Šéf Chrysleru se vzdal platu a odměn za loňský rok
Marchionne to udělal už druhý rok po sobě. Chrysler totiž musel do května 2011 splatit 7,6 miliardy dolarů (143 miliard korun) dluhů vyplývajících z jeho bankrotu. Jednalo se o vysoce úročené půjčky od americké a kanadské vlády, které jej před třemi lety zachránily. Ale nebojte, šéf není na mizině, vždyť vede ještě Fiat a tam plat pobírá. Mimochodem, italský koncern vlastní momentálně 58,5 procenta akcií toho amerického.
Chrysler ovšem platí Marchionnemu provozní náklady firemního bytu na předměstí Detroitu nedaleko hlavního sídla automobilky. Pochopitelně, šéf tam nepobývá pořád, neboť má spoustu povinností v Evropě. Ovšem vynaložená částka byla prý stejná nebo dokonce menší než ta, kterou by musel vydat za hotelové pokoje.
Chrysleru se loni dařilo a růstem daleko překonal americký automobilový trh. Jeho tržby totiž vzrostly o 24,3 %, zatímco celého odvětví jen o 10,3 %. Marchionneho agresivní styl vedení přináší své ovoce. Z bankrotující automobilky, do jejíhož čela se postavil v roce 2009, udělal poměrně prosperujícího výrobce. Zvedá jej hlavně Jeep. Není ovšem všechno růžové, jak se zdá. Největším zámořským přehmatem bylo uvedení Fiatu 500, který se na rozdíl od Evropy za Velkou louží vůbec nechytil.
Problémy, které má Fiat v Evropě, jsou také všeobecně známé. Značka Lancia to sice zkouší s novou generací malého Ypsilonu a s Chryslery se svým logem, ale Alfa Romeo má v současnosti v nabídce jen MiTo a Giuliettu a nové modely jsou v nedohlednu.