Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ruský trh v roce 2010: Pořadí modelů vede VAZ 2105/2107

Diskuze (59)
Na čelo ruských statistik se loni vrátila „klasika“. VAZ 2105/2107 zdvojnásobil prodeje a stal se opět nejžádanějším modelem.

VAZ 2105/2107 v Rusku do starého železa rozhodně nepatří. Model, který se vyrábí nepřetržitě již 30 let a jeho konstrukce ještě pamatuje Fiat 124 (evropské Auto roku 1967), se po drastickém propadu zájmu v roce 2009 vrátil opět do čela tabulky registrací na ruském trhu.

Celý ruský trh loni vzrostl o 30 %, samotná značka Lada pak dokonce o 48 %. Rozhodující roli v tom ale hrál právě VAZ 2105/2107 (136 tis. ks, +102 %) a Lada Kalina (109 tis. ks, +79 %).

Vzhledem k tržnímu podílu Lady (27 %) na ruském trhu nepřekvapí, že první čtyři příčky drží právě tato značka, a to v pořadí modelů 2105/2107, Priora, Kalina a Samara. Tato čtveřice je zároveň na dvoumilionovém ruském trhu jediná, kdo dokázal získat více než 100 tisíc zákazníků.

Další pozice se nesou také ve znamení výrazného meziročního růstu. Tempo růstu se ale napříč modely velmi liší, a proto se pořadí značně promíchalo. Ford Focus tedy přeskočil Renault Logan, Chevrolet Lacetti naopak klesl ze sedmého na desáté místo.

Mimochodem, z deseti nejprodávanějších modelů se jich 9 přímo v Rusku vyrábí.

Ekonomický vývoj poslední doby přeorientoval zájem ruských zákazníků především na auta nižší střední třídy a kompaktní MPV. Kvůli tomuto vývoji z Top 25 vypadla například Toyota Camry a naopak se do pořadí 25 nejprodávanější probojovala Toyota RAV4.

Sílí také zájem o levnější auta. Do top 25 pronikla Kia Rio, Renault Sandero, Chevrolet Cruze a také Škoda Octavia, naopak Mazda3 z ní vypadla a Toyota Corolla si pohoršila ze 17. na 25. místo.

25 nejprodávanějších modelů na ruském trhu v roce 2010
Poř.značkamodelprodej 2010prodej 2009změnapořadí 2009
1.LADA2105/210713600667216+102 %3.
2.LADAPriora12523599473+26 %1.
3.LADAKalina10898960746+79 %4.
4.LADASamara10195890428+13 %2.
5.FORDFocus6704152108+29 %6.
6.RENAULTLogan6286253869+17 %5.
7.LADA4x44463526726+67 %9.
8.DAEWOONexia4394328233+56 %8.
9.CHEVROLETNiva3538024520+44 %10.
10.CHEVROLETLacetti3188529362+9 %7.
11.DAEWOOMatiz3047623181+31 %11.
12.OPELAstra3043218952+61 %13.
13.KIARio2916510164+187 %-
14.KIACee'd2664718943+41 %14.
15.HYUNDAIGetz2424318560+31 %15.
16.CHEVROLETAveo2278415996+42 %18.
17.NISSANQashqai2148916058+34 %22.
18.KIASportage2027413717+48 %21.
19.RENAULTSandero192320--
20.CHEVROLETCruze188571958+863 %-
21.ŠKODAOctavia182569713+88 %-
22.PEUGEOT3081742711271+55 %-
23.TOYOTARAV4164799167+80 %-
24.SUZUKIGrand Vitara1645712679+30 %24.
25.TOYOTACorolla1641716067+2 %17.

Diskuze (59)
22. 1. 2011 11:46
In soviet Russia..
[odkaz]

:-! >:-[]
Avatar - Parda71 (BMWfans)
21. 1. 2011 23:14
Re: pekelne znacky
Nevím, nechci kecat... Každopádně je nutnost mít ABS, snad i ISOFIX? Nějaká ochrana dětí v sedačkách je taky předepsána? Nevím. Celé je to jen sranda, ne realita, aby se žigul vrátil na evropské silnice >:D
Avatar - gld
21. 1. 2011 21:44
Re: vfts
Ak stláčaš spojku a napriek tomu ti to ide cez zuby, tak nemáš dogbox ale.. no >:-[]
Avatar - Special-line
21. 1. 2011 15:21
Re: Proč?
Teď jsem se koukal do návodu k obsluze na netu a není tam definované jestli jednobod nebo více. Ale já myslím že je to vícebod a že se i o tom na netu psalo. Navíc ten motor splňuje Euro 3 a má i OBD s příslušnou kontrolkou, takže určitě vícebod. V tom návodu je samozřejmě i karburátorová vezre třeba se ještě na Ruském trhu může prodávat ale pochybuju o tom, mylsím že tam pro všechny platí Euro 3 i pro vozidla provozovaná na Sibiři.

Na fotce je 100% karburátor. (Podtlaková dóza na rozdělovači a mechanické palivové čerpadlo)
21. 1. 2011 15:01
Re: Proč?
Jo, je tam stříkačka (asi jednobod), i když podle fotky ten motor vypadá zvenčí stejně jak moje bývalá karburátorová verze. Jsou tam i stejná zrcátka, čudlíky na dveřích, kličky, madla, páčky, ovládání topení...
Navíc je to unikátní v tom, že se to vyrábí ve stejné zemi (možná i fabrice v Toljatti) jako předci v 80tých letech a prapředci na začátku 70tých. Jinde to funguje tak, že se výrobní linky přesunou do méně vyspělých zemí a tam se pokračuje ve výrobě starých modelů, kde se aspoň trochu snaží zamaskovat jejich stáří.