Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab 9-3X: Oficiální fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (87)
Novinkou modelové řady 9-3 je verze se zvýšenou světlou výškou, plastovými doplňky a vzhledem SUV. Pohon všech kol je standardně dodáván se zážehovým motorem, který je v nabídce i ve verzi na E85. Naftové provedení zůstává paradoxně u uspořádání 4x2.

Nový model 9-3X je derivátem Saabu 9-3 SportCombi, který bude poprvé oficiálně prezentován na letošním ženevském autosalonu. Viditelné změny jsme představili již ve včerejším článku, a tak jen stručně zrekapitulujeme, že nárazníky, prahy a lemy blatníků dostaly ochranné plastové nástavce, které mají předcházet drobným poškozením a stylisticky dotvářen dobrodružnou image.

Světlá výška verzí s pohonem všech kol je zvýšena o 35 mm, u naftové dvoukolky pak je o 20 mm větší než u standardních SportCombi. Nová kola, specifická pro 9-3X, mají průměr 17 palců.

Motorová nabídka je zřejmě limitována technickými možnostmi, které má Saab v závěru životního cyklu současné řady 9-3 k dispozici. Pohon všech kol je tedy standardně dodáván se zážehovým motorem 2,0 TS (154 kW), resp. s jeho verzí Biopower, který je schopna spalovat vedle benzinu také E85. Saab 9-3X je prvním sériovým modelem značky, který kombinuje pohon všech kol s motorem na E85. Tato motorizace je důležitá především na švédském trhu, kde je etanolové palivo dostupné v síti čerpacích stanic a stát finančně zvýhodňuje zákazníky, kteří vozy na E85 kupují. Benzinová verze může být dodána s manuální šestistupňovou převodovkou nebo s automatickou šestistupňovou převodovkou. Etanolové provedení pouze s manuální.

Pohon všech kol Cross Wheel Drive (XWD) využívá elektronicky řízenou spojku Haldex 4. generace, umístěnou u zadní nápravy. Za příplatek je navíc dodáván diferenciál se zvýšenou svorností. Porovnáváním datových vstupů do řídicí jednotky může elektronika rozhodnout až o 40% změně v distribuci hnacího momentu mezi kola zadní nápravy, aby byla síla na kolech efektivněji přenášena.

Do rodiny nepravých SUV se s příchodem Saabu 9-3X zařadí model s dvojitě přeplňovaným motorem 1.9 TTiD (132 kW, 400 Nm) s pohonem přední kol.

Saab 9-3X má základní zavazadlový objem 477 l, který lze rozšiřovat sklápěním sedadel až na 1331 l. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60/40 a po sklopení opěradel vzniká téměř rovná plocha s délkou 2,5 m.

Doporučujeme
TEST Saab 9-3 SportCombi 1,9 TiDS - Nenápadný severský luxus (09/2007)

Ondřej Láník
Diskuze (87)
12. 2. 2009 20:36
Re: Zúfalosť
na ten názor máš samozrejme právo, ja si však myslím že svoju tvár má stále velmi výraznú :-)
12. 2. 2009 09:28
Re: V čem je 93 zataralá?
ty ceny Saabu šli poslední dobou hodně dolů. A i před tím snížením to prostě nebylo tak, že vzali podvozek z Vectry, šlehli tam znak Saab a k ceně připsali jednu nulu navíc. ;-)
12. 2. 2009 09:20
Re: GM a SAAB
Tak otázka je jestli ty držíš tu rákosku nebo nastavuješ zadnici >:-[]
11. 2. 2009 22:19
BLACK... SAABBATH
Tohle je snad černej inkviziční sen. Saab napíná sám sebe na skřipec. Proč tahle křeč? Je sice pravdou, že skulina v podobě crosskombi ve střední třídě teoreticky existuje (vím, čekáme na A4 allroad) ovšem přijít s tímhle, to myslím je než sebezáchovné.

No, dalších deset let budeme moci sledovat, zda to SAAB dokáže či nedokáže. Víme jak skončil Rover, držme palce, aby Saab překonal všechny zrádnposti autoterénu a udělal už ko-neč-ně zase nějaký pořádný festovní auto.
Avatar - element5
11. 2. 2009 22:14
Re: GM a SAAB
Přistane, ... asi jako rána rákoskou na zlobivou zadnici. >:D