Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Chrysleru se vzdal platu a odměn za loňský rok

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
Generální ředitel Chrysleru Sergio Marchionne pracoval minulý rok zadarmo. Svého platu i odměn se totiž vzdal, protože nejmenší americká automobilka musela splatit půjčky.

Marchionne to udělal už druhý rok po sobě. Chrysler totiž musel do května 2011 splatit 7,6 miliardy dolarů (143 miliard korun) dluhů vyplývajících z jeho bankrotu. Jednalo se o vysoce úročené půjčky od americké a kanadské vlády, které jej před třemi lety zachránily. Ale nebojte, šéf není na mizině, vždyť vede ještě Fiat a tam plat pobírá. Mimochodem, italský koncern vlastní momentálně 58,5 procenta akcií toho amerického.

Chrysler ovšem platí Marchionnemu provozní náklady firemního bytu na předměstí Detroitu nedaleko hlavního sídla automobilky. Pochopitelně, šéf tam nepobývá pořád, neboť má spoustu povinností v Evropě. Ovšem vynaložená částka byla prý stejná nebo dokonce menší než ta, kterou by musel vydat za hotelové pokoje.

Chrysleru se loni dařilo a růstem daleko překonal americký automobilový trh. Jeho tržby totiž vzrostly o 24,3 %, zatímco celého odvětví jen o 10,3 %. Marchionneho agresivní styl vedení přináší své ovoce. Z bankrotující automobilky, do jejíhož čela se postavil v roce 2009, udělal poměrně prosperujícího výrobce. Zvedá jej hlavně Jeep. Není ovšem všechno růžové, jak se zdá. Největším zámořským přehmatem bylo uvedení Fiatu 500, který se na rozdíl od Evropy za Velkou louží vůbec nechytil.

Problémy, které má Fiat v Evropě, jsou také všeobecně známé. Značka Lancia to sice zkouší s novou generací malého Ypsilonu a s Chryslery se svým logem, ale Alfa Romeo má v současnosti v nabídce jen MiTo a Giuliettu a nové modely jsou v nedohlednu.

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
Avatar - abacus
9. 3. 2012 08:12
Re: Aleši....
Práve tou jedinou výnimkou top ten značiek je Hyundai +15,5% (8103ks)
Ono je rozdiel strácať priemer trhu a rozdiel strácať ešte viac ako klesá trh.
Prepad talianskeho trhu 01-02/2012 oproti prepadu r.2011 - 17,8%
Fiat -19,6%
Alfa -34,3%
Chryslel/Lancia -3,1%
vzhľadom na pokles trhu sa držia nad vodou:
Citroen -4,1% (15 009ks)
VW -8,4% (22 213ks)
Peugeot -17,8% (12 698ks)

a toto sú značky, ktorých percentuálny podiel odchádza....
Nissan -18,4% (10 023ks)
Toyota -23,8% (10 640ks)
Audi -25,5% (8 931ks)
Ford -25,8% (22 436ks)
Renault -34,2% (10 206ks)
Opel -37,2% (13 552ks)

Avatar - sendador
9. 3. 2012 07:16
Re: Aleši....
oni na italskem trhu ztraci (az na par vyjimek) prodeje uplne vsichni. Takze ty propady Fiatu, ktery je na I trhu zavisly, nikoho prekvapit nemuzou.
8. 3. 2012 23:02
Re: Zadarmo!
Pokud byl myšlen Fiat jako automobilka, tak to asi táhne Jižní Amerika.
Avatar - abacus
8. 3. 2012 22:33
Re: Aleši....
Takže dospejeme k záveru, že ta "štýlova" 500-ka (alebo iba prezlečená Panda) je podľa svetovej tlače a ako to okomentovali na auto.cz skutočne prepadák.
Auto, ktoré nenaplnilo počty plánovaného predaja a aj keď to robili pre "zviditeľnenie" značky, i tak nemajú čo ponúknuť.
8. 3. 2012 22:28
Re: Aleši....
je zcela zbytečné se tady nějak extra hádat s někým, kdo do diskuse jde apriori s tím, že to těm "fiaťákům" vytmaví.... Ve finále stejně nevyhraje ten, kdo má lepší argumenty, ale ten, koho to později přestane bavit a bude mít poslední slovo....

Každopádně, F500 bude vbrzku doplněn tou dlouhou verzí F500L (premiéra teď v Ženevě). Jestli se v USA chytne, toť otázka.... Já chci skoro říct že ne, ale zas když se tam relativně slušně chytnul prcek F500, proč ne auto, které je stejně stylové a trošku větší.....

Každopádně za Walkera ve Fiatu Strada (s 1.3JTD) ti dávám :yes: :yes: ;-)