Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Leon Cupra R na českém trhu za 749.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (19)

Novým sportovním vrcholem v nabídce značky SEAT na českém trhu je Leon Cupra R.

Španělský SEAT letos expanduje dvěma směry. Představil se první rodinný model střední třídy nazvaný Exeo, na své si ale přicházejí i příznivci sportovně laděných SEATů. V první polovině roku se na trh dostala nová Ibiza ve verzích FR a Cupra, podzim patří Leónu Cupra R. Jeho českou výstavní premiéru mohli spatřit návštěvníci pražské Autoshow o uplynulém víkendu.

Písmeno R v názvu novinky značí nejvýkonnější motor, jaký se kdy do sériového SEATu dodával. Přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI má výkon zvýšený na 195 kW při 6000 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm mezi 2300 a 5200 min-1. Motor podobných parametrů se dodává také do Audi S3 a VW Golf R. V případě Leónu Cupra R tato pohonná jednotka stačí k akceleraci z klidu na 100 km/h za 6,2 s a nejvyšší rychlost je 250 km/h. Kombinovaná spotřeba je 8,1 l/100 km.

Motor 2.0 TSI je v obou špičkových výkonových variantách (177 kW a 195 kW) vybaven novým vysokotlakým vstřikovacím čerpadlem, které odpovídá zvýšeným požadavkům na výkon. Upravené katalyzátory zajišťují plnění emisní normy EU V. Motor o výkonu 195 kW má navíc výkonnější mezichladič stlačeného vzduchu. Silnější agregát dosahuje maximálního plnicího tlaku 1,9 bar při maximálním výkonu, resp. 2,2 bar při maximálním točivém momentu, zatímco u motoru 2.0 TSI (177 kW) to je v obou případech 1,8 baru. Leon CUPRA R dostal novou výfukovou soustavu s novým tlumičem vzadu.

Leon CUPRA R dostal zesílenou převodovku, která dokáže spolehlivě přenášet točivý moment 350 Nm. Technické centrum SEAT v Martorellu zesílilo synchronizační kroužky 3., 4., 5. a 6. stupně, zatímco ozubená soukolí 3. a 5. převodového stupně se po vytvrzení ještě jednou brousí. Také dráhy řazení byly optimalizovány. Pohyb řadicí páky v kulise byl zkrácen o 6 mm.

V porovnání s modely CUPRA a FR upravili specialisté na podvozky tlumiče a prodloužili silentbloky (vpředu o 1,5 mm, vzadu o 17 mm). Navíc jsou pružiny vpředu a vzadu o 35 %, resp. o 30 % tvrdší než u modelu CUPRA. Stabilizátor zůstal beze změn. Oproti základní verzi Leonu je světlá výška modelu CUPRA R o 17 mm nižší.

SEAT Leon CUPRA R je vybaven vedle ESP a Hill holderu taky elektronickou funkcí XDS, která pomocí selektivního přibrzďování kol napodobuje účinek svorného diferenciálu.

Cupru R prozradí mj. logo R na masce chladiče, pátých dveřích a přístrojovém štítu, ale především obří desetipaprsková 19palcová kola s pneumatikami 225/35 R19. Za nimi se ukrývají zvětšené brzdy s kotouči o rozměrech 345x30 mm vpředu a 286x12 mm vzadu.

Cupra R je na českém trhu nabízena za 749.900,-Kč, Cupra je o 50 tisíc levnější.

SEAT Leon Cupra R a jeho slabší příbuzní
Motor 2,0 TDI CR 2,0 TSI (155 kW) 2,0 TSI (177 kW) 2,0 TSI (195 kW)
Převodovka 6M 6M 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1968 1984 1984 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1] 125/4200 155/ 5300-6200 177/5600-6300 195/6000
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1] 350/1750-2500 280/ 1700-5200 300/2200-5500 350/2300-5200
Max. rychlost [km/h] 214 233 247 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,2 7,2 6,4 6,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,3 7,3 8,1 8,1
Cena FR [Kč] 659.900,- 649.900,- - -
Cena Cupra [Kč] - - 699.900,- -
Cena Cupra R [Kč] - - - 749.900,-
Ondřej Láník
Diskuze (19)
Avatar - Loptos
24. 10. 2009 18:00
Re: Shrnovač na sníh
?
Avatar - white label
23. 10. 2009 21:52
Re: 1.4 TSI
Na tu současnou zelenou CLIA RS "nemá" (min. ze všech zelených) zdaleka nic...
FoFoRS pořádí barev, teda podle toho jak jsem je viděl na živo: 1.bílá, 2.zelená, 3.modrá
Avatar - white label
23. 10. 2009 21:45
Re: Siňorita
Že by vlastní zkušenost...? >:D
Avatar - Pierro
23. 10. 2009 08:40
Re: Siňorita
Peťo, Peťo, je vidieť, že si moj príspevok nepochopil. Ale nevadí, vyzkúšajme to ešte raz. Dizajn je subjektívna záležitosť a ja myslím, že práve Leon patrí k tým podareným Seatom. Ak sa tebe nepáči nič s tým nenarobíš a zkús pátrať po inej značke. Čo sa týka podvozku, motoru a iných technických záležitostí, ver tomu, že Cupra je na velmi slušnej úrovni. Sám si tu zmienil Scirroco a Golfa, ktoré sú viacmenej sesterské modely. Nový Mégane RS zatiaľ nikto z nás nevyzkúšal (zatial sa ani nepredáva) a 370Z či Impreza sú trošku iná liga. A to aj cenovo. Takže odporúčam - napochoduj do najbližšieho Seata, povoz sa a potom napíš. Pempersky a papierové vreckovky ber pre istotu s sebou, možno sa ti zídu... >:-[]
Avatar - jumper (Modo Team)
22. 10. 2009 19:23
Re: Shrnovač na sníh
Nikdo vám to nenutí, když se vám to nelíbí, tak se dívejte na ty vaše renaulty thalie :-!