10.2. 2014 Ladislav Černý

Rozhovor: Mikuláš Ivaško, LUV Opel - Tah na bránu

Rozhovor: Mikuláš Ivaško, LUV Opel - Tah na bránu

Automobilka Opel začala před dvěma roky klást zvýšený důraz na užitková vozidla. Na to, jak se to projevilo v tuzemsku, jsme se zeptali specialisty na LUV modely značky Opel Mikuláše Ivaška.

Na začátku prosím objasněte, kdy zastoupení Opelu pro Česko a Slovensko začalo uvažovat o vyčlenění specialisty na užitková vozidla a jak jste do tohoto plánu zapadl vy.

Do Opelu jsem nastoupil v červnu roku 2011 jako prodejní analytik a manažer podpory prodeje osobních vozidel. Postupně vznikla pozice produktového manažera pro užitková vozidla, kterou jsem přijal. Zároveň jsme stále zřetelněji viděli, že v oblasti užitkových automobilů Opelu v Česku i na Slovensku chybí silnější podpora dealerů. Proto jsem se na tuto oblast zaměřil a postupně se ze mě stal manažer nejen pro užitkové produkty, ale také marketing, podporu prodejní sítě a kontakty s nástavbáři. V této oblasti mám na starosti nejen Českou, ale i Slovenskou republiku.

Trochu opomíjená péče o segment užitkových vozů se také projevovala v prodejních číslech…

Máte pravdu, Opel se rozvoji obchodu s užitkovými automobily příliš nevěnoval. Postupně se jasně ukázalo, že je třeba se na tento segment zaměřit. Vždyť málokterá značka má tak komplexní portfolio LUV modelů, který skrývají velký obchodní potenciál. Na tomto poli můžeme růst a dealeři i klienti budou spokojenější.

Kdy tato iniciativa začala?

Na sklonku let 2011 a 2012 se v centrále v Německu začali více věnovat užitkovým vozům. Vznikly nové projekty, byl vyčleněný tým lidí speciálně pro LUV segment. Při této příležitosti bylo možné pro Česko a Slovensko vytvořit pozici produktového manažera. Do té doby nebyl nikdo, kdo by navazoval kontakty s nástavbáři a hledal další obchodní souvislosti, které spolu s užitkovými vozidly úzce souvisí.

Opel si meziročně výrazně polepšil v registracích nových vozidel. V čem vidíte hlavní příčiny?

Díky rozvinutí dalších aktivit kromě samotného prodeje užitkových vozů Opel se tato značka na českém a slovenském trhu začala více zviditelňovat. To je také vidět na tom, že Opel celoevropsky i v Česku mírně zvýšil tržní podíl. Vydali jsme se cestou budování pevného základu, na kterém se dá dobře a dlouhodobě stavět dál.

Jsou loňská prodejní čísla způsobena velkým fleetovým prodejem, nebo spíše mravenčí prací v lednu otevřených specializovaných center pro užitkové vozy Opel?

Loni kromě jednoho fleetu na Slovensku, kde bylo najednou prodáno třicet vozů Movano, šly prodeje po jednotlivých kusech. Je to díky jarní kampani, další připravujeme. Nejen klienti o nás více vědí, ale také dealeři se prodeji užitkových vozů začali více věnovat. Mám jeden pěkný příklad z Prešova, kde dlouhé roky neměli auta před showroomem. Tento dealer se stal specialistou na lehká užitková auta, postavil je před prodejnu a téměř hned začal vykazovat výrazně lepší prodejní čísla.

Během prvních devíti měsíců jste v Česku prodali 282 užitkových vozidel. Šla všechna přes specializované Opel LUV dealery, nebo jde o mix spolu s dalšími „nespecializovanými“ dealery prodávajícími osobní i užitkové opely?

Specializovaných dealerů na prodej užitkových automobilů s vyčleněným člověkem pouze na LUV máme deset, což je přibližně třetina všech dealerů zabývajících se také užitkovými vozy. Prodejní čísla přes desítku specialistů tvoří přibližně polovinu všech prodejů LUV značky Opel. Znamená to tedy, že LUV specializované centrum prodává ve srovnání s běžným dealerem průměrně dvakrát více užitkových modelů Opel.

Jak vybíráte ze svých dealerů ty, kterým nabídnete specializaci na užitková vozidla?

Zohlednili jsme zejména dvě věci: pokrytí regionu a potenciál jednotlivých částí republiky. Zatím jich je deset, příští rok by měli přibýt další dva dealeři specialisté na lehká užitková vozidla. Chceme rozšiřovat síť těchto center tak, abychom nabídli nejen kvalitu vyčleněných center na prodej, ale i servis vozidel. To se týká České i Slovenské republiky.

Jakým způsobem funguje z vaší strany podpora dealerů specializovaných na LUV? Jaký nárok za to na sebe převzali?

Specializovaný dealer musí mít prodejce vyhrazeného pouze na prodej lehkých užitkových vozidel, musí disponovat větším počtem těchto automobilů v dealerství a povinně se zúčastňovat všech akcí na podporu prodeje, které organizuje importér. Dealera na oplátku podporujeme, tak abychom zabezpečili co nejefektivnější rozběh těchto dealerů. Konkrétní formy podpory bych ale nespecifikoval. Mohu však uvést, že se formou finančního příspěvku podílíme na vzniku pozice prodejce užitkových vozů.

Co znamená příspěvek na vznik prodejce LUV?

Máme pro dealery speciální program, kterým přispíváme na vznik nových pozicí prodejců užitkových vozidel. Jsme střízliví a víme, že zavedením nové pozice nenastává zvrat, ale postupný růst. Kontaktovat firmy a vytvářet vztahy v oblasti byznysu užitkových není krátkodobou záležitostí. Výsledky se však již pomalu dostavují, což dokládá poměr prodaných užitkových Opelů přes vyčleněná centra ve srovnání s běžnými dealery.

Prodej je pěkná skutečnost, u které bývají všechny strany v kladném rozpoložení. O spokojenosti klienta zejména toho profesionálního však rozhodují zejména poprodejní služby. Co konkrétně přináší vaše heslo Fair Servis?

Máme pevně stanovené ceny za pravidelné servisní prohlídky užitkových vozů. Tyto částky nejsou schované u nás na importu či kdekoliv jinde, ale nový majitel například Comba, Vivara či Movana má v servisní knížce jasně napsané částky za pravidelné servisní prohlídky. Klient tedy může navštívit jakýkoliv autorizovaný servis Opelu a dostane stejně kvalitní službu za stejnou částku. Musím ještě dodat, že za velmi příznivou cenu.

Jaký byl zájem o to, stát se dealery specialisty na užitková vozidla?

Dealeři se sami hlásili, nikoho jsme nemuseli nutit. Je lepší, když někdo dělá něco, co ho baví, pak to také dělá dobře.

Fleetové prodeje jsou alfou a omegou velkých prodejních čísel. Co v této oblasti podnikáte?

Začnu nejdříve vymezením. Nejsme značka, která by podporovala snižování cen nejméně vybavených modelů. Například model Combo se nám daří prodávat spíše větším firmám majícím zájem o lépe vybavenější automobily. Tam jsme silní také díky tomu, že na všechny užitkové řady nabízíme balíčky výbavy za velmi výhodné ceny. Například do modelu Combo Van dostanete klimatizaci, rádio s CD přehrávačem a předními mlhovkami za pětadvacet tisíc korun. S modelem Combo také patříme mezi tři značky na trhu, které nabízejí užitkové vozidlo CNG. Tento pohon se stává čím dál oblíbenější nejen u fleetových klientů. Zvýšený zájem u firem zaznamenává i náš největší model Movano. Vivaro je u této skupiny zákazníků oblíbené už roky a tvoří pevný základ vozového parku většího počtu firem v Česku i na Slovensku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu

V největším finančním centru Evropy zaměstnává Goldman…

Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví

Prezident Miloš Zeman nepůjde na pohřeb jedné z…

Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi

Natáčení dalších nových dílů Krtečka v 3D podobě se může…

Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do nemocnice!

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do…

Měl to být další skvělý večer během jejího koncertního turné. Jenže se změnil v drama. Zpěvačka Věra Špinarová…

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři lidi, sám pak přišel o život

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři…

Muž ozbrojený nožem zranil blízko britského parlamentu v Londýně policistu. Bezprostředně po útoku jej policie…

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…