Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rozšířená nabídka Fordových dieselů

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Ford představil tento týden v Mostě českým novinářům rozšířenou paletu moderních vznětových motorů pro osobní a užitkové Fordy.

Ford představil tento týden v Mostě českým novinářům rozšířenou paletu moderních vznětových motorů pro osobní a užitkové Fordy.

Nové vznětové motory common-rail putovaly k zákazníkům nejdříve ve Focusu 1,8 TDCi 115 k (od května 2001), Mondeu 2,0 TDCi 130 k (od října 2001) a Fiestě 1,4 TDCi 68 k (od února 2002). Novinkami dostupnými nyní také na českém trhu jsou motory Focusu o výkonu 100 koní a Mondea o výkonu 115 k. V obou případech se jedná o další výkonové varianty stávajících agregátů, které však doplňují řadu o cenově výhodnější modely, které poskytují jen o málo nižší výkonové parametry.

Ford Focus TDCi 74 kW (100 k)

Začněme u nového motoru TDCi pro Focus, který dává maximální výkon 74 kW/100 k při 3800 ot/min a díky systému přeplňování turbodmychadlem, které pracuje s přetlakem až 1,2 barů, disponuje tento agregát při 1750 ot/min točivým momentem 240 Nm, což je výrazně více než 200 Nm točivého momentu motoru TDdi a jen o málo méně, než 250 Nm nejsilnějšího turbodieselu TDCi o výkonu 115 k (85 kW). Maximální rychlost modelu Ford Focus poháněného motorem Duratorq TDCi o výkonu 100 k činí 185 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje během 11,4 s.

Nový motor Duratorq TDCi o výkonu 100 k je vybaven systémem krátkodobého zvýšení točivého momentu jako sportovně laděný motor Duratorq TDCi o výkonu 115 k. Celkově je však nový agregát optimalizován tak, aby vynikal vitalitou při zrychlování, a zároveň vysokou hospodárností. Tu prověřili také účastníci Economy run – soutěže úsporné jízdy pořádané u hlavních dealerů Fordu v České republice. V Mostě proběhlo finále, kdy jízdou s minimální rychlostí přibližně 63 km/h měl každý z účastníků projet 12 kol s minimální spotřebou. Výsledkem této soutěže byla nejmenší spotřeba motoru TDCi 3,98 l/100 km. Normalizovaná kombinovaná spotřeba činí 5,2 l/100 km. Stokoňový motor je dodáván až ve výbavě Comfort za 558.500,-Kč. Ve vyšší výbavě je cenový rozdíl oproti 115 koňovému 30.000,- Kč.

Ford Mondeo TDCi 85 kW (115 k)

V Mondeu jsme měli možnost vyzkoušet 115 k variantu dvoulitru TDCi, který dosahuje točivého momentu 280 Nm (což je o 50 Nm méně než u silnější varianty, která dosahuje špičkové hodnoty 330 Nm), který je k dispozici už při otáčkách 1900 ot/min. Homologovaná spotřeba čtyřdveřových a pětidveřových modelů Mondea s motorem Duratorq TDCi a manuální převodovkou činí 7,9 l/100 km (město), 4,5 l/100 km (mimo město) a 5,7 l/100 km (kombinace). Srovnáme-li opět se silnější verzí dvoulitrového dieselu dostaneme následující charakteristiku: téměř shodná spotřeba, asi o 1 s horší akcelerace na 100 km/h, srovnatelná maximální rychlost a cenový rozdíl 25.000,- Kč. Nejlevnější Mondeo (4 dv.) s novým dieselem 115 k je k mání za 685.900,-Kč.

Ford Transit TDCi 92 kW (125 k)

Svezli jsme se také s Transitem vybaveným dieselovým agregátem 2.0 Duratorq TDCi o maximálním výkonu 125 k (92 kW) při 3800 ot/min. Nejvyšší točivý moment 285 Nm je k dispozici už od 1500 ot/min a na maximální hodnotě se drží až do 2200 ot/min. Mohutný zátah už z nízkých otáček motoru a široké rozmezí maximálního točivého momentu jistě překvapí každého řidiče osobních automobilů, který očekává od dodávky pouze průměrnou dynamiku. V kopcovité krajině v okolí Mostu byl velmi zdatným konkurentem osobním Fordům.

Níže uvádíme odkazy na dříve uveřejněné testy dieselových Fordů:

Ford Mondeo Combi TDCi (130 k)

Ford Focus Combi 1,8 TDCi (115 k)

Ondřej Láník
Diskuze (0)