20.9. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

 

Největší SUV od Seatu jsme si poprvé prohlédli ve městě, které mu dalo jméno. Tarraco je historický název španělského města Tarragona, které za antického Říma bývalo důležitým přístavem.

Seat po letech strádání jede. Jeho prodeje stabilně rostou, od roku 2013 dokonce o rapidních 46 %, a tak může čile rozšiřovat svoji nabídku. Populární jsou dnes hlavně SUV, a tak není divu, že se španělská značka zaměřila hlavně na tuto oblast. V roce 2016 přišla kompaktní Ateca, o rok později malá Arona a letos nastal čas na až sedmimístný model Tarraco. Ten jsme si poprvé prohlédli během jeho premiéry, ve městě Tarragona.

Tarraco se stává jakýmsi vyvrcholením růstu Seatu. S délkou 4,74 metru se stává největším vozem v nabídce značky, a tak není divu, že o něm automobilka hovoří jako o své nové vlajkové lodi, která má pozvednout její image. Navíc s ním Seat míří do vyšší cenové kategorie, mezi auta s cenovkou 30.000 až 40.000 eur (cca 770.000-1.020.000 korun), v nichž dosud nebyl zastoupen.

Video

Koncern VW Group už dvě taková SUV na evropském trhu prodává, Škodu Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace, a tak může překvapit, proč přichází s dalším podobně koncipovaným modelem. Navíc v mnoha ohledech podobným s již prodávaným Tiguanem Allspace (platforma, část interiéru). Prezident Seatu Luca de Meo ale zdůrazňuje, že koláč trhu je velký – v kategorii středně velkých SUV se má do roku 2025 v Evropě prodávat na 2,8 milionu aut ročně, a tak výrobce v tak důležitém segmentu nechce chybět. Seat je navíc v rámci VW Group značkou, která přináší nejvíce nových zákazníků (výjimečných 70 % klientů je nových), a tak je chce oslovit i v dnes tak populární kategorii.

Seat Tarraco – srovnání rozměrů s dalšími koncernovými SUV
ModelSeat TarracoŠkoda KodiaqVW Tiguan Allspace
Délka (mm)473546974701
Šířka (mm)183918821839
Výška (mm)165816551674
Rozvor (mm)279027912790
Objem zavazadelníku 5M/7M (l)760/700720/630760/700

Výrazná vizáž

Seat svým sportovním stylem oslovuje hlavně mladou klientelu, jeho zákazníci jsou zhruba o deset let mladší, než je průměr, což je něco, čím bude chtít zaujmout také Tarraco. Z koncernového tria sedmimístných SUV s platformou MQB je tak Seat ten jasně nejsportovněji koncipován.

Přední partie jsou hodně maskulinní, agresivitu zdůrazňuje nově řešená, šestiúhelníková maska chladiče, kterou mají převzít další modely Seat – Tarraco je první model nového designového směru značky. Doplňují ji ostře řezané světlomety s charakteristickým světelným podpisem s trojúhelníkovým motivem tvořeným diodovými světlomety (za příplatek full-LED). Právě ten se má stát jednotícím prvkem s ostatními modely Seat, zatímco celek má být svébytný. A opravdu tomu tak je, Tarraco si s Atecou nebo snad Aronou rozhodně nespletete. To bylo podle výkonného viceprezidenta značky pro výzkum a vývoj Matthiase Rabeho cílem, Seat chce od každého svého SUV vlastní charakter, zároveň však má být jasně patrné, že se jedná o členy jedné rodiny. A to se povedlo...

Seat Tarraco oficiálně: Rodinka španělských SUV se rozrůstá na tři

Odlišné proti ostatním Seatům je Tarraco také zezadu. Na rozdíl od menších SUV španělské značky využívá propojené koncové svítilny vodorovným pásem, které se v dnešním automobilovém světě stávají stále častějším řešením detailem. To samé platí o atrapách koncovek výfuku v nárazníku. Celkově tak musím říci, že mě více oslovuje přední část španělské novinky, která působí vyváženěji.

Jestliže zvenku dává Tarraco najevo příbuznost s Volkswagenem Tiguan Allspace shodnou siluetou, včetně obdobné linky táhnoucí se od předních blatníků po koncová světla, uvnitř jsou oba sourozenci svébytnější.

Čistý a prostorný interiér

Tarraco dostalo tvarově čisté řešení s „plovoucí“ obrazovkou multimediálního systému. Má úhlopříčku osm palců, díky vysokému umístění je dobře na očích, potěší i detailní rozlišení nebo přehledná grafika. A navíc se nespoléhá jen na dotyková tlačítka, stále si zachovává otočná kolečka, což pokaždé kvitujeme. Líbí se nám také imitace dřevěného dekoru, byť jednotlivé materiály a jejich zpracování jsou v rámci koncernu spíše levnější, Tiguan Allspace je na tom v tomto směru lépe.

Jak je v segmentu zvykem, sedí se vysoko, přístrojový štít byl ve vystavených vozech digitální, s úhlopříčkou 10,25“, se zajímavou grafikou s možností výběru mezi třemi různými rychloměry. Potěší poskytovaný prostor i velké kapsy v předních dveřích. Právě při pohledu na dveře si přece jen všimnete příbuznosti s Tiguanem Allspace, stejná je i dolní část palubní desky. Rozhodně to ale není něco, co bychom měli kritizovat, ovládání je přehledné a cílová klientela to řešit nebude.

Dostatek prostoru je i na zadních sedadlech, s výškou 182 centimetrů tu mám habaděj prostoru jak před koleny, tak nad hlavou. Pomáhá tomu každopádně v podélném směru posuvná lavice.

Mezi pěti vystavenými kousky na premiéře byly také ty s příplatkovou třetí řadou sedadel. S ohledem na dřívější zkušenosti s Tiguanem Allspace a Kodiaqem není omezený prostor zcela vzadu takovým překvapením. Je to řešení pro děti, i tak je však potřeba počítat s nízko ukotveným sedákem a krátkou opěrkou zad. V daném segmentu ale nic neobvyklého. Na rozdíl od sourozenců Tarraca se tu ale budou pasažéři cítit více stísněně, a to kvůli maličkému zadnímu bočnímu okénku. Zkrátka daň za sportovnější vizáž.

Velký je zavazadelník, jehož udávaný objem je shodný s bratrským Tiguanem Allspace. V pětimístné konfiguraci nabízí 760 litrů prostoru, třetí řada sedadel toto číslo zmenší na stále slušných 700 litrů. Kufr Tarraca je tak objemově větší než u Kodiaqu, který nabízí 720, respektive 630 litrů. Mohou za to i nepravidelné tvary zavazadelníku Seatu, kolem podběhů zůstává dost nepravidelného prostoru, který se bude hůře vyplňovat. Máte tu každopádně k dispozici dvojitou podlahu, pod níž se vejde rezervní kolo. Ta vyrovnává schod po sklopení druhé řady sedadel, vytvořená plocha však není zcela rovná. Víko zavazadelníku se pak otevírá hezky vysoko, což ocení i zákazníci vyšších postav.

Seat Tarraco – srovnání vnitřních rozměrů se Škodou Kodiaq
ModelSeat TarracoŠkoda Kodiaq
Podélný prostor vpředu min/max (mm):830/1060830/1060
Podélný prostor vzadu min/max (mm):710/960400/890
Podélný prostor v třetí řadě min/max (mm)510/670510/680
Výška nad sedadlem - vpředu (mm):1010960
Výška nad sedadlem - vzadu (mm):960940
Výška nad sedadlem v třetí řadě (mm)850870
Šířka vpředu (mm):15201540
Šířka vzadu (mm):15001510
Šířka v třetí řadě sedadel (mm)13601290
Délka sedáku vpředu (mm):460480
Délka sedáku vzadu (mm):450450
Délka sedáku v třetí řadě (mm)320360
Výška opěradla vpředu (mm):630650
Výška opěradla vzadu (mm):630640
Výška opěradla v třetí řadě (mm)530530
Objem zavazadelníku 5M/7M (l)760/700720/630
Délka kufru (mm)10001090
Šířka kufru (mm)9901020
Výška kufru (mm)460-520450-580
Nákladová hrana (mm)750660

Kdy dorazí?

Prodej Seatu Tarraco odstartuje na českém trhu v lednu 2019, konfigurátor ale bude spuštěn ještě před koncem letošního roku. Tehdy se dozvíme i ceny, které se s největší pravděpodobností budou v základu pohybovat okolo hranice 700.000 korun.

Auto bude dostupné ve dvou liniích výbav, Style a Excellence, později dorazí také sportovně laděné provedení FR. Motory budou v nabídce čtyři. Benzinovou jedna pětku o výkonu 110 kW doplní dvoulitr se 140 kW, na straně turbodieselů půjde o dvě výkonové varianty 2.0 TDI, rovněž se 110 kW a 140 kW. Slabší jednotky budou standardně spárovány s pohonem předních kol a šestistupňovým manuálem, pro silnější bude standardem čtyřkolka a sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Takovou kombinaci bude možné pořídit také pro slabší 2.0 TDI.

Do dvou let obohatí nabídku také plug-in hybrid. Blíže nespecifikovaná technika v útrobách poskytne výkon 154 kW a točivý moment 400 N.m. V čistě elektrickém režimu plug-in hybridní Tarraco ujede přes 50 kilometrů.

Seat Tarraco – předběžné technické údaje nabízených motorů
Motor1.5 TSI2.0 TSI 4Drive2.0 TDI2.0 TDI 4Drive2.0 TDI 4Drive
Pohon4x24x44x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]14981984196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/5000-6000140/1500-4100110/3500-4000110/3500-4000140/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]250/1500-3500320/4200-6000340/1750-3000340/1750-3000400/1750-3250
Převodovka6M7DS6M7DS7DS
Max. rychlost [km/h]201211202198210
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,09,89,88,0

Spolupracujeme s TipCars.com
V Olomouci se čokoláda vyrábí už 120 let. Podívejte se na sladkosti minulosti V Olomouci se čokoláda vyrábí už 120 let. Podívejte se na sladkosti minulosti

Olomoucká čokoládovna Zora patřící pod českou pobočku…

Putin měl i průkazku východoněmecké Stasi. Pomáhala mu rekrutovat nové agenty pro KGB Putin měl i průkazku východoněmecké Stasi. Pomáhala mu rekrutovat nové agenty pro KGB

V archivu někdejší východoněmecké tajné policie Stasi byl…

Komentář Sammyho Ketze: Fakta, ne fámy. Neberte nám autorská práva Komentář Sammyho Ketze: Fakta, ne fámy. Neberte nám autorská práva

Před necelými třemi měsíci odhlasoval Evropský parlament…

Vláda chce finančně motivovat obce, aby stavěly byty Vláda chce finančně motivovat obce, aby stavěly byty

Stát chce finančně motivovat obce k budování bytů,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 






 
Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Dnes 08:00

Zatímco o rozvodech má motoristická veřejnost již vcelku povědomí, o druhém řemenu, pohánějícím motorové příslušenství, se lidé zpravidla dozvědí, až když jim odejde.




Blesk.cz

Střecha hlavního nádraží jako cedník: Je v dezolátním stavu, přiznal ředitel SŽDC. Jaké změny chystá?

Střecha hlavního nádraží jako cedník: Je v…

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce jednat s vedením Prahy o budoucnosti parkoviště nad novou…

Smutné tajemství hvězdy StarDance Dvořáka: Opustila ho maminka…

Smutné tajemství hvězdy StarDance Dvořáka: Opustila…

Když je na parketu, všem se tají dech. Jiří Dvořák (51) je nejžhavějším kandidátem na vítěze StarDance. Oporami…

 

iSport.cz

Nepříjemný los Lvíčat. V kvalifikaci vyzvou Chorvatsko, Řecko či Skotsko

Nepříjemný los Lvíčat. V kvalifikaci vyzvou…

Čeští fotbalisté do 21 let se v kvalifikaci o postup na mistrovství Evropy v roce 2021 utkají se třemi stejnými…

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým…

Už dnes vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

 

Reflex.cz

Proč komunisté zabili číhošťského faráře Toufara aneb Není zázrak jako zázrak

Proč komunisté zabili číhošťského faráře Toufara…

Právě dnes uplynulo 70 od Číhošťského zázraku, při kterém se v místním kostele Nanebevzetí Panny Marieběhem…

Evropský soud odmítl Babišovu žalobu na Slovensko kvůli evidenci ve svazcích StB. Babiš se bude soudit dál

Evropský soud odmítl Babišovu žalobu na Slovensko…

Evropský soud pro lidská práva odmítl žalobu českého premiéra Andreje Babiše (ANO) na Slovensko ve sporu o…