Scania zkoumá možnosti odpočinku pro zvýšení bezpečnosti řidičů

 

Scania se podílí na studii, jejímž cílem je zjistit, jak mohou v budoucnosti odpočívat řidiči autonomních nákladních vozidel, a také identifikovat možné způsoby měření odpočinku.

Švédský Národní výzkum institut pro silnice a dopravu vede zajímavý projekt, na němž se jako jeden z hlavních partnerů podílí i společnost Scania.

Tento projekt se věnuje možnostem odpočinku řidičů a mezi jeho další cíle patří zjišťování algoritmů detekce emocí pro pozitivní, rozčilené, vyděšené a neutrální stavy mysli a využití dat z projektu k vývoji existujících algoritmů pro detekci ospalosti.

Další oblastí výzkumu je zjišťování, sledování a pochopení důvodů, proč dochází k rozptylování řidičů z povolání za volantem a rovněž je věnována pozornost shromažďování údajů, odhalujících, zda mohou specifické vlastnosti cesty vyvolat určitě psychické stavy řidiče.

Součástí projektu je 24 dnů dlouhé období intenzivního testování deseti řidičů vozidla Scania nové generace S, s nímž denně ujedou 460 km za pět a půl až šest hodin. Pro každého řidiče jsou naplánovány dvě po sobě následující cesty denně. Řidiči přitom mají během testů na sobě celkem 13 snímačů a trojice kamer snímá každý pohyb jejich obličeje.

Základem pro zisk prvních dat je nejprve předběžný test v simulátoru. Následuje den, v němž řidič řídí polovinu cesty, následně je vystřídán a zbytek cesty absolvuje jako spolujezdec. Řidič, který jej v druhé půlce cesty nahradil za volantem, v tomto testu zároveň zastupuje systém autonomního řízení, a proto spolu řidiči nemohou komunikovat. Následující den je pak testovaný řidič celý den v kabině sám.

Prozatím nejsou k dispozici žádná data, ale tým výzkumníku překvapilo, že na řidičích jsou po šestihodinové jízdě mnohem menší známky únavy, než se podle prvních měření v simulátoru očekávalo.

Scania: Nákladní doprava směřuje k jízdě v konvojích

Pro sledování a detekci jejich fyzické námahy mají na sobě řidiči řadu elektrod, sledujících jejich srdeční frekvenci, galvanickou odezvu pokožky (elektrické změny na kůži), napětí v ramenou a mrkání očí. Každý řidič je také vybaven monitorem zápěstí, zaznamenávajícím srdeční frekvenci, pot a další parametry. Zároveň jsou zde tři již výše zmíněné kamery.

Všechna zařízení generují skutečně obrovské množství dat, která se má pohybovat okolo tří terabajtů za den. Tato data mají být analyzována, aby mohla pomoci definovat, kdy řidiči odpočívali, byli ospalí ve stresu atd. Vědci doufají, že získané poznatky se v budoucnosti uplatní ve zvýšení bezpečnosti řidičů a silničního provozu.

Na výzkumném projektu se také podílejí École polytechnique fédérale de Lausanne, Stockholmská univerzita, Univerzita v Uppsale, Univerzita v Chemnitzi, Centrum pro výzkum a technologii Hellas, Smart Eye, Ford a TomTom.

Spolupracujeme s TipCars.com
Škoda Auto vyrobila dvacet milionů automobilů. Jubilejním vozem byl Karoq Škoda Auto vyrobila dvacet milionů automobilů. Jubilejním vozem byl Karoq

Automobilka Škoda Auto dnes vyrobila automobil s…

Uber nemá problémy jen v Londýně, odejde i z kanadské provincie Quebec Uber nemá problémy jen v Londýně, odejde i z kanadské provincie Quebec

Alternativní taxislužba Uber Technologies se příští měsíc…

Akcie, měny & názory Václava Kmínka: Volby trhy neovlivnily Akcie, měny & názory Václava Kmínka: Volby trhy neovlivnily

Angela Merkelová bude pravděpodobně počtvrté kancléřkou,…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 





 
Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Dnes 18:53

Legendární vojenský offroad UAZ 469 se stále vyrábí. Od roku 2003 je však nabízen pod označením Hunter.




Blesk.cz

Pikantní trapas moderátora Chuma v živém vysílání:  Po VYHOLENÉ lehl smíchy!

Pikantní trapas moderátora Chuma v živém vysílání:…

Na rozhlasové stanici Radiožurnál měli v úterý ráno veselo. Moderátor Jiří Chum (37) se totiž velmi zajímavě…

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

Cestovatelské zážitky není nutné sbírat pouze za hranicemi. Mnohé k uspokojení turistů může nabídnout i české…

 

iSport.cz

Kloppa vytočili v Moskvě: Hrajeme Ligu mistrů a vás zajímá, koho miluju!

Kloppa vytočili v Moskvě: Hrajeme Ligu mistrů a vás…

Cesty na východ nepatří u fotbalistů zrovna mezi nejoblíbenější. A i trenérovi Liverpoolu Jürgenu Kloppovi výlet…

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu, chybí Schick

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu,…

Reprezentační trenér Karel Jarolím zveřejnil českou nominaci na závěrečné dva zápasy kvalifikace MS proti…

 

Reflex.cz

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak sníst a současně ho mít

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak…

Jedním z velkých témat nadcházejících (ale i všech předcházejících) voleb jsou důchody. Jak jste asi také již…

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

Kolik takových příběhů už bylo napsáno. Dva bratři, jeden slušný a pracovitý, druhý povahy násilnické a…