Saab 9-3X: Oficiální fotografie a informace
Nový model 9-3X je derivátem Saabu 9-3 SportCombi, který bude poprvé oficiálně prezentován na letošním ženevském autosalonu. Viditelné změny jsme představili již ve včerejším článku, a tak jen stručně zrekapitulujeme, že nárazníky, prahy a lemy blatníků dostaly ochranné plastové nástavce, které mají předcházet drobným poškozením a stylisticky dotvářen dobrodružnou image.
Světlá výška verzí s pohonem všech kol je zvýšena o 35 mm, u naftové dvoukolky pak je o 20 mm větší než u standardních SportCombi. Nová kola, specifická pro 9-3X, mají průměr 17 palců.
Motorová nabídka je zřejmě limitována technickými možnostmi, které má Saab v závěru životního cyklu současné řady 9-3 k dispozici. Pohon všech kol je tedy standardně dodáván se zážehovým motorem 2,0 TS (154 kW), resp. s jeho verzí Biopower, který je schopna spalovat vedle benzinu také E85. Saab 9-3X je prvním sériovým modelem značky, který kombinuje pohon všech kol s motorem na E85. Tato motorizace je důležitá především na švédském trhu, kde je etanolové palivo dostupné v síti čerpacích stanic a stát finančně zvýhodňuje zákazníky, kteří vozy na E85 kupují. Benzinová verze může být dodána s manuální šestistupňovou převodovkou nebo s automatickou šestistupňovou převodovkou. Etanolové provedení pouze s manuální.
Pohon všech kol Cross Wheel Drive (XWD) využívá elektronicky řízenou spojku Haldex 4. generace, umístěnou u zadní nápravy. Za příplatek je navíc dodáván diferenciál se zvýšenou svorností. Porovnáváním datových vstupů do řídicí jednotky může elektronika rozhodnout až o 40% změně v distribuci hnacího momentu mezi kola zadní nápravy, aby byla síla na kolech efektivněji přenášena.
Do rodiny nepravých SUV se s příchodem Saabu 9-3X zařadí model s dvojitě přeplňovaným motorem 1.9 TTiD (132 kW, 400 Nm) s pohonem přední kol.
Saab 9-3X má základní zavazadlový objem 477 l, který lze rozšiřovat sklápěním sedadel až na 1331 l. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60/40 a po sklopení opěradel vzniká téměř rovná plocha s délkou 2,5 m.
TEST Saab 9-3 SportCombi 1,9 TiDS - Nenápadný severský luxus (09/2007) |