám, že se lidé neodváží telefonovat vám přímo při silniční kontrole.

Je to jen o tom zkusit to poprvé. Později už s tím nebudou mít jediný problém. Radíme například nikdy neplatit pokutu na místě, protože tím se řidič zbavuje možnosti odvolání. Proč by to měl dělat? Vadí mi třeba to, že v jediném případě, kdy jsem s pokutovanými mluvil, se policisté nezmínili o bodech. Protože ty neudělují oni, ale správní orgán. Nedají tedy řidičům úplné informace, ale chtějí po nich rychlé rozhodování.

V kolika lidech to chcete dělat?

V dostatečném množství. Systém je nastaven tak, aby se mohl nafukovat. Máme po celé republice další osoby, které pomáhají formou příslužby.

Uvažujete v budoucnu o výjezdním týmu, který by motoristům radil rovnou v terénu místo po telefonu?

Nevylučuji to. Ale není to potřeba, pokud budou klienti postupovat podle našich rad.

<đtrong>Myslíte, že jen v silničním provozu lidé neznají svá práva?

Ne, ale právě na silničním provozu předvedete nejlépe, jak se u nás právo nedodržuje. V momentu, kdy obnovíte právo v silničním provozu, vrátí se k nám obecně.

Jak vás tak poslouchám, nebojíte se toho, že získáte nálepku notorického stěžovatele?

Jestliže chceme v tomto státě nálepkovat člověka, který říká lidem, aby hájili svá práva, pak ať mi tak říkají. Nebude mi to vadit. A potom je tu ještě ustanovení o ochraně osobnosti. To pak může být pro správní orgány dost drahé.

Jak se bránit praktikám policistů při silniční kontrole?

Spolupracujeme s TipCars.com
Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové

Komunisté i část ČSSD má výhrady k poslankyni Taťáně…

Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš

Novou vládu by měl prezident Miloš Zeman jmenovat ve…

Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan je na cestě k…

Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Rozhovor: Policisté nejsou připraveni,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

 





 
GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

Dnes 18:12

Velkou cenu Francie na okruhu Paula Ricarda vyhrál Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Kimim Räikkönenem.




Blesk.cz

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

Zeman: Šarlatánství má být trestný čin. Léčitel vás odsoudí k smrti

Zeman: Šarlatánství má být trestný čin. Léčitel vás…

Vykaďte rakovinu, pomůže vám milenec. Kontroverzní praktiky a doporučení léčitelů z centra alternativní medicíny…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Fischer o draftu, Zadinově touze něco dokázat i fázi budování v Detroitu

Fischer o draftu, Zadinově touze něco dokázat i fázi…

Nečekalo se, že k tomuhle spojení dojde. Detroit volil na draftu až jako číslo šest. Přesto zůstal Filip Zadina…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom, že by zabila svého šéfa

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom,…

Podmínky na japonském pracovním trhu jsou tradičně velmi tvrdé a mnoho společností „ždíme“ své zaměstnance…