Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW nahrazuje čtrnáctistovku: 1.5 TSI se už dočkal Tiguan, Touran i Passat

David Bureš
Diskuze (21)
Nástupce osvědčeného motoru 1.4 TSI už najdete od Pola po Arteon. U některých modelů je 1.5 TSI dostupné ve dvou výkonových verzí.

Očekávaná mezigenerační výměna techniky v nabídce Volkswagenu je tady. Automobilka podle očekávání v souvislosti s novými emisními normami nasazuje nový čtyřválec 1.5 TSI do dalších a dalších modelů. Po novinkách se ho dočkaly i již známé modely.

Nově tak 1.5 TSI najdete nejen v nabídce T-Rocu nebo Golfu, který se jej dočkal v rámci modernizace, ale také i v Tiguanu, Passatu nebo Touranu. Dnes už je tak součástí nabídky od Pola po Arteon. Ve všech těchto případech je nástupce 1.4 TSI ACT dostupný ve verzi se 110 kW, u Tiguanu a Golfu je nabízen i ve slabší variantě, s 96 kW.

Obě provedení se přitom v lecčems liší. Slabší varianta dostala do vínku variabilní geometrii lopatek turbodmychadla (tzv. VGT), která zatím u zážehových agregátů není příliš obvyklá – dosud se objevovala primárně u turbodieselů. Jednotka navíc zvládne pracovat v úsporném Millerově cyklu a pro snížení spotřeby paliva dokáže při objednání automatické převodovky plachtit – to když automat vyřadí na neutrál. Má i vypínání poloviny válců, to ale najdeme také v silnějším provedení se 110 kW.

Patnáctistovka je ve všech modelech Volkswagenu dostupná výhradně s pohonem předních kol. Standardem je kombinace s šestistupňovým manuálem, výjimkou je Polo, kde je 1.5 TSI (110 kW) spárovaná výhradně se sedmistupňovým DSG, to samé pro tuto výkonovou variantu platí také u Golfu Sportsvan a Arteonu. Naopak v Passatu automat pro patnáctistovku aktuálně vůbec nabízen není.

Podobná úprava nabídky a nahrazení čtrnáctistovky patnáctistovkou se očekává také u dalších značek koncernu Volkswagen Group, včetně mladoboleslavské Škody. Ta už ostatně novou 1.5 TSI nabízí nejen v Karoqu, ale také v Octavii, v jejím případě ale zatím jen na vybraných trzích. Konkrétně se jedná třeba o sousední Slovensko, kde můžete Octavii pořídit s 1.5 TSI (110 kW) v kombinaci s šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Do budoucna pak bude 1.5 TSI upravena i pro jízdu na plyn. Základem motoru s obchodním označením 1.5 TGI bude slabší varianta s 96 kW a 200 N.m, a to včetně jejího turba s variabilní geometrií lopatek. Jednotky se mimo jiné dočká Golf a Octavia.

Modely Volkswagen s motorem 1.5 TSI – přehled základních cen
ModelMotorVýkon [kW]PřevodovkaZákladní cena [Kč]
Polo1.5 TSI1107DS507.900
Golf1.5 TSI966M513.900
Golf1.5 TSI967DS573.900
Golf1.5 TSI1106M539.900
Golf1.5 TSI1107DS649.900
Golf Sportsvan1.5 TSI966M559.900
Golf Sportsvan1.5 TSI967DS619.900
Golf Sportsvan1.5 TSI1107DS690.900
Golf Variant1.5 TSI966M543.900
Golf Variant1.5 TSI967DS603.900
Golf Variant1.5 TSI1106M568.900
Golf Variant1.5 TSI1107DS679.900
T-Roc1.5 TSI1106M592.900
T-Roc1.5 TSI1107DS652.900
Touran1.5 TSI1106M638.900
Touran1.5 TSI1107DS678.900
Passat1.5 TSI1106M723.900
Passat Variant1.5 TSI1106M746.900
Tiguan1.5 TSI966M651.900
Tiguan1.5 TSI1106M705.900
Tiguan1.5 TSI1107DS770.900
Tiguan Allspace1.5 TSI1106M698.900
Tiguan Allspace1.5 TSI1107DS762.900
Arteon1.5 TSI1107DS875.900

David Bureš
Diskuze (21)
7. 8. 2018 09:36
tsi
DÍKY BOŽE, 1,5TSI pořádný motor
4. 8. 2018 11:08
Re: TSI
Naviac je to odstup výkonových špičiek, nie nominálneho výkonu pri nejakom bežnom jazdnom režime. Čiže napovie, ale nepovie, jak to auto s ktorým motorom pôjde. Okrem charakteristiky motora, ktorú lepšie ako grafom asi nikto nevyjadrí, má do toho čo povedať hlavne prevodovka, takže môže ľahko nastať situácia, že motory s udávaným výkonom 110 a 140 kW majú k sebe bližšie, ako by si na základe dvoch suchých mohol niekto myslieť.
Avatar - Uživatel_5340709
3. 8. 2018 19:32
Re: K simsonovi33
Jj, ty osmiventily si dobře pamatuji, dobří dělníci, ale žádný sport. :-)
3. 8. 2018 16:09
Re: K simsonovi33
Tak G3 se 110kW špatně nejezdilo, jen sis pro ten výkon prostě musel dojít ;-)
3. 8. 2018 16:07
Re: TSI
Naprosto v pohodě TSI 110kW stačí i na Touran a jede líp než se stejně výkoným 2.0TDI s DSG - hodně udušená varianta...