Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania na CNG ve službách Škoda Auto

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Společnost Škoda Auto nasadila čtyři kamiony značky Scania poháněné zemním plynem ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi a další vozidlo je určeno pro spojení s dodavatelskou firmu.

Společnost Škoda Auto po dvouměsíční zkušební fázi nasadila čtyři kamiony s pohonem na CNG (Compressed Natural Gas) v každodenním provozu v areálu hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi.

Další ekologický kamion bude využívat dodavatelská firma na trase Mladá Boleslav - Stráž nad Nisou. Tuto 120 kilometrů dlouhou trasu absolvuje dvanáctkrát týdně a v porovnání s vozem s běžným naftovým motorem ušetří 16 tun CO2 ročně.

Kamiony, poháněné zemním plynem, se oproti vozidlům s konvenčním pohonem vyznačují podstatně nižšími emisemi a ve zkušebním provozu zabodovaly i o 30 procent sníženými náklady na pohonné hmoty. Emise oxidů dusíku (NOx) klesly o 80 až 90 procent, emise oxidu uhelnatého (CO) se snížily celkem o 90 procent. Při průměrné spotřebě necelých 50 kilogramů CNG na 100 kilometrů se emise polétavého prachu sníží až o 95 procent, emise CO2 o 25 procent.

Další pokrok v oblasti ekologie představují takzvané gigalinery, které Škoda Auto začne využívat na vybraných trasách k přepravě nákladů od dodavatelů a zpět. Tyto nákladní soupravy o délce až 25 metrů pojmou a převezou 150 kubických metrů nákladu, což je o 50 procent více než běžný kamion.

Škoda Auto tak sníží počet jízd na 292 kilometrů dlouhé trase mezi Mladou Boleslaví a Rokycany z 53 na 35 týdně, což ročně představuje o 250.000 kilometrů méně a snížení emisí CO2 o zhruba 200 tun ročně. Dalším benefitem jsou nižší přepravní náklady.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
23. 4. 2020 03:05
CNG? Jak to jede?
Jel v tom někdo? U CNG totiž fakt nevím. Já jsem asi v tohle konzerva, ale radši mám klasiku. Třeba něco takového: https://www.truckcentre.com/…standard-euro-3/?…
26. 2. 2017 01:52
Re: Nej
Tyhle auta sloužej pouze jako interní přeprava tzn. "z haly na halu" a přes bránu projíždějí jen opravdu vyjímečně a nebo do servisu.Co se týče železniční dopravy tak je to logisticky oříšek konkrétně pro škodovku.Vezmi v potaz, že by takových aut nebylo v závodě 16 ale rovnou 50 tak aby rozvážely materiál dle potřeby na různé sklady navíc by těch skladů bylo několikanásobně víc a nehledě na to po železnici nejde zajistit JIT a JIS - "just in time a just in sequence" což je pro takovou firmu nepřekonatelný problém právě kvůli úsporám skladů a rychlosti o kterou jim jde ;-)
24. 2. 2017 12:29
Re: Nej
v SK sa jeden čas platila železnica za km, násobené nejakým koeficientom podľa hmotnosti. Takže na ľahký materiál to vychádzalo menej ako kamiónová a na ťažký viac. Neviem či sa to od vtedy zmenilo. Ale čo sa určite nezmenilo je brutálna nepružnosť železničnej dopravy.
Avatar - Barry Lyndon
24. 2. 2017 12:08
Re: Nej
tak to je reálné až od určitého množství produkce, navíc je otázka, jak moc je to efektivních u sice objemného, ale relativně lehkého nákladu...
Avatar - Hittman
24. 2. 2017 08:44
Nej
ekologičtějí doprava je samozřejmě po železnici, takže kdyby dodavatelé měli vlečku, vozí se téměř vše po kolejích.