Saab obnovuje výrobu, první předsériový 9-3 je na světě
Nový vlastník Saabu, společnost National Electric Vehicles Sweden (NEVS), dala v létě najevo, že na podzim obnoví výrobu modelu 9-3. Tento cíl se daří plnit, tuto středu sjel z výrobní linky továrny Trollhättan první předsériový exemplář sedanu 9-3.
Na předsériových exemplářích chce automobilka otestovat výrobní linku a vyzkoušet nové komponenty, které se ukrývají v útrobách vozu. V současnosti například stále není jasné, jaký motor pracuje pod kapotou těchto kusů. Vedle konvenční verze je v plánech Saabu také elektrická verze 9-3, která má být představena v příštím roce.
Vzhled prvního předprodukčního vozu je známý, je takřka shodný s dosavadní 9-3, jejíž výroba probíhala mezi lety 2002 a 2011, kdy Saab zbankrotoval. Novinkou je logo, původní znak s gryfem totiž noví majitelé nesmí používat. Mytologického tvora tak nahradil obyčejný nápis Saab v kruhu. Do roku 2011 se vyráběly tři karosářské verze – sedan, kombi a kabriolet, pro obnovenou výrobu je zatím potvrzen pouze sedan.
Saab v současnosti pracuje na modernizaci vzhledu 9-3. Ta se patrně ukáže spolu se zahájením sériové výroby, které má proběhnout ještě letos. Facelift designu je určitě nutný pro nalákání zákazníků, aby neměli pocit, že si kupují staré auto.
Obnovení výroby Saabů ve Švédsku je určitě potěšující zprávou pro mnohé fanoušky této značky. V lednu se totiž hovořilo o dohodě mezi NEVS a společností Qingdao Qingbo Investment Company na tom, že se Saaby budou vyrábět v Číně.
Majetek zkrachovalého Saabu koupila společnost NEVS v polovině loňského roku. Jedná se o investiční skupinu vlastněnou čínským podnikatelem (se švédským občanstvím) Kai Johan Jiangem. Před bankrotem Saab vlastnila nizozemská společnost Swedish Automobile, která švédského výrobce koupila v roce 2010 od koncernu General Motors.