Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Tarraco: Rodinka španělských SUV se rozrůstá na tři

Aleš Dragoun
Diskuze (63)
Seat k SUV Arona a Ateca přidává již dříve avizovaný třetí model. Tarraco je největší v nabídce. Zakamuflované prototypy a teasery už jsme viděli, teď se odhaluje kompletně.

Seat si dával s SUV docela načas, ale najednou už má v nabídce třetí řadu. Tarraco nijak nevybočuje z tvarových standardů značky, zepředu však vypadá hodně nazlobeně díky výrazné chromované masce. Pravda, není tak mohutná jako u jiných esůvéček. Hranaté tvary, které vytvořili stylisté pod vedením Alejandra Mesonera zaujmou, stejně jako mohutný zadní sloupek. Do něj zasahuje rychle se zvedající spodní hrana bočních oken.

Auto ale na prvních oficiálních fotkách vypadá pořád docela sportovně. Výrazný boční prolis, který protíná kliky dveří, působí dramaticky a vrcholí na víku zavazadelníku, kde tvoří zajímavou odtokovou hranu. Záď s navzájem propojenými koncovými reflektory se příjemně uklidnila. Osvětlení mají na starosti výhradně diody.

Název je zeměpisný, jak už je u Seatu dlouhá léta zvykem. Tentokrát je odvozen od Tarragony, města na pobřeží Středozemního moře. Coby stavební základ posloužila platforma MQB A+. Podvozek může mít i adaptivní tlumiče. Do 4735 mm dlouhého a 1658 mm vysokého Tarraca se vejde až sedm lidí, základ je samozřejmě pětimístný. Stává se vlastně vlajkovou lodí značky.

Pod kapotou zatím vrčí čtyři čtyřválcové přeplňované motory, které dobře známe. Benzin spaluje 1.5 TSI se 110 kW (150 k), Tarraco poháněné tímto motorem má přední pohon a šestistupňovou manuální převodovku. Všechny ostatní verze dostaly čtyřkolku, u Seatu značenou 4Drive. Konkrétně zážehový dvoulitr TSI se 140 kW (190 k) a sedmistupňovou dvouspojkou i naftový 2.0 TDI. Ten bude k mání ve dvou naladěních: na 110 a 140 kW, přičemž se liší výše popsanými rychlostními skříněmi.

Paleta laků karoserie čítá osm barev: zelenou Camouflage, bílou Oryx, stříbrnou Reflex, modrou Atlantic, šedou Indium, béžovou Titanium, černou Deep a šedou Urano. Střízlivému interiéru, který stejně jako exteriér nijak nevyčnívá ze zvyklostí koncernu Volkswagen dominuje osmipalcová středová obrazovka informačního systému, ten může mít za příplatek i ovládání gesty. U přístrojů před řidičem Seat uplatnil rovněž digitální kokpit s úhlopříčkou 10,25 palce.

Novince pochopitelně nechybí ani moderní elektronické asistenty, standardně je v nabídce detekce chodců u cyklistů, udržování jízdy v pruzích a zamezení převrácení, v případě nehody je také automaticky přivolána pomoc. Příplatková výbava pak obsahuje hlídač mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, asistent jízdy v kolonách, čtení dopravních značek, samočinná dálková světla... Dvě nabízené linie nesou názvy Xcellence a Style.

Dalších motorizací se teprve dočkáme, Seat slibuje i „alternativní pohon“, což znamená hybridní ústrojí. V Evropě jsou SUV všech možných velikostí čím dál tím oblíbenější a španělská automobilka chce urvat další kus koláče. Tarraco ovšem nebude vznikat v domovině automobilky, nýbrž v centrální továrně mateřského VW ve Wolfsburgu. Předprodej začne ještě letos v prosinci. Od ledna do srpna letopočtu 2018 dodal Seat zákazníkům na celém světě 383.900 vozidel, což znamená meziroční nárůst za srovnatelné období o 21,9 %. Takže se mu docela daří.

Aleš Dragoun
Diskuze (63)
Avatar - Emel
19. 9. 2018 21:04
Re: Terraco
Thema, Croma a 9000 byly úplně jiný auta. Třeba jako Leon, Golf a Octavia. Tohle je prostě klon Allspace, s jinou maskou... jo, a s jiným zadním bočním okénkem.
19. 9. 2018 17:23
Re: Terraco
no tak já tam rozdílů vidím hodně. Možná to dělá specifická barva, ale to auto na mne působí zcela svébytně. Což alhambra ani mii ne. Celkově jsou linie díky rovnější přídi daleko harmoničtější než u tiguana. A záď vč blatníků a oken nad nimi to má taky lepší.
Myslím, že zta podobnost tady je na úplně stejný úrovní jako kdysi dávno lancia thema, fiat croma a saab 9000. To byl ještě badge ingeneering na úrovni pak dlouho nic a teď toto.
Avatar - Emel
19. 9. 2018 14:59
Re: Terraco
Proč trvám na tom zadním okénku - nebyl jsem si jistý, jestli mluvíme o celkovém tvaru karoserie, tj. sklonu víka kufru, nebo opravdu jen o tvaru toho malého bočního okénka. Malé boční souhlas, po detailním prozkoumání - je jiné.

Z pohledu kupce-pragmatika jasně, Toledo nebo Rapid, Allspace nebo Tarraco... vyberu si co je levnější a žádný problém s tím nemám. Z druhé strany ale... jaký to má vlastně smysl, proč by jedno mělo být levnější, pokud evidentně mají stejné výrobní náklady?
19. 9. 2018 14:09
Re: Terraco
No já vidím podstatně větší sklon (dobře tak si to nazývejme zadního okénka ať je po tvým) u Tarraca, který dokážu zdálky na hony rozeznat od vw co pojede za ním.. Nazvěme si to třeba dolní polovina sloupku :-) protože to sloupek tvoří, horní polovinu neřešim.. bych musel mít metr na to >:D O tom že jsou dveře stejný se s tebou přeci nepřu, je evidentní, že má základ v Allspacu, ale tak nevidím na tom nic špatnýho jak tady pořád někdo naříká.. vím, že jedu autem s německou technikou tak budu asi řešit, že mám dveře, bok od němců.. no myslím, že většina lidí asi bude normálních a nebudou s tím mít problém.

Co se čumáku týká, jestli víš jak vypadaj mazdy, víš co mám na mysli.. horní hrana nárazníku jde jakoby dopředu.. přečnívá, kdežto u vw je u světel zkosená (zaoblená)dozadu.. je to evidentní už zdálky. Jen si říkám chudáci chodci, který to sejme.. no nic raději. To je poslední k tomu ode mě.
Avatar - Emel
19. 9. 2018 13:55
Re: Terraco
Zadní sloupek - to teda nevím, podle mě je zadní sloupek (tj. obrys auta) úplně stejnej, pouze se liší tvar toho okýnka. A shodné jsou i střešní ližiny, lemy blatníků, oplastování... prostě všechno. Já na první pohled vidím dvě stejná auta
[odkaz] [odkaz]

Sklon kapoty... no to taky nevím... ten úplný čumák je možná u VW víc do hranata, ale ruku do ohně bych za to nedal.