Šéf Infiniti chce luxusní kupé do roku 2020

O konkurenci pro chystané kupé na základě Mercedes-Benzu S se hovoří již delší dobu. Šéf luxusní divize Nissanu Johan de Nysschen připustil, že by se mělo objevit do sedmi let. To znamená, že chystané kupé třídy S bude takřka na konci životního cyklu... De Nysschen však dodal: „Takový vůz se značkou Infiniti je pro naši budoucnost velmi důležitý. Mělo by se jednat o automobil se silným emocionálním charakterem, výkonné a vzrušující kupé,“ neodpustil si typicky vzletná slova.
Nejvyšší manažer dále dodal, že časový horizont jeho příchodu je delší. „Chtěl bych vidět produkční verzi konceptu Essence ve výrobě do konce dekády.“ Ten měl premiéru v Ženevě 2009. Výkonný ředitel pro design Alfonso Albaisa prohlásil, že společnost pracuje na osmi budoucích modelech. Dva z nich budou zcela novými přírůstky bez předchůdců. Žádné další podrobnosti nesdělil (zřejmě ani nesměl), ale naznačil: „Sdílení techniky s Mercedes-Benzem umožní prozkoumat mnohem více než dříve, například velké sedany s pořádnou porcí koní.“
Sedany? Ano, nejdříve přijde na řadu čtyřdveřová klasika se stupňovitou zádí, také v opravdu ostré verzi, Infiniti totiž chystá divizi podobnou AMG. Jejich motorů však využívat nehodlá. K malému kupé vycházejícímu z loňské ženevské studie Emerg-E se de Nysschen vyjádřil negativně: „Nebudeme vyrábět malý sportovní vůz, tento segment je na ústupu.“ Infiniti hodlá pokračovat ve vývoji hybridů. Čistě elektrické auto přijde na řadu později a podle Nyssenových slov se bude nacházet někde mezi Nissanem Leaf a Mercedes-Benzem SLS Electric Drive, což je rozmezí dosti široké.
Nezapomeňme, že Mercedes-Benz v tuto chvíli dodává Infiniti turbodieselové motory objemu 2,2 litru. Spolupráce s německou automobilkou (i když jí chce konkurovat) je klíčová. Infiniti se k ní dostalo přes mateřský Nissan a aliančního partnera Renault. Japonská luxusní značka by ráda zvýšila celosvětový odbyt ze současných 200.000 automobilů ročně do závěru desetiletí na půl milionu. Portfolio pohonných jednotek se má rozrůst na dvojnásobek.
De Nysschen dále prohlásil: „V roce 2016 zahájíme rychlou výměnu našich současných modelů.“ Sériová verze ve Frankfurtu a Miláně představeného hatchbacku Q30 se objeví o rok dříve, jako konstrukční základ poslouží Mercedes-Benz A a jejím rodištěm se stane britský Sunderland. Alfonso Albaisa řekl, že produkční model se od konceptu zvenčí příliš lišit nebude.