Scania zkoumá možnosti odpočinku pro zvýšení bezpečnosti řidičů

 

Scania se podílí na studii, jejímž cílem je zjistit, jak mohou v budoucnosti odpočívat řidiči autonomních nákladních vozidel, a také identifikovat možné způsoby měření odpočinku.

Švédský Národní výzkum institut pro silnice a dopravu vede zajímavý projekt, na němž se jako jeden z hlavních partnerů podílí i společnost Scania.

Tento projekt se věnuje možnostem odpočinku řidičů a mezi jeho další cíle patří zjišťování algoritmů detekce emocí pro pozitivní, rozčilené, vyděšené a neutrální stavy mysli a využití dat z projektu k vývoji existujících algoritmů pro detekci ospalosti.

Další oblastí výzkumu je zjišťování, sledování a pochopení důvodů, proč dochází k rozptylování řidičů z povolání za volantem a rovněž je věnována pozornost shromažďování údajů, odhalujících, zda mohou specifické vlastnosti cesty vyvolat určitě psychické stavy řidiče.

Součástí projektu je 24 dnů dlouhé období intenzivního testování deseti řidičů vozidla Scania nové generace S, s nímž denně ujedou 460 km za pět a půl až šest hodin. Pro každého řidiče jsou naplánovány dvě po sobě následující cesty denně. Řidiči přitom mají během testů na sobě celkem 13 snímačů a trojice kamer snímá každý pohyb jejich obličeje.

Základem pro zisk prvních dat je nejprve předběžný test v simulátoru. Následuje den, v němž řidič řídí polovinu cesty, následně je vystřídán a zbytek cesty absolvuje jako spolujezdec. Řidič, který jej v druhé půlce cesty nahradil za volantem, v tomto testu zároveň zastupuje systém autonomního řízení, a proto spolu řidiči nemohou komunikovat. Následující den je pak testovaný řidič celý den v kabině sám.

Prozatím nejsou k dispozici žádná data, ale tým výzkumníku překvapilo, že na řidičích jsou po šestihodinové jízdě mnohem menší známky únavy, než se podle prvních měření v simulátoru očekávalo.

Scania: Nákladní doprava směřuje k jízdě v konvojích

Pro sledování a detekci jejich fyzické námahy mají na sobě řidiči řadu elektrod, sledujících jejich srdeční frekvenci, galvanickou odezvu pokožky (elektrické změny na kůži), napětí v ramenou a mrkání očí. Každý řidič je také vybaven monitorem zápěstí, zaznamenávajícím srdeční frekvenci, pot a další parametry. Zároveň jsou zde tři již výše zmíněné kamery.

Všechna zařízení generují skutečně obrovské množství dat, která se má pohybovat okolo tří terabajtů za den. Tato data mají být analyzována, aby mohla pomoci definovat, kdy řidiči odpočívali, byli ospalí ve stresu atd. Vědci doufají, že získané poznatky se v budoucnosti uplatní ve zvýšení bezpečnosti řidičů a silničního provozu.

Na výzkumném projektu se také podílejí École polytechnique fédérale de Lausanne, Stockholmská univerzita, Univerzita v Uppsale, Univerzita v Chemnitzi, Centrum pro výzkum a technologii Hellas, Smart Eye, Ford a TomTom.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 





 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Islamisté v Praze? Nic nového. Tak proč jsou na titulcích novin?

Islamisté v Praze? Nic nového. Tak proč jsou na…

MF Dnes skandálně odhalila v osobě bývalého „pražského imáma“ islamistu a policie jej a dva jeho blízké obvinila…