Už i Seat Leon se dočkal motoru 1.5 TSI. Kolik za něj dáte?
Rozšiřování nabídky benzinové patnáctistovky napříč koncernem VW Group pokračuje. Seat Leon se dočkal dvou výkonových verzí motoru 1.5 TSI.
Koncern Volkswagen Group v reakci na nové normy postupně rozšiřuje nabídku svého nového benzinového motoru 1.5 TSI, který nahrazuje dosavadní čtrnáctistovku. Na českém trhu se jí už dočkalo několik modelů značek Škoda a Volkswagen, nyní dochází také na Seat. Už dříve jsme 1.5 TSI našli v nové Ibize nebo Aroně, nyní jí dosavadní čtrnáctistovku nahradil kompaktní model Leon.
V jeho případě jsou stejně jako třeba v bratrském Volkswagenu Golf dostupné dvě verze tohoto motoru, s 96 kW a 110 kW. Naopak pro Škodu Octavia je aktuálně nabízena jen silnější varianta.
Obě výkonová provedení se přitom neliší jen svým výkonem. Slabší varianta dostala do vínku variabilní geometrii lopatek turbodmychadla (tzv. VGT), která zatím u zážehových agregátů není příliš obvyklá – dosud se objevovala primárně u turbodieselů. Jednotka navíc zvládne pracovat v úsporném Millerově cyklu a pro snížení spotřeby paliva dokáže při objednání automatické převodovky plachtit – to když automat vyřadí na neutrál. Má i vypínání poloviny válců, tenhle systém ale najdeme také v silnějším provedení se 110 kW, které má mimochodem turbodmychadlo „klasické.“
V Leonu slabší patnáctistovku dostanete od stupně Style, s nímž stojí 466.900 korun. Za karoserii kombi se připlácí 30.000 korun.
Verze Style je přitom už slušně vybavena. Zahrnuje 16palcová kola z lehkých slitin, dvouzónovou automatickou klimatizaci s výdechy pro zadní sedadla, přední mlhovky, elektronickou uzávěrku diferenciálu na přední nápravě (XDS), tempomat nebo multifunkční volant s koženým věncem.
Silnější varianta 1.5 TSI (110 kW) se dodává až pro stupně Xcellence a FR, s nimiž stojí shodných 515.900 korun. V základu je spárována s šestistupňovým manuálem, převodovka DSG je dodávána za příplatek 45.000 korun. Příplatek za kombík je shodný jako u nižšího stupně.
Obě provedení přidávají 17palcová kola, diodové mlhovky a koncová světla, sportovní sedadla, ambientní osvětlení nebo multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou. Xcellence se pak liší specifickou maskou s chromovanými doplňky, výbavu navíc obohacuje o zadní parkovací senzory, elektricky sklopná zrcátka nebo bezklíčové odemykání. FR naopak láká na dynamický vzhled, včetně sportovního multifunkční volantu, sedadel čalouněných kombinací látky a kůže nebo sportovně naladěného podvozku. Díky systému Seat Drive Profile lze pak upravit nastavení odezvy řízení a plynového pedálu.
Vedle patnáctistovky se i Seat Leon dočkal modernizovaného benzinového čtyřválce 2.0 TSI, který je nově naladěn na 140 kW. Turbodiesely zastupují jednotky 1.6 TDI (85 kW) a 2.0 TDI (110 kW).
Seat Leon – české ceny a technická data nabízených motorů | ||||||
Motor | 1.0 TSI | 1.5 TSI | 1.5 TSI | 2.0 TSI | 1.6 TDI | 2.0 TDI |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 1498 | 1498 | 1984 | 1598 | 1968 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW] | 85 | 96 | 110 | 140 | 85 | 110 |
Točivý moment [N.m/min] | 200/2000-3500 | 200/1400-4000 | 250/1500-3500 | 320/1500-4100 | 250/1500-3250 | 340/1750-3000 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M (7DS) | 7DS | 5M (7DS) | 7DS |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 203 | 215 (213) | 228 | 197 (197) | 211 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,8 | 9,4 | 8,2 (8,2) | 7,2 | 9,8 (10,2) | 8,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,8 | 4,9 | 5,0 (5,0) | 6,2 | 4,2 (4,0) | 4,3 |
Cena Reference [Kč] | 396.900 | - | - | - | 462.900 | - |
Cena Style [Kč] | 453.900 | 466.900 | - | - | 519.900 | - |
Cena Xcellence [Kč] | - | 481.900 | 515.900 | 598.900 | - | 623.900 |
Cena FR [Kč] | - | 481.900 | 515.900 | 598.900 | - | 623.900 |
*Příplatek za verzi kombi činí 30.000 korun |