Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Rozvodový řetěz u 1,4 TSI: Víme, co je příčinou problémů

Rozvodový řetěz u 1,4 TSI: Víme, co je příčinou problémů Zdroj: acz

Rozvodový řetěz u 1,4 TSI: Víme, co je příčinou problémů

Oblíbená jednotka 1,4 TSI od Volkswagenu je náchylná k poruchám rozvodového řetězu, a to i u relativně nových vozů. Už víme proč.

Závada se majiteli hlásí rachotem motoru po studeném startu. Po několika sekundách pak dojde k navýšení tlaku oleje a dopnutí řetězu, takže rušivý zvuk zmizí a vše je v normálu. A právě v kritické fázi, kdy není řetěz dopnut, může dojít k přeskočení.

Z rozhovoru německého magazínu Auto Bild s inženýry z Wolfsburgu vyplývá, že problémy s rozvodovým řetězem mají na svědomí subdodavatelé. Výrobce řetězu prý používal příliš opotřebený nástroj, čímž vznikl problém s dodržením výrobních tolerancí. Následkem toho jednotlivé zuby nezapadaly do řetězu správně. Vznikaly drobné kovové třísky, které při dalším používání řetěz dále obrušovaly a znehodnocovaly jej.

Výsledkem bylo předčasné opotřebení řetězu. Co pak mohlo následovat, jsme popsali výše. Podle automobilky však problém není rozhodně nijak rozšířený, týká se maximálně několika stovek automobilů s motory 1,4 TSI, přičemž prodány jich byly skoro dva miliony. Dodavatel již svou chybu napravil, takže v současné době by neměly mít nově vyrobené vozy s řetězy problém.

U oprav závad či výměn chrastícího řetězu poskytuje automobilka kulanci, tedy pozáruční, čistě dobrovolný příspěvek na řešení závad způsobených chybou výrobce. Plnou kulanci však dostanou pouze majitelé nejvýše tříletých vozidel s nájezdem do 100 tisíc kilometrů. Šanci na alespoň částečnou kulanci mají i vozy starší, tam se jednotlivé případy posuzují individuálně. Podmínkou však je bezchybné plnění servisního plánu. Stáří vozu pak nesmí přesáhnout 6 let a nájezd nesmí být větší než 200 tisíc kilometrů.

Vysvětlení problémů s řetězem se prý může ukrývat i ve způsobu používání vozu. Mnohem vyšší riziko poškození řetězu hrozí, pokud uživatel svůj vůz používá ke krátkým jízdám, při kterých se motor nezahřeje na pracovní teplotu.