10.2. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Rozhovor: Mikuláš Ivaško, LUV Opel - Tah na bránu

Rozhovor: Mikuláš Ivaško, LUV Opel - Tah na bránu

Automobilka Opel začala před dvěma roky klást zvýšený důraz na užitková vozidla. Na to, jak se to projevilo v tuzemsku, jsme se zeptali specialisty na LUV modely značky Opel Mikuláše Ivaška.

Na začátku prosím objasněte, kdy zastoupení Opelu pro Česko a Slovensko začalo uvažovat o vyčlenění specialisty na užitková vozidla a jak jste do tohoto plánu zapadl vy.

Do Opelu jsem nastoupil v červnu roku 2011 jako prodejní analytik a manažer podpory prodeje osobních vozidel. Postupně vznikla pozice produktového manažera pro užitková vozidla, kterou jsem přijal. Zároveň jsme stále zřetelněji viděli, že v oblasti užitkových automobilů Opelu v Česku i na Slovensku chybí silnější podpora dealerů. Proto jsem se na tuto oblast zaměřil a postupně se ze mě stal manažer nejen pro užitkové produkty, ale také marketing, podporu prodejní sítě a kontakty s nástavbáři. V této oblasti mám na starosti nejen Českou, ale i Slovenskou republiku.

Trochu opomíjená péče o segment užitkových vozů se také projevovala v prodejních číslech…

Máte pravdu, Opel se rozvoji obchodu s užitkovými automobily příliš nevěnoval. Postupně se jasně ukázalo, že je třeba se na tento segment zaměřit. Vždyť málokterá značka má tak komplexní portfolio LUV modelů, který skrývají velký obchodní potenciál. Na tomto poli můžeme růst a dealeři i klienti budou spokojenější.

Kdy tato iniciativa začala?

Na sklonku let 2011 a 2012 se v centrále v Německu začali více věnovat užitkovým vozům. Vznikly nové projekty, byl vyčleněný tým lidí speciálně pro LUV segment. Při této příležitosti bylo možné pro Česko a Slovensko vytvořit pozici produktového manažera. Do té doby nebyl nikdo, kdo by navazoval kontakty s nástavbáři a hledal další obchodní souvislosti, které spolu s užitkovými vozidly úzce souvisí.

Opel si meziročně výrazně polepšil v registracích nových vozidel. V čem vidíte hlavní příčiny?

Díky rozvinutí dalších aktivit kromě samotného prodeje užitkových vozů Opel se tato značka na českém a slovenském trhu začala více zviditelňovat. To je také vidět na tom, že Opel celoevropsky i v Česku mírně zvýšil tržní podíl. Vydali jsme se cestou budování pevného základu, na kterém se dá dobře a dlouhodobě stavět dál.

Jsou loňská prodejní čísla způsobena velkým fleetovým prodejem, nebo spíše mravenčí prací v lednu otevřených specializovaných center pro užitkové vozy Opel?

Loni kromě jednoho fleetu na Slovensku, kde bylo najednou prodáno třicet vozů Movano, šly prodeje po jednotlivých kusech. Je to díky jarní kampani, další připravujeme. Nejen klienti o nás více vědí, ale také dealeři se prodeji užitkových vozů začali více věnovat. Mám jeden pěkný příklad z Prešova, kde dlouhé roky neměli auta před showroomem. Tento dealer se stal specialistou na lehká užitková auta, postavil je před prodejnu a téměř hned začal vykazovat výrazně lepší prodejní čísla.

Během prvních devíti měsíců jste v Česku prodali 282 užitkových vozidel. Šla všechna přes specializované Opel LUV dealery, nebo jde o mix spolu s dalšími „nespecializovanými“ dealery prodávajícími osobní i užitkové opely?

Specializovaných dealerů na prodej užitkových automobilů s vyčleněným člověkem pouze na LUV máme deset, což je přibližně třetina všech dealerů zabývajících se také užitkovými vozy. Prodejní čísla přes desítku specialistů tvoří přibližně polovinu všech prodejů LUV značky Opel. Znamená to tedy, že LUV specializované centrum prodává ve srovnání s běžným dealerem průměrně dvakrát více užitkových modelů Opel.

Jak vybíráte ze svých dealerů ty, kterým nabídnete specializaci na užitková vozidla?

Zohlednili jsme zejména dvě věci: pokrytí regionu a potenciál jednotlivých částí republiky. Zatím jich je deset, příští rok by měli přibýt další dva dealeři specialisté na lehká užitková vozidla. Chceme rozšiřovat síť těchto center tak, abychom nabídli nejen kvalitu vyčleněných center na prodej, ale i servis vozidel. To se týká České i Slovenské republiky.

Jakým způsobem funguje z vaší strany podpora dealerů specializovaných na LUV? Jaký nárok za to na sebe převzali?

Specializovaný dealer musí mít prodejce vyhrazeného pouze na prodej lehkých užitkových vozidel, musí disponovat větším počtem těchto automobilů v dealerství a povinně se zúčastňovat všech akcí na podporu prodeje, které organizuje importér. Dealera na oplátku podporujeme, tak abychom zabezpečili co nejefektivnější rozběh těchto dealerů. Konkrétní formy podpory bych ale nespecifikoval. Mohu však uvést, že se formou finančního příspěvku podílíme na vzniku pozice prodejce užitkových vozů.

Co znamená příspěvek na vznik prodejce LUV?

Máme pro dealery speciální program, kterým přispíváme na vznik nových pozicí prodejců užitkových vozidel. Jsme střízliví a víme, že zavedením nové pozice nenastává zvrat, ale postupný růst. Kontaktovat firmy a vytvářet vztahy v oblasti byznysu užitkových není krátkodobou záležitostí. Výsledky se však již pomalu dostavují, což dokládá poměr prodaných užitkových Opelů přes vyčleněná centra ve srovnání s běžnými dealery.

Prodej je pěkná skutečnost, u které bývají všechny strany v kladném rozpoložení. O spokojenosti klienta zejména toho profesionálního však rozhodují zejména poprodejní služby. Co konkrétně přináší vaše heslo Fair Servis?

Máme pevně stanovené ceny za pravidelné servisní prohlídky užitkových vozů. Tyto částky nejsou schované u nás na importu či kdekoliv jinde, ale nový majitel například Comba, Vivara či Movana má v servisní knížce jasně napsané částky za pravidelné servisní prohlídky. Klient tedy může navštívit jakýkoliv autorizovaný servis Opelu a dostane stejně kvalitní službu za stejnou částku. Musím ještě dodat, že za velmi příznivou cenu.

Jaký byl zájem o to, stát se dealery specialisty na užitková vozidla?

Dealeři se sami hlásili, nikoho jsme nemuseli nutit. Je lepší, když někdo dělá něco, co ho baví, pak to také dělá dobře.

Fleetové prodeje jsou alfou a omegou velkých prodejních čísel. Co v této oblasti podnikáte?

Začnu nejdříve vymezením. Nejsme značka, která by podporovala snižování cen nejméně vybavených modelů. Například model Combo se nám daří prodávat spíše větším firmám majícím zájem o lépe vybavenější automobily. Tam jsme silní také díky tomu, že na všechny užitkové řady nabízíme balíčky výbavy za velmi výhodné ceny. Například do modelu Combo Van dostanete klimatizaci, rádio s CD přehrávačem a předními mlhovkami za pětadvacet tisíc korun. S modelem Combo také patříme mezi tři značky na trhu, které nabízejí užitkové vozidlo CNG. Tento pohon se stává čím dál oblíbenější nejen u fleetových klientů. Zvýšený zájem u firem zaznamenává i náš největší model Movano. Vivaro je u této skupiny zákazníků oblíbené už roky a tvoří pevný základ vozového parku většího počtu firem v Česku i na Slovensku.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 





 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Dnes 18:53

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Odpálit vodíkovou raketu, zmrazit vlastní stín nebo rozpoutat tornádo, to vše můžete zažít v zábavním vědeckém…

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce meteorologové. Na Jizerce bylo –17 °C

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce…

Na západě a jihozápadě Čech bude v pondělí pozdě odpoledne a večer sněžení místy přecházet v mrznoucí srážky s…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…