Test Auto.cz

Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG 4x4 – Čtyřkolkový základ s DSG a jednou slabinou

23.12. 2016
Verdikt
 

Ve velkém sedmimístném SUV si asi většina z vás nejčastěji představí turbodiesel, ne vždy je ho ale potřeba. Jak jezdí Škoda Kodiaq se základní zážehovou čtrnáctistovkou?

V posledních zhruba pěti letech jsem byl svědkem odhalování hned několika důležitých evropských modelů, a musím říci, že to bylo vždycky docela vzrušující. Je hezké sledovat, jak se ten či onen model postupně dostává na veřejnost formou skic, konceptu a nakonec jako výsledný produkt, a přestože celý tento proces může na časové ose působit jako běh na dlouhou trať, ve skutečnosti všechno uteče jako voda. Vždyť první snímky Škody VisionS, předskokana produkčního modelu Kodiaq, zveřejnila Škoda Auto teprve v únoru letošního roku, a již dnes, den před Štědrým dnem, přinášíme první redakční test tohoto vozu v českých podmínkách. Jak říkám, jde to rychle…

O Škodě Kodiaq jste se toho na Auto.cz dozvěděli už spoustu, z jízdních dojmů Davida Bureše například víte, jak jezdí s vrcholným dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 190 koní (140 kW), nabídka motorů je ale široká a místo „sázky na jistotu“ jsme se v rámci prvního redakčního testu rozhodli pro levnější variantu. Asi nejsem sám, kdo nad zážehovou čtrnáctistovkou TSI zprvu trochu ohrnoval nos, nezapomínejte však na výkon 110 kW, který ani v dnešní době není u podobně velkých SUV stále tak úplně standard. Sáhli jsme po nejlevnější benzinové čtyřkolce s automatickou převodovkou, kterou u nás koupíte už za 727.900 Kč, předsudky vůči malému motoru ve velkém autě hodili za hlavu a vyrazili na silnice. Je čtrnáctistovka dostatečný pohon, nebo je lepší se jí raději vyhnout?

Začátek čtyřoké éry

Kodiaq je první Škodovkou, které šéfdesignér Jozef Kabaň nadělil nezvyklou čtyřokou koncepci přídě. Zprvu jsem si nebyl úplně jistý, zda je to skutečně dar, postupem času jsem ale horizontálnímu členění začal přicházet na chuť a nyní můžu s klidným svědomím konstatovat, že to byl dobrý tah. Dnešní auta jsou si často podobná jako vejce vejci, kodiaq si ale s žádným jiným modelem nespletete. I on nicméně umí zapadnout v davu, stačí pouze trefit tmavší odstín karoserie. Bílý testovací kousek ale naopak celkem vyčníval a byl téměř neustále středem pozornosti. Slova jako „hele, kodiaq!“, jsem slýchával hodně často. Inu, nová Škodovka poprvé oficiálně na silnici…

Avšak nenechte se zmást – přestože Škoda Kodiaq působí obrovitým dojmem, ve skutečnosti je o citelných 164 milimetrů kratší než superb a má o 50 milimetrů menší rozvor náprav. V případě SUV dělá hodně celková výška 1655 milimetrů a robustní blatníky s kontrastním lemováním, v nichž se dokážou ztratit i pro linii Style (zkoušená) standardně dodávaná osmnáctipalcová kola.

obrázek [600 x 363]  

Vůbec poprvé se u Škodovky objevují plně diodové přední světlomety (standard pro Style), které mohou být za 3500 korun doplněny o automatické přepínání mezi potkávacím a dálkovým režimem. K výkonu nemám námitek, lampy osvětlují krajinu hutným jasným světlem a světelný kužel přibírá v potkávacím režimu také pořádný kus krajnice, jde ale také o velmi povedený designový prvek (uvnitř každé z lamp jsou naznačeny světelné paprsky), v případě testovaného kousku bohužel pošramocený tvorbou kondenzace. Prý jde o ojedinělou vadu vozů předprodukční série…

V kodiaqu je všechno větší

Hodnocení designu je subjektivní záležitosti, asi jenom málokdo by ale mávnul rukou nad nedostatkem vnitřního prostoru. Nicméně v případě Škody Kodiaq mám dobrou zprávu: je ho tady nad hlavu, ve srovnání s ostatními mladoboleslavskými modely je navíc téměř všechno větší. Jistě, volant a sedadla už známe ze superbu, řeč je ale zejména o masivní kaskádovité středové konzole navazující na středový tunel bytelnými šikmými nosníky. Kodiaq je první Škodovkou, která dostala „skleněný“ osmipalcový displej infotainmentu se softwarovými tlačítky po stranách, u panelu klimatizace dříve používaný matný plast nahradil klavírní lak, a zbylá hardwarová tlačítka připomínající klávesy jsou odhadem minimálně o půl čísla větší, než tomu bylo doposud. Stačí minutka a v interiéru se dokonale vyznáte.

Všechny výše zmíněné prvky vzbuzují pocit robustnosti, nezapomnělo se však ani na trochu toho luxusního nádechu. Rozhodně bych neváhal si připlatit 36.000 Kč za čalounění pohodlných a širokých sedadel kombinující kůži a Alcantaru, líbí se mi tmavý dekor přístrojové desky a výplní dveří, a ztvárnění jednoduchého přístrojového štítu s barevným palubním počítačem mi dalo díky béžovým budíkům vzpomenout na Superb Laurin & Klement. Všechno do sebe hezky zapadá a alespoň u zkoušeného kousku s najetými 2500 kilometry nikde nic nepovrzávalo, pazvuků ale nový model tak úplně prostý není. Pokud byste se pídili po nezvyklém zvuku vznikajícím při otevírání a zavírání dveří, vězte, že jde o mechanicky výsuvné ochranné lišty jejich hran. V rámci Škodovky je to novinka a zároveň další mechanický odpor bránící lehkému zavírání dveří. Nejednou jsem musel dveře dovírat nadvakrát…

obrázek [600 x 403]  

V první a druhé řadě je v podélném směru nadbytek místa, kodiaq vás dostane velkým nástupním prostorem a vzdušností, byť ve druhé řadě to kvůli užšímu prostřednímu místu a vyššímu tunelu pro tři dospěláky opravdu není. Jak to ale vypadá ve třetí řadě sedadel, za kterou se připlácí 18.000 korun? Škoda říká, že jsou zadní dvě místa dimenzovaná hlavně pro děti, v nouzi by ale měla nabídnout alespoň základní komfort i dospělým s výškou okolo 180 centimetrů.

Připouštím, že jsem v obou případech trochu mimo „tabulky“ (jsem 190 centimetrů vysoké robustní postavy), ranní přejezd do práce zcela vzadu bych však vydržel. Pravda, musel bych mít kolena pod bradou, protože jsou sedáky ukotveny pouhých 220 milimetrů nad podlahou. Jenže abych se zcela dozadu vměstnal, musel jsem posunout druhou řadu sedadel o dobrých deset centimetrů vpřed (celkový rozsah je 18 centimetrů) a ubral tak místo cestujícímu přede mnou. Pro někoho mého vzrůstu už je pak nemožné se doprostřed pohodlně posadit, o 15 centimetrů menší kolega však problém nezaznamenal.

Video

Sedmimístné uspořádání interiéru je jedna věc, důležitá je však i obtížnost manipulace s druhou a třetí řadou sedadel. V tomto ohledu u kodiaqu nevidím problém – prostřední opěradla odjistíte páčkami u krajních hlavových opěrek a společně se sedáky je pouze posunete dopředu. Zvládne to i dítě. Pro snadnější napřímení jindy s podlahou splynutých sedadel třetí řady slouží bytelné popruhy, sedmimístné auto vytvoříte mrknutím oka. Myslelo se i na krycí roletu zavazadelníku vedenou v postranních lištách, kterou můžete uložit do prostoru pod podlážkou, a o patro níže se dokonce vešla dojezdová rezerva (pro linii Style standard, jinak za 2.100 Kč). Její vyjmutí není díky možnosti přizvednutí a zaaretování složené třetí řady problém, ten však nastává s uložením kola s píchlou pneumatikou – do prostoru pro dojezdovku se totiž pochopitelně nevejde.

Škoda Kodiaq - rozměry interiéru ve třetí řadě
Podélný prostor min/max [mm]530/710
Výška nad sedákem [mm]870
Šířka v loktech [mm]1315
Délka sedáku [mm]370
Výška opěradla [mm]530
Místo pro chodidla pod prostřední řadou Ano

U sedmimístné Škody Kodiaq je nutné počítat s jistým omezením zavazadlového prostoru. Na obecně udávané hodnoty 720 a 2065 litrů (po sklopení druhé řady sedadel) zapomeňte, se sklopenou třetí řadou vám nad podlážkou zbude 560 litrů, případně 765 litrů, pokud prostřední sedadla posunete zcela dopředu a de facto tím maximálně omezíte prostor pro kolena cestujících. Vzpřímená třetí řada pak zmenší využitelný objem kufru až na 270 litrů, tedy zhruba na úroveň Škody Citigo, pořád vám ale zbude obrovský vstupní otvor a potěšila také průchozí výška pod zadním víkem – 190 centimetrů vysoký člověk se tam vejde s rezervou.

Škoda Kodiaq - rozměry zavazadelníku
Šířka zavazadelníku min/max [mm]1000/1370
Vstupní otvor ŠxV [mm]1180x720
Výška po roletu [mm]480
Výška po strop [mm]790
Délka kufru [mm]1090
Délka po přední sedadla* [mm]1930+
Výška nákladové hrany [mm]740
Průchozí výška pod zadním víkem [mm]1920
*190 centimetrů vysoký řidič

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG 4x4

Cena v základní výbavě: 845 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 070 900 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, tříramenný multifunkční volant, asistent rozjezdu do kopce, automatická dvouzónová klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, infotainmentu Bolero s 8palcovou dotykovou obrazovkou, bluetooth handsfree, diodové zadní svítilny High, Škoda connect, Care Connect, malý kožený paket, ochrana chodců, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, ochrana hran bočních dveří, bezklíčové odemykání a startování, parkovací senzory vpředu a vzadu, výsuvné ostřikovač světlometů, průvlak na lyže, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, tempomat s omezovačem rychlosti, litá 18“ kola, rozpoznání únavy řidiče, full-LED hlavní světlomety s natáčením do zatáček, USB vzadu + zásuvka na 230V, zadní parkovací kamera s ostřikovačem, dojezdová rezerva, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední a zadní sedadla, vkládané tkané koberce a další.

Výbava testovaného vozu:Třetí řada sedadel (18.000 Kč), Area View včetně funkce Trailer assist (+14.000 Kč), adaptivní tempomat do rychlosti 210 km/h (+17.200 Kč), Family paket II – rolety zadních oken, elektrické dětské pojistky zadních dveří, odpadkový koš (+4.200 Kč), virtuální pedál – bezdotykové otevírání pátých dveří (+13.600 Kč), infotainmentu Columbus s 8palcovým displejem (+50.300 Kč), adaptivní tlumiče DCC (+25.000 Kč), interiér Alcantara/kůže (+36.000 Kč), paket diodového vnitřního osvětlení (+3.500 Kč), kryty pedálů z oceli (+2.500 Kč), třízónová automatická klimatizace (+7.000 Kč), parkovací asistent (+13.000 Kč), Driving mode select s volbou off-road (+.3.000 Kč), sklopné stolky pro třetí řadu sedadel (2.000 Kč), tříramenný vyhřívaný volant (+3.000 Kč), Crew protect assist a boční airbagy vzadu (+3.300 Kč), automatické přepínání dálkových a potkávacích světel (+3.500 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5.900 Kč).

Evropské dotace z minulého období jsou dočerpány. Je to úspěch, řekl Sobotka Evropské dotace z minulého období jsou dočerpány. Je to úspěch, řekl Sobotka

Největším úspěchem ministerstva pro místní rozvoj (MMR) v…

Americká firma Alcentra podala stížnost evropské komisi. Důvodem je OKD Americká firma Alcentra podala stížnost evropské komisi. Důvodem je OKD

Evropská komise začala vyhodnocovat stížnost americké…

 
Technické údaje
Motor Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG 4x4
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 6 / 7
Emise CO2:161
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 560 / 2005
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1668 / 756
Rozměr pneu:235/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4697
b) šířka (mm): 1882
c) výška (mm): 1655
d) rozvor (mm): 2791
e) rozchod vpředu (mm): 1586
f) rozchod vzadu (mm): 1576
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG 4x4 – Čtyřkolkový…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 



Evropský trh v květnu 2017: Úspěch pro Fiat, Škoda desátá Evropský trh v květnu 2017: Úspěch pro Fiat, Škoda desátá

Prodeje nových aut v Evropě se v květnu přiblížily…

Euro NCAP 2017: Škoda Kodiaq získala pět hvězd bez zaváhání Euro NCAP 2017: Škoda Kodiaq získala pět hvězd bez zaváhání

Škoda Kodiaq je v pořadí již desátým zástupcem své…

 



 
XDS, Torsen, VAQ, TVC… Co všechno nám dnes pomáhá zatáčet?

XDS, Torsen, VAQ, TVC… Co všechno nám dnes pomáhá zatáčet?

Dnes 08:00

Zkratky či pojmy, jimiž se to hemží snad v každém testu současného auta. Všechny mají vylepšovat jízdní vlastnosti vozidla v zatáčkách, ale každý na to jde jinak.




Blesk.cz

Nová Výměna manželek: Můj muž je „dominantní despotant“! Podle něj neumím ani vyluxovat!

Nová Výměna manželek: Můj muž je „dominantní…

Už ve středu se můžete na Nově těšit na premiérové díly reality show Výměna manželek! V prvním díle nové série…

Hvězda Ordinace a Národního řídila opilá! Nadýchala 2,4 promile

Hvězda Ordinace a Národního řídila opilá! Nadýchala…

Hvězda seriálů Ordinace v růžové zahradě nebo Bouřlivé víno řídila opilá! Slovenská herečka Petra Vajdová (32)…

 

iSport.cz

Aby hráči nechtěli domů! Takhle by měla vypadat unikátní šatna Nashvillu

Aby hráči nechtěli domů! Takhle by měla vypadat…

Hokejisté Nashvillu se sice ve finále Stanley Cupu museli sklonit před Pittsburghem, šatnu teď ale mají jako…

Vybučený Rooney? City zmrazil 200. gólem. Gratuloval mu Shearer

Vybučený Rooney? City zmrazil 200. gólem. Gratuloval…

Král, legenda a zachránce. Taková přízviska si definitivě uzmul Wayne Rooney. Útočník Evertonu v pondělní…

 

Reflex.cz

Taháme z moře magory, kteří věří blbostem, říká cestovatel Přibáň

Taháme z moře magory, kteří věří blbostem, říká…

Sny ekonomických migrantů o lepším životě na západě Evropy nemají podle cestovatele Dana Přibáně s realitou moc…

Dánského korunního prince Frederika nechtěli v Austrálii pustit do baru

Dánského korunního prince Frederika nechtěli v…

Dánského korunního prince Frederika nechtěli na návštěvě Austrálie vpustit do baru, protože u sebe neměl doklad…