Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab obnovuje výrobu, první předsériový 9-3 je na světě

David Bureš
Diskuze (36)
Výroba Saabu 9-3 je obnovena. První předsériový sedan má stříbrnou karoserii a nové logo Saabu.

Nový vlastník Saabu, společnost National Electric Vehicles Sweden (NEVS), dala v létě najevo, že na podzim obnoví výrobu modelu 9-3. Tento cíl se daří plnit, tuto středu sjel z výrobní linky továrny Trollhättan první předsériový exemplář sedanu 9-3.

Na předsériových exemplářích chce automobilka otestovat výrobní linku a vyzkoušet nové komponenty, které se ukrývají v útrobách vozu. V současnosti například stále není jasné, jaký motor pracuje pod kapotou těchto kusů. Vedle konvenční verze je v plánech Saabu také elektrická verze 9-3, která má být představena v příštím roce.

Vzhled prvního předprodukčního vozu je známý, je takřka shodný s dosavadní 9-3, jejíž výroba probíhala mezi lety 2002 a 2011, kdy Saab zbankrotoval. Novinkou je logo, původní znak s gryfem totiž noví majitelé nesmí používat. Mytologického tvora tak nahradil obyčejný nápis Saab v kruhu. Do roku 2011 se vyráběly tři karosářské verze – sedan, kombi a kabriolet, pro obnovenou výrobu je zatím potvrzen pouze sedan.

Saab v současnosti pracuje na modernizaci vzhledu 9-3. Ta se patrně ukáže spolu se zahájením sériové výroby, které má proběhnout ještě letos. Facelift designu je určitě nutný pro nalákání zákazníků, aby neměli pocit, že si kupují staré auto.

Obnovení výroby Saabů ve Švédsku je určitě potěšující zprávou pro mnohé fanoušky této značky. V lednu se totiž hovořilo o dohodě mezi NEVS a společností Qingdao Qingbo Investment Company na tom, že se Saaby budou vyrábět v Číně.

Majetek zkrachovalého Saabu koupila společnost NEVS v polovině loňského roku. Jedná se o investiční skupinu vlastněnou čínským podnikatelem (se švédským občanstvím) Kai Johan Jiangem. Před bankrotem Saab vlastnila nizozemská společnost Swedish Automobile, která švédského výrobce koupila v roce 2010 od koncernu General Motors.

David Bureš
Diskuze (36)
2. 12. 2013 22:13
SAABu na večnú slávu"
Takto som smutne oslovoval a zdravil SAAB-istov. SAAB ožil, "PRE JEHO ĎALšIU SLÁVU". Môže to byť náš SAAB-istický budúci opätovný pozdrav? :-)
20. 9. 2013 15:24
Re: Stále fešák!
Víc starostí jistě, ale alespoň je to vývojově jiná generace. 9-3 je stejně Opel jako 9-5, jen ještě starší a s ještě daleko horšími převzatými motory.
20. 9. 2013 15:22
Re: Stále fešák!
Nová 9-5 je nedopracovaná a byla uvedená v předstihu, jako pokus zachránit firmu před krachem. Například podvozek je opravdu tragicky nedoladěný. A co se týká té naprosté blbosti, kolik se prodalo 9-5tek v ČR před krachem? To možná víte líp než já, od dealerů počítám tak 10 - 15 aut, včetně testovacích a předváděček a všechny s masivní slevou? Prostě za danou cenu bylo auto neprodejné a dnes - potom, co se všechno stalo - je to ještě mnohem, mnohem horší.

Tu spolehlivost majiteli komentovat nebudu, statistiky a poruchovost ze servisů známe, tak jen gratuluju k dobrým kusům - nemít tohle auto po 6 letech problémy s DPF, EGR, vstřiky, čerpadlem, turbem, ředěním oleje naftou, čepy, elektronikou, plasty a čudlíky v interiéru, atd. je skoro zázrak.
Avatar - aproximus
20. 9. 2013 07:36
Re: Porád je hezkej
:yes:
Avatar - beibej
19. 9. 2013 22:35
Re: motor
110kw měli u VW už ve čtyřkovém golfu.