Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab 9-3 Aero: Švédský sedan se vrací se starou technikou

David Bureš
Diskuze (22)
Fanoušci švédské automobilky Saab slaví, firma totiž obnovila sériovou výrobu. V současnosti se společnost zaměřuje na čínský trh.

Švédská automobilka Saab v pondělí 2. prosince obnovila sériovou výrobu modelu 9-3 Aero. Výroba aut švédské značky byla ukončena v dubnu 2011 předtím, než Saab v prosinci téhož roku zbankrotoval. V současnosti automobilka patří společnosti National Electric Vehicles Sweden (NEVS) čínského podnikatele Kai Johan Jianga.

Tvary 9-3 Aero jsou důvěrně známé, proti původní variantě se nezměnily. Podle zpráv serveru SaabUnited se však už pracuje na modernizaci vzhledu auta. Hlavní novinkou tak v současnosti je logo tvořící nápis Saab v černém poli. Původní znak s hlavou gryfa totiž NEVS nesmí používat.

Model 9-3 je v současnosti nabízen s jediným motorem – přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 162 kW (220 koní), který je možné kombinovat s manuální, nebo automatickou převodovkou. Motor pochází z dílny koncernu General Motors, jehož byl Saab dříve součástí. Jedná se tedy o osvědčenou, avšak poněkud zastaralou techniku.

Vedle benzinové verze se počítá s elektrickou variantou. Ta se začne prodávat v Číně na jaře příštího roku a má použít techniku z čínských a japonských zdrojů.

Obnovený Saab se zaměří především na čínský trh. Model 9-3 však bude možné koupit také přímo ve Švédsku, a to prostřednictvím internetu. Prodej tímto způsobem bude zahájen 10. prosince. Ceny začínají na 279.000 švédských korun, což v přepočtu odpovídá částce 860.000 Kč.

Automobilka zatím myslí skromně, zpočátku bude z továrny ve městě Trollhättan vyjíždět asi 10 automobilů týdně. V případě vyššího zájmu zákazníků bude produkce zvýšena.

Odbyt zatím Saab má zajištěn, představitelé čínského města Čching-tao si totiž objednali 200 exemplářů 9-3 Aero s elektrickým pohonem. Objednávce pomohl fakt, že město vlastní 22procentní podíl ve firmě NEVS.

K dlouhodobé budoucnosti Saabu ale budou potřeba nějaké skutečné novinky, a tím nemyslíme elektrickou variantu nebo plánované obnovení výroby 9-3 Cabriolet. Historie 9-3 se datuje až do roku 2002, i loajální zákazníci značky tak auto mohou považovat za zastaralé.

David Bureš
Diskuze (22)
Avatar - xjara
3. 12. 2013 21:09
Re: Exhumace!
To opravdu nemuze kdyz je 9-3 mnohonasobne lepsi. Nastesti maji tyto dve auta spolecneho mnohem mene nez si GM puvodne pralo. Sice prave tahle "strategie" privedla Saab tak kde je, ale radsi jezdit 9-3kou zanikle automobilky nez preznackovanym oplem.
Avatar - peter_ko
3. 12. 2013 19:22
Krátke správy z budúcnosti
ŠTOKHOLM, BRATISLAVA. Legendárni fanúšikovia legendárnej automobilky SAAB majú dôvod oslavovať. Po dlhých rokoch dnes po štrnásty krát obnovili výrobu legendárneho modelu 9-3 Aero. Obidva vyrobené kusy tejto legendy poputujú do Národného technického múzea v Štokholme. Ďalšie znovuobnovenie výroby je aj napriek veľkej snahe papuánskych investorov v nedohľadne.
Avatar - Stejsn
3. 12. 2013 19:17
No, když si vezmu
že já mám teď auto z roku 2001, které tenkrát nové stálo taky asi devět set set tisíc a dneska stojí sotva šedesát, tak když si udělám srovnání, že by moje auto dneska vyjelo fungl nové z fabriky.... ne, dneska by byla jeho cena tak maximálně půl mega a ani to by za něj jako za zastaralý model nikdo nedal. Takže SAAB neSAAB, ta cena je prostě úlet.
3. 12. 2013 18:17
.
Pripomína mi to snahy vzkriesiť produkciu osobných Tatier, podobne to asi aj dopadne.
Avatar - Uživatel_5340709
3. 12. 2013 14:05
Re: Exhumace!
Proč?