Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Noví majitelé Saabu nesmí používat jeho logo

David Bureš
Diskuze (17)
Automobilka Saab je v současnosti vlastněna investiční skupinou National Electric Vehicle Sweden.

Nový majitel Saabu, čínsko-švédská společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS), nesmí používat logo značky s gryfem. Výrobce nákladních vozidel Scania, jeden z vlastníků loga a názvu Saab, to nepovolil.

Název značky Saab a její logo patří zkrachovalé automobilce, firmě Saab AB, zaměřující se na výrobu letadel a obranné techniky, a Scanii AB, výrobci nákladních vozů. Dříve tyto tři společnosti bývaly jedním celkem. Scania AB a Saab AB musí předem schválit převod práv na nového majitele.

Mluvčí Scanie Hans Aake Danielsson oznámil, že výrobce nákladních aut nechce, aby jeho symbol byl používaný způsobem, který by mohl tuto značku poškodit. Scania toto logo užívá už od roku 1911. Gryf, mytologická bytost, která je z části orlem a z části lvem, je rovněž symbolem nejjižnější švédské provincie Scania.

Noví vlastníci Saabu plánují v Číně prodávat elektrickou verzi modelu 9-3. Scania nechce povolit užívání loga na automobilech, které by byly vyráběny mimo Švédsko. Danielsson zdůrazňuje, že Saaby vyráběné pod vedením NEVS by už nebyly švédské.

NEVS přitom elektromobily chtěl stavět v hlavním závodě Saabu v Trollhättanu. Automobil se měl začít prodávat na přelomu let 2013 a 2014.

To Saab AB, zaměřující se na vojenskou techniku, tak odmítavý není. Firma zatím nerozhodla o tom, zda NEVS bude moci logo Saabu používat. V současnosti vede s NEVSem rozhovory na toto téma, podle mluvčího Saabu AB je zatím předčasné říci, jaký bude jejich výsledek.

Švédský soud vyhlásil bankrot Saabu koncem loňského roku a firma po sobě zanechala dluh asi 13 miliard švédských korun (asi 38 miliard Kč). Automobilka již loni v dubnu zastavila výrobu, protože její dodavatelé přerušili dodávky kvůli nezaplaceným účtům. Letos v červnu majetek Saabu koupila investiční skupina NEVS.

David Bureš
Diskuze (17)
21. 8. 2012 13:43
Re: Diskuse slepých a hluchých
Kdyby přistoupili k vývoji a výrobě elektromobilů bez stereotypů, kterými nás zahrnují výrobci klasických aut se "spalovacím motorem", dané mimo jiné nutností "sdílet", "ekonomizovat ve vazbě" apod...., možná by se jim mohlo podařit přijít s něčím skutečně převratným - a to by SAABjako značku jednoznačně vrátilo zpět se vší ctí....

Na druhou stranu Volvo to má postavené poněkud jinak, něž to, o čem se jedná v souvislosti se SAABem. Těžiště činností SAABu nejsou a nikdy ani nebyly ve výrobě osobních aut, totéž platí i pro Volvo, kde ale sobáky tvořily daleko větší "koláč" zaměření firmy.....

JInak, pokud vím, tak Scania patří pod skupinu nákladních aut, které dal dohromady VW.
Avatar - petr164
18. 8. 2012 18:01
Diskuse slepých a hluchých
Záměr vyvíjet a vyrábět v Trollí Kápi elektromobily je nejen progresivní, ale i taktické s ohledem na doposud otevřenou možnost získat i logo s Gryfem. Pokud by se v Tröllhattanu skutečně začalo vyrábět, logo by se jistě tam opět nastěhovalo. E-Saab by se ale muse kompletně konstruovat od podlahy, nic podstatného z původní produkce se použít nedá i s ohledem na patentové nároky GM. Takže hodně štěstí v Trollí Kápi!
18. 8. 2012 10:04
Re: SAAB
Máš pravdu, je to věc názoru. Mě se nový designový směr Volva nelíbí, připomíná mi Fluidní plechovku :no: Nicméně mluvím jen o designu, o technice S60/V60 pochybnosti rozhodně nemám ;-) Podle mě je nejhezčí Volvo současnosti XC70 :yes:

CO se týká SAABu, tak ten je podle mě naprosto v pr.. A jediný kdo by s tím mohl něco udělat je právě vlastník Scanie a to je pokud se nepletu VW >:D

Číňani z toho udělají jak ty říkáš nějakou plechovku v minimální kvalitě za velké peníze, protože je to přece SAAB, ale bez Gryfa ;-)
Avatar - PeterLuk
18. 8. 2012 09:06
Re: SAAB
Mne sa V60, S60 aj V40 páčia.
Avatar - Mrakoplas
18. 8. 2012 08:34
Re: SAAB
Tak to je věc názoru. Pro mne je V60 horkým kandidátem na mé příští auto. :-)
Scanii spíš vadí, že by se auta pod značkou SAAB měla vyrábět kdesi v Číně a zřejmě i v čínské kvalitě.