Test Auto.cz

VW Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion Highline – Dává smysl?

25.6. 2018
Verdikt
 

Těm, kterým přijde nový Tiguan příliš malý a na velký Touareg nemají finance, mohou u VW sáhnout po Tiguan Allspace.

Druhá generace úspěšného SUV VW Tiguan dorazila na trh v loňském roce, když nahradila první vydání, nabízené na dnešní poměry nezvykle dlouhých deset let. V nové generaci vůz dostal aktuální techniku MQB včetně platformy. To minulá generace byla v tomto ohledu jakýmsi hybridem, když kombinovala technická řešení z Golfu a Passatu.

Od začátku letošního roku je novinkou v nabídce Volkswagenu větší Tiguan Allspace. Hned se nabízí otázka, čím se od běžného Tiguanu liší. Na první pohled velikostí. Pokud chcete konkrétní čísla, tady jsou - klasický Tiguan je dlouhý 4486 mm a nabízí rozvor náprav 2681 mm. Naproti tomu Allspace je dlouhý 4701 mm, což dobře koresponduje s prodlouženým rozvorem náprav na 2787 mm. S výškou 1674 je o Allspace o 10 mm vyšší než klasický Tiguan. Možnost měnit některé rozměry je obecně jednou z výhod modulárních podlahových plošin, navíc tyto změny ani finančně příliš nezatěžují automobilku.

TEST 2018: Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI (110 kW) - Mexický medvěd

Spíše než Tiguan tak Allspace připomíná naši Škodu Kodiaq. Však se také leckde dočtete, že Tiguan Allspace se od Kodiaqu liší jen minimálně. Otázkou zůstává, co si pod tím představit. Pokud opět necháme promluvit čísla, tak zjistíme, že oba vozy mají nejen jinou délku, ale dokonce se mírně liší také rozvorem náprav. Kodiaq je dlouhý 4697 mm a vyznačuje se rozvorem náprav 2791 mm. Tiguan Allspace je tedy o 4 mm delší, ale zároveň má o stejnou hodnotu kratší vzdálenost obou náprav.

Kabina až pro sedm

Z pohledu uživatele a kupujícího tkví zásadní rozdíl mezi Tiguanem a Tiguanem Allspace v řešení kabiny. Tiguan je koncipovaný vždy pro pět cestujících, Allspace již pojme sedm, a to díky třem řadám sedadel. Ovšem má to háček. Aby tomu tak bylo, musíte si za třetí řadu sedadel připlatit. Příplatek za dvě sedátka „v kufru“ zní na částku 15.300 korun. Pokud sedadla třetí řady nepotřebujete, lze je efektivně zaklopit do podlahy, tudíž nikterak neruší využitelnost zavazadelníku. V tomto případě je k dispozici až 700 litrů pro zavazadla, což je o 85 litrů více, než kolik nabízí v základním uspořádání běžný Tiguan.

Při využití obou sedadel třetí řady se však kufr smrskne na pouhých 230 litrů. Maximální přepravní kapacita, tedy při nevyužití sedadel druhé a třetí řady, činí vynikajících 1775 litrů. Sedadla druhé řady lze současně posunout vpřed až o 180 mm. Primárním důvodem je umožnit nastupování do třetí řady. V praxi je to však i tak trochu akrobacie, tedy pro dospělého člověka. Ten asi nebude chtít ve třetí řadě dobrovolně cestovat, neboť úroveň sezení je v tomto případě minimálně diskutabilní. V praxi je tak příplatková dvojice sedátek třetí řady určena nanejvýš pro školáky do prvního stupně. A to ještě nesmějí být nadprůměrně vzrostlí. Problém není prostor, ale vysoká podlaha, či přesněji malá vzdálenost plochy sedáku od ní. Při sezení tak máte kolena takřka u brady. A to nemluvíme o krátkých opěradlech. Pro upřesnění, délku sedáku třetí řady jsme naměřili 350 mm, výšku opěradla pak 530 mm. Pro srovnání - ve druhé řadě jsou obdobné hodnoty 490, respektive 650 mm.

obrázek [600 x 403]  

Ve zbytku kabina připomíná standardní Tiguan. V případě testované verze Highline byla již sériová výbava na solidní úrovni, byť i v tomto případě je stále možné řadu prvků objednat za příplatek. V základu testovaná verze nabízí komfortní sedadla vpředu s potahy mikrofleece "ArtVelours". A třeba samočinná dvouzonová klimatizace je v základní výbavě i v nejlevnější verzi Trendline. Zejména děti jistě ocení sklopné stolečky na zadní straně předních sedadel, které jsou v základu od verze Comfortline.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion Highline

Cena v základní výbavě: 1 223 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 460 900 Kč

Základní výbava:18palcová kola z lehké slitiny, aktivní systém svícení LED světlomety s přisvěcováním do zatáček plus LED denní svícení, Easy open – elektricky ovládané víko zavazadelníku pohybem nohy nohy pod zadním nárazníkem, top komfortní sedadla vpředu, Potahy sedadel Microfleece "ArtVelours", zadní svítilny LED zatmavená, zimní výbava 1 (vyhřívané přední sedačky plus trysky ostřikovače čelního skla), top komfortní sedadla vpředu, zpětná kamera rear assist, dvouzonová samočinná klimatizace, ACC – automatická regulace odstupu od vpředu jedoucího vozidla do rychlosti 210 km/h, akustický parkovací systém, ambientní osvětlení kabiny, asistent rozjezdu do kopce, stavitelná bederní opěrka vpředu, bezklíčové odemykání a spouštění motoru, atd.

Výbava testovaného vozu:Adaptivní regulace podvozku DCC (+ 28.800,-), digitální tuner DAB (+ 5.800,-), hlasové ovládání (5.400,-), navigace Discover media (+ 22.700,-), paket Přívěs 1 (+ 16.900,-), paket zrcátka – elektricky sklopné (+ 4.600,-), panoramatické střešní okno (+ 34.300,-), kožené potahy Viena (+ 61.800,-), PreCrash (+ 3.700,-), progresivní řízení (5.800,-), sedmimístné provedení (15.300,-), vyhřívané čelní sklo (+ 8.800,-), tažné zařízení s elektrickým vyklápěním (+ 23.100,-),

Neztrácejte čas tím, co jiní umí lépe: 3 důvody, proč si firmu koupit, nikoli zakládat Neztrácejte čas tím, co jiní umí lépe: 3 důvody, proč si firmu koupit, nikoli zakládat

Podnikání by měl provázet jednoduchý princip – snaha…

Budova u pražské Národní třídy se může zřítit Budova u pražské Národní třídy se může zřítit

V rekonstruovaném domě v Mikulandské ulici v centru Prahy…

Trump připustil vměšování Ruska, výsledek voleb to prý neovlivnilo Trump připustil vměšování Ruska, výsledek voleb to prý neovlivnilo

Americký prezident Donald Trump zopakoval, že má plnou…

Česká diplomacie podpořila Krejčířovy stížnosti na vězení Česká diplomacie podpořila Krejčířovy stížnosti na vězení

Česká diplomacie podpořila požadavky Radovana Krejčíře na…

 

Štítky SUV Volkswagen Testy

Technické údaje
Motor VW Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion Highline
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 176 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 228
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.5
Emise CO2:170
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 700 / 1775
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1880 / 481
Rozměr pneu:235/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4701
b) šířka (mm): 1839
c) výška (mm): 1674
d) rozvor (mm): 2787
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1564
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 990 / 1210
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):925
k) šířka vpředu (mm): 1575
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Tiguan Allspace 2.0 BiTDI 4Motion…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

Placatou Škodu z počátku 70. let si většina z nás…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 






 
Na startu setinové rallye Carlsbad Classic 2018: Zelenáči na vlastní nebezpečí

Na startu setinové rallye Carlsbad Classic 2018: Zelenáči na vlastní nebezpečí

Včera

Vyrazili jsme na start populární setinové rallye Carlsbad Classic 2018. A coby přímí účastníci se přesvědčili, že tahle paráda umí být pořádně náročná.




Blesk.cz

Unikátní foto: Tak blesky bičovaly Česko. Sledujte radar, kde budou v úterý

Unikátní foto: Tak blesky bičovaly Česko. Sledujte…

Zatímco na většině území si budeme v úterý užívat polojasné oblohy, na severovýchodě a severu území budeme…

Vyzkoušejte nové jablečné osvěžení a užijte si léto se vším všudy!

Vyzkoušejte nové jablečné osvěžení a užijte si léto…

Léto je v plném proudu a je potřeba si ho zpestřit nejen nějakým dobrodružstvím nebo trochou adrenalinu, ale…

 

iSport.cz

Asistent Bělohlav: o Hadamczikovi, práci s mládeží a tlaku v Motoru

Asistent Bělohlav: o Hadamczikovi, práci s mládeží a…

Cepuje mladé české talenty, za dva týdny s nimi jako pravá ruka Aloise Hadamczika vyrazí na prestižní Hlinka…

Krmenčík za 300 milionů? Taková nabídka teď nepřišla, říká Šádek

Krmenčík za 300 milionů? Taková nabídka teď…

Už v zimě měl Michael Krmenčík nakročeno k tomu, aby z Plzně zamířil na zahraniční angažmá. Jenže zástupci…

 

Reflex.cz

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o hrůzném masakru ruské carské rodiny nevěděli

Výročí vyvraždění Romanovců. 10 věcí, které jste o…

Poslední ruský car Mikuláš II. byl se svojí manželkou a pěti dětmi zavražděn bolševiky v noci z 16. na 17.…

Dobrodružné safari aneb 10 nej národních parků Afriky

Dobrodružné safari aneb 10 nej národních parků Afriky

Snem všech milovníků přírody je možnost pozorovat zvířata v jejich domácím prostředí.  Pokud jste jedním z nich,…