Test Auto.cz

Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG 4x4 – Čtyřkolkový základ s DSG a jednou slabinou

23.12. 2016
Verdikt
 

Ve velkém sedmimístném SUV si asi většina z vás nejčastěji představí turbodiesel, ne vždy je ho ale potřeba. Jak jezdí Škoda Kodiaq se základní zážehovou čtrnáctistovkou?

V posledních zhruba pěti letech jsem byl svědkem odhalování hned několika důležitých evropských modelů, a musím říci, že to bylo vždycky docela vzrušující. Je hezké sledovat, jak se ten či onen model postupně dostává na veřejnost formou skic, konceptu a nakonec jako výsledný produkt, a přestože celý tento proces může na časové ose působit jako běh na dlouhou trať, ve skutečnosti všechno uteče jako voda. Vždyť první snímky Škody VisionS, předskokana produkčního modelu Kodiaq, zveřejnila Škoda Auto teprve v únoru letošního roku, a již dnes, den před Štědrým dnem, přinášíme první redakční test tohoto vozu v českých podmínkách. Jak říkám, jde to rychle…

O Škodě Kodiaq jste se toho na Auto.cz dozvěděli už spoustu, z jízdních dojmů Davida Bureše například víte, jak jezdí s vrcholným dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 190 koní (140 kW), nabídka motorů je ale široká a místo „sázky na jistotu“ jsme se v rámci prvního redakčního testu rozhodli pro levnější variantu. Asi nejsem sám, kdo nad zážehovou čtrnáctistovkou TSI zprvu trochu ohrnoval nos, nezapomínejte však na výkon 110 kW, který ani v dnešní době není u podobně velkých SUV stále tak úplně standard. Sáhli jsme po nejlevnější benzinové čtyřkolce s automatickou převodovkou, kterou u nás koupíte už za 727.900 Kč, předsudky vůči malému motoru ve velkém autě hodili za hlavu a vyrazili na silnice. Je čtrnáctistovka dostatečný pohon, nebo je lepší se jí raději vyhnout?

Začátek čtyřoké éry

Kodiaq je první Škodovkou, které šéfdesignér Jozef Kabaň nadělil nezvyklou čtyřokou koncepci přídě. Zprvu jsem si nebyl úplně jistý, zda je to skutečně dar, postupem času jsem ale horizontálnímu členění začal přicházet na chuť a nyní můžu s klidným svědomím konstatovat, že to byl dobrý tah. Dnešní auta jsou si často podobná jako vejce vejci, kodiaq si ale s žádným jiným modelem nespletete. I on nicméně umí zapadnout v davu, stačí pouze trefit tmavší odstín karoserie. Bílý testovací kousek ale naopak celkem vyčníval a byl téměř neustále středem pozornosti. Slova jako „hele, kodiaq!“, jsem slýchával hodně často. Inu, nová Škodovka poprvé oficiálně na silnici…

Škoda Kodiaq odhalila kompletní ceník. Kolik stojí nové SUV?


Avšak nenechte se zmást – přestože Škoda Kodiaq působí obrovitým dojmem, ve skutečnosti je o citelných 164 milimetrů kratší než superb a má o 50 milimetrů menší rozvor náprav. V případě SUV dělá hodně celková výška 1655 milimetrů a robustní blatníky s kontrastním lemováním, v nichž se dokážou ztratit i pro linii Style (zkoušená) standardně dodávaná osmnáctipalcová kola.

obrázek [600 x 363]  

Vůbec poprvé se u Škodovky objevují plně diodové přední světlomety (standard pro Style), které mohou být za 3500 korun doplněny o automatické přepínání mezi potkávacím a dálkovým režimem. K výkonu nemám námitek, lampy osvětlují krajinu hutným jasným světlem a světelný kužel přibírá v potkávacím režimu také pořádný kus krajnice, jde ale také o velmi povedený designový prvek (uvnitř každé z lamp jsou naznačeny světelné paprsky), v případě testovaného kousku bohužel pošramocený tvorbou kondenzace. Prý jde o ojedinělou vadu vozů předprodukční série…

V kodiaqu je všechno větší

Hodnocení designu je subjektivní záležitosti, asi jenom málokdo by ale mávnul rukou nad nedostatkem vnitřního prostoru. Nicméně v případě Škody Kodiaq mám dobrou zprávu: je ho tady nad hlavu, ve srovnání s ostatními mladoboleslavskými modely je navíc téměř všechno větší. Jistě, volant a sedadla už známe ze superbu, řeč je ale zejména o masivní kaskádovité středové konzole navazující na středový tunel bytelnými šikmými nosníky. Kodiaq je první Škodovkou, která dostala „skleněný“ osmipalcový displej infotainmentu se softwarovými tlačítky po stranách, u panelu klimatizace dříve používaný matný plast nahradil klavírní lak, a zbylá hardwarová tlačítka připomínající klávesy jsou odhadem minimálně o půl čísla větší, než tomu bylo doposud. Stačí minutka a v interiéru se dokonale vyznáte.

Všechny výše zmíněné prvky vzbuzují pocit robustnosti, nezapomnělo se však ani na trochu toho luxusního nádechu. Rozhodně bych neváhal si připlatit 36.000 Kč za čalounění pohodlných a širokých sedadel kombinující kůži a Alcantaru, líbí se mi tmavý dekor přístrojové desky a výplní dveří, a ztvárnění jednoduchého přístrojového štítu s barevným palubním počítačem mi dalo díky béžovým budíkům vzpomenout na Superb Laurin & Klement. Všechno do sebe hezky zapadá a alespoň u zkoušeného kousku s najetými 2500 kilometry nikde nic nepovrzávalo, pazvuků ale nový model tak úplně prostý není. Pokud byste se pídili po nezvyklém zvuku vznikajícím při otevírání a zavírání dveří, vězte, že jde o mechanicky výsuvné ochranné lišty jejich hran. V rámci Škodovky je to novinka a zároveň další mechanický odpor bránící lehkému zavírání dveří. Nejednou jsem musel dveře dovírat nadvakrát…

obrázek [600 x 403]  

V první a druhé řadě je v podélném směru nadbytek místa, kodiaq vás dostane velkým nástupním prostorem a vzdušností, byť ve druhé řadě to kvůli užšímu prostřednímu místu a vyššímu tunelu pro tři dospěláky opravdu není. Jak to ale vypadá ve třetí řadě sedadel, za kterou se připlácí 18.000 korun? Škoda říká, že jsou zadní dvě místa dimenzovaná hlavně pro děti, v nouzi by ale měla nabídnout alespoň základní komfort i dospělým s výškou okolo 180 centimetrů.

Připouštím, že jsem v obou případech trochu mimo „tabulky“ (jsem 190 centimetrů vysoké robustní postavy), ranní přejezd do práce zcela vzadu bych však vydržel. Pravda, musel bych mít kolena pod bradou, protože jsou sedáky ukotveny pouhých 220 milimetrů nad podlahou. Jenže abych se zcela dozadu vměstnal, musel jsem posunout druhou řadu sedadel o dobrých deset centimetrů vpřed (celkový rozsah je 18 centimetrů) a ubral tak místo cestujícímu přede mnou. Pro někoho mého vzrůstu už je pak nemožné se doprostřed pohodlně posadit, o 15 centimetrů menší kolega však problém nezaznamenal.

Video

Sedmimístné uspořádání interiéru je jedna věc, důležitá je však i obtížnost manipulace s druhou a třetí řadou sedadel. V tomto ohledu u kodiaqu nevidím problém – prostřední opěradla odjistíte páčkami u krajních hlavových opěrek a společně se sedáky je pouze posunete dopředu. Zvládne to i dítě. Pro snadnější napřímení jindy s podlahou splynutých sedadel třetí řady slouží bytelné popruhy, sedmimístné auto vytvoříte mrknutím oka. Myslelo se i na krycí roletu zavazadelníku vedenou v postranních lištách, kterou můžete uložit do prostoru pod podlážkou, a o patro níže se dokonce vešla dojezdová rezerva (pro linii Style standard, jinak za 2.100 Kč). Její vyjmutí není díky možnosti přizvednutí a zaaretování složené třetí řady problém, ten však nastává s uložením kola s píchlou pneumatikou – do prostoru pro dojezdovku se totiž pochopitelně nevejde.

Škoda Kodiaq - rozměry interiéru ve třetí řadě
Podélný prostor min/max [mm]530/710
Výška nad sedákem [mm]870
Šířka v loktech [mm]1315
Délka sedáku [mm]370
Výška opěradla [mm]530
Místo pro chodidla pod prostřední řadou Ano

U sedmimístné Škody Kodiaq je nutné počítat s jistým omezením zavazadlového prostoru. Na obecně udávané hodnoty 720 a 2065 litrů (po sklopení druhé řady sedadel) zapomeňte, se sklopenou třetí řadou vám nad podlážkou zbude 560 litrů, případně 765 litrů, pokud prostřední sedadla posunete zcela dopředu a de facto tím maximálně omezíte prostor pro kolena cestujících. Vzpřímená třetí řada pak zmenší využitelný objem kufru až na 270 litrů, tedy zhruba na úroveň Škody Citigo, pořád vám ale zbude obrovský vstupní otvor a potěšila také průchozí výška pod zadním víkem – 190 centimetrů vysoký člověk se tam vejde s rezervou.

Škoda Kodiaq - rozměry zavazadelníku
Šířka zavazadelníku min/max [mm]1000/1370
Vstupní otvor ŠxV [mm]1180x720
Výška po roletu [mm]480
Výška po strop [mm]790
Délka kufru [mm]1090
Délka po přední sedadla* [mm]1930+
Výška nákladové hrany [mm]740
Průchozí výška pod zadním víkem [mm]1920
*190 centimetrů vysoký řidič

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG 4x4

Cena v základní výbavě: 845 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 070 900 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, tříramenný multifunkční volant, asistent rozjezdu do kopce, automatická dvouzónová klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, infotainmentu Bolero s 8palcovou dotykovou obrazovkou, bluetooth handsfree, diodové zadní svítilny High, Škoda connect, Care Connect, malý kožený paket, ochrana chodců, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, ochrana hran bočních dveří, bezklíčové odemykání a startování, parkovací senzory vpředu a vzadu, výsuvné ostřikovač světlometů, průvlak na lyže, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, tempomat s omezovačem rychlosti, litá 18“ kola, rozpoznání únavy řidiče, full-LED hlavní světlomety s natáčením do zatáček, USB vzadu + zásuvka na 230V, zadní parkovací kamera s ostřikovačem, dojezdová rezerva, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední a zadní sedadla, vkládané tkané koberce a další.

Výbava testovaného vozu:Třetí řada sedadel (18.000 Kč), Area View včetně funkce Trailer assist (+14.000 Kč), adaptivní tempomat do rychlosti 210 km/h (+17.200 Kč), Family paket II – rolety zadních oken, elektrické dětské pojistky zadních dveří, odpadkový koš (+4.200 Kč), virtuální pedál – bezdotykové otevírání pátých dveří (+13.600 Kč), infotainmentu Columbus s 8palcovým displejem (+50.300 Kč), adaptivní tlumiče DCC (+25.000 Kč), interiér Alcantara/kůže (+36.000 Kč), paket diodového vnitřního osvětlení (+3.500 Kč), kryty pedálů z oceli (+2.500 Kč), třízónová automatická klimatizace (+7.000 Kč), parkovací asistent (+13.000 Kč), Driving mode select s volbou off-road (+.3.000 Kč), sklopné stolky pro třetí řadu sedadel (2.000 Kč), tříramenný vyhřívaný volant (+3.000 Kč), Crew protect assist a boční airbagy vzadu (+3.300 Kč), automatické přepínání dálkových a potkávacích světel (+3.500 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5.900 Kč).

Policie: Výroky Okamury a Roznera o táboře v Letech nejsou trestným činem Policie: Výroky Okamury a Roznera o táboře v Letech nejsou trestným činem

Výroky poslanců SPD Tomia Okamury a Miloslava Roznera o…

Slovenská policie prohledává domy podnikatele Kočnera Slovenská policie prohledává domy podnikatele Kočnera

Slovenská policie od rána provádí domovní prohlídky v…

Praha mě nakopla, ale nelituji téměř ničeho, říká Stuchlík Praha mě nakopla, ale nelituji téměř ničeho, říká Stuchlík

Tvář, kterou jste mohli potkat na mnoha místech Prahy.…

Koalici v Praze 10 vytvoří sdružení Vlasta, Piráti a ODS Koalici v Praze 10 vytvoří sdružení Vlasta, Piráti a ODS

Koalici v Praze 10 vytvoří koalice Vlasta (KDU-ČSL, STAN,…

 
Technické údaje
Motor Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG 4x4
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 6 / 7
Emise CO2:161
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 560 / 2005
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1668 / 756
Rozměr pneu:235/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4697
b) šířka (mm): 1882
c) výška (mm): 1655
d) rozvor (mm): 2791
e) rozchod vpředu (mm): 1586
f) rozchod vzadu (mm): 1576
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG 4x4 – Čtyřkolkový…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Škoda Kodiaq GT: SUV-kupé z Mladé Boleslavi se představuje na prvních skicách Škoda Kodiaq GT: SUV-kupé z Mladé Boleslavi se představuje na prvních skicách

Že Škodovka chystá Kodiaq se svažující se zádí už nějaký…

Škoda Kodiaq RS již zná svou cenu pro český trh! Škoda Kodiaq RS již zná svou cenu pro český trh!

Nejrychlejší sedmimístné SUV na Severní smyčce…

 



 
Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní technická data

Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní data

Dnes 08:52

Silný dvoulitr nahrazuje zážehová šestnáctistovka. Co umí?




Blesk.cz

Liknavost úředníků stopnul až Ombudsman Blesku! Zničený náhrobek paní Vlastě (63) firma opraví

Liknavost úředníků stopnul až Ombudsman Blesku!…

Vlasta Hoffmannová (63) doplatila na kácení stromů na přerovském hřbitově. Jeden z kmenů spadl na její hrob a…

Zuboženou Andělku vyhodili na ulici. Fenku zachraňují v útulku

Zuboženou Andělku vyhodili na ulici. Fenku…

DĚČÍN – Srdce se svírá při pohledu na zhruba osmiletou kříženku pudla, o kterou se teď starají v děčínském…

 

iSport.cz

ONLINE: Kdy bude mít další zápas v UFC? Ptejte se MMA bojovnice Lucie Pudilové

ONLINE: Kdy bude mít další zápas v UFC? Ptejte se…

Do největší světové MMA organizace vlétla jako uragán. Jediná Češka v UFC Lucie Pudilová má za sebou dvě výhry a…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Bílý krteček aneb Jak by vypadaly pohádky, kdyby vznikaly v dnešní korektní době

Bílý krteček aneb Jak by vypadaly pohádky, kdyby…

Všichni je známe. Spousta z nás na nich vyrůstala. Ve své době na nich nebylo nic špatného. Dnes je však jiná…

Bitva u Lipska: Nejkrvavější střet napoleonských válek. Napoleon tam dostal na frak a musel na Elbu

Bitva u Lipska: Nejkrvavější střet napoleonských…

Došlo k ní ve dnech 16.–19. října 1813. Před 105 lety vznikl na počest této významné události monumentální…