Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Samsung SM3 Neo: Další plastika pro jihokorejský Fluence

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Jihokorejská verze Renaultu Fluence prošla opět faceliftem. Ten předchozí se přitom představil teprve v září 2012.

Renault Samsung Motors vyrábí v Busanu sedan SM3 od roku 2009, kdy byl představen na autosalonu v Soulu. Jedná se vlastně už o druhou generaci tohoto modelu, ale ta první N17, která se vyráběla od září 2002 až do loňska, vycházela z Nissanů Almera/Bluebird Sylphy/Sunny série G10. Aktuální s kódem L38 má svůj základ v nám dobře známém Renaultu Fluence. Vždy vypadala trochu jinak než Francouz, Prvním a dost výrazným faceliftem prošla v září 2012, tedy před pouhými 21 měsíci. Nyní je na řadě další úprava, která kvůli rozpoznání od starší dostala navíc přídomek Neo. A vzhled se konečně sjednotil.

Ano, odlišnosti aktuální evropské a korejské verze jsou nyní naprosto minimální. Pouze na přídi najdeme místo loga „diamantu“ jiné, v souvislosti s tím byl upraven i prostor kolem něj. A Samsung SM3 Neo má trochu jinou grafiku koncových světel. Toť prakticky vše. Výrazná lichoběžníková maska chladiče s chromovaným rámečkem a mřížkou z „včelích pláství“ je pryč. Do předního nárazníku naopak přibyl nad mlhovky pásek diod pro denní svícení. Zadní nárazník se zase ve srovnání s předchozím modelem zaoblil, od Fluence modernizovaného v listopadu 2012 ale ani jeden nerozeznáte. Blikače ve zpětných zrcátkách nebylo třeba přesouvat jinam.

Interiér dostal podle výbavy nejnovější informační systém s navigací na pevném displeji ve středu palubní desky, audio od Bose či 3D Sound od Arkanysu, změnou je i elektrická parkovací brzda. Tedy nic, co bychom neznali. Ovladače klimatizace sice zůstaly stejné, ale byla upravena jejich funkčnost. Nového naladění se dočkal posilovač řízení, lehce přitvrzen byl podvozek kvůli jízdním vlastnostem, jak moc se liší od modelu, kterým jezdí někteří z nás, pochopitelně posoudit nemůžeme.

Jediným motorem v aktuální nabídce je zážehová šestnáctistovka 1,6 l, která dává 86 kW. Mezi převodovkami si Jihokorejci také nevyberou, musí vzít zavděk bezestupňovým ústrojím CVT. Fluence, pardon, SM3 spálí průměrně na každých 100 kilometrů jízdy 6,6 l benzinu.

Pravou příčinou brzké modernizace byly neuspokojivé prodeje, například v dubnu se v Jižní Koreji prodalo jen 1.628 SM3 a obsadil 19. místo v žebříčku. Ve značkách je Samsung až čtvrtý a dotírá na něj SsangYong. Hyundai, Kia a Chevrolet jsou totiž daleko vpředu. V době, kdy prodával jen klony Nissanů, na tom byl lépe. Pochopitelně cílem automobilky je nyní se nejbližší konkurenci alespoň přiblížit.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
5. 6. 2014 07:39
Pořád...
...to má předek moc vysoko, ale vzhledem k faktu, že předchozí generace byla foťák, to je ucházející.
Kdo by to byl řek, že jeden z těch hezčích Renaultů bude vlastně...Samsung?
Avatar - Uživatel_5340709
3. 6. 2014 23:02
Renault
S p..čó na kapotě je mi to auto přece jen sympatičtější. :-! :yes:
3. 6. 2014 22:09
Zadní sedačky
Překapuje mě, pokud tomu dobře z obrázku rozumím, že má polohovatelnou zadní lavici a opěradla?
Avatar - grifith
3. 6. 2014 21:53
Re: Samsung by ho mohl nabízet jako bonus...
I tak bys to nebyl schopný zaplatit, tak o co jde... 8-s
Avatar - dolfi
3. 6. 2014 20:53
Samsung by ho mohl nabízet jako bonus...
...k mobilu! >:D