18.10. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Šéf VW se bojí, že německý automobilový průmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Šéf VW se bojí, že německý automobilový průmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Herbertu Diessovi se nelíbí, jak se v Evropě bojuje proti individuální dopravě. Mimo jiné varuje před mohutným propouštěním v automobilovém průmyslu.

Evropští úředníci vidí budoucnost automobilů růžově. Díky elektrickému nebo hybridnímu pohonu budou vypouštět méně emisí a díky moderním elektronickým pomocníkům budou bezpečnější. Jenže v Bruselu už tak nějak neřeší, jak toho dosáhnout, hlavně aby cíle byly splněny. Naopak šéf Volkswagenu Herbert Diess dobře ví, že to pro automobilky nebude lehká práce. A varuje před nebezpečím, které třeba německému automobilovému průmyslu hrozí.

„Když se podíváte na někdejší bašty automobilového průmyslu jako Detroit, Oxford nebo Turín, porozumíte tomu, co se stane s městy, když kdysi mocné korporace a přední průmyslové podniky ochabnou,“ varuje Diess a naznačuje, že Německu hrozí stejný pád jako kdysi mocnému městu Detroit, někdejšímu centru amerického automobilového průmyslu. Město přezdívané Motown se i kvůli poklesu tamější výroby (respektive přesunutí produkce jinam) a s tím související vysoké nezaměstnanosti dostalo do finančních problémů a dokonce v roce 2013 vyhlásilo bankrot.

Psali jsme: Přísnější emisní limity zaplatíme my. Evropská auta podraží

„Z dnešního pohledu jsou šance zhruba 50 na 50, že německý automobilový průmysl bude za 10 let stále mezi automobilovou elitou,“ obává se generální ředitel automobilky Volkswagen.

Důvod možného pádu Diess vidí v neustálém boji proti individuální dopravě a až hysterické diskuzi o emisích oxidu dusíku. Snahu Evropské unie o další snižování emisí oxidu uhličitého pak považuje za příliš ambiciózní. Vadí mu hlavně snaha o rychlou adaptaci, kterou automobilky budou těžce stíhat.

Kvůli splnění budoucích emisních norem budou muset automobilky nabídnout více elektromobilů, třeba v případě Volkswagenu bude muset být 30 % prodaných aut v roce 2030 elektrických, jenže to podle Diesse přináší spoustu souvisejících problémů. Unijní úředníci už nijak neřeší, kdo vlastně elektromobily bude kupovat a kde je bude možné dobíjet, hlavně aby flotilové emise automobilek byly co nejnižší.

Nový homologační emisní test WLTP: Opravdu znamená konec lhaní?

Diess navíc varuje předtím, že expanze elektromobilů může znamenat rozsáhlé propouštění. Výroba elektromobilů nepotřebuje takovou zaměstnanost jako produkce aut s konvenčním spalovacím motorem. Podle Diesse tak snaha EU o další snížení emisí do roku 2030 může v následujících deseti letech znamenat jen u VW Group zrušení 100.000 pracovních míst. Tolik pracovníků už zkrátka nebude na výrobu elektroaut potřeba.

Volkswagen přitom pracuje na rozsáhlé elektrifikaci své nabídky, když koncern chce do roku 2025 uvést na trh 85 modelů s elektrickým pohonem. Jak ale vidno, elektrickou budoucnost nevidí až tak růžově.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
U lidovců mi chybí mladý drzý člen, co by dal straně dynamiku, říká Cyril Svoboda U lidovců mi chybí mladý drzý člen, co by dal straně dynamiku, říká Cyril Svoboda

Poradce Andreje Babiše a bývalý šéf KDU-ČSL Cyril Svoboda…

Babiš: Vláda chce zrušit superhrubou mzdu až v roce 2021 Babiš: Vláda chce zrušit superhrubou mzdu až v roce 2021

Vláda znovu odloží nejméně o rok snížení daní a odvodů.…

Ryanair osekává výhled svého zisku, stěžuje si na příliš levné letenky Ryanair osekává výhled svého zisku, stěžuje si na příliš levné letenky

Letecká společnost Ryanair snížila očekávaný odhad zisku…

 
 

Přidat názorDiskuse: Šéf VW se bojí, že německý automobilový…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy

Svůj nový sedan Altima s pohonem všech kol propaguje…

The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště? The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště?

Jedenáct dlouhých měsíců. Tak dlouho jsme čekali na…

 





 
Dakar 2019: Macík nemusel vajíčka, měl sny o čertech a kluky nechává spát

Dakar 2019: Macík nemusel vajíčka, měl sny o čertech a kluky nechává spát

Včera

Posádka Big Shock Racing Teamu ve složení Martin Macík, František Tomášek a Lukáš Kalanka dokázala s Liazem 111.154 dokončit 41. ročník Rallye Dakar.




Blesk.cz

Babiš zmínil šok ze svých dětí. V Indii řekl studentům o Česku, vřele ho vítali

Babiš zmínil šok ze svých dětí. V Indii řekl…

Nadšení neskrýval premiér Andrej Babiš (ANO) na indické univerzitě. Od studentů v Puné se mu v sobotu dostalo…

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou už tlustší než Američané

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou…

Paní Marie (60) se kilogramy navíc většinou netrápila, přesto se za svých 137 kilo tu a tam zastyděla. Časem se…

 

iSport.cz

Pardubický talent Koffer dráždí mazáky: Občas řvou, že mi urvou košík

Pardubický talent Koffer dráždí mazáky: Občas řvou,…

Dobrých zpráv kolem pardubického hokeje moc nenajdete. On by jí ale být mohl. Ten drzoun s košíkem, který…

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít únikovou variantu

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít…

Svou typickou kšiltovku tentokrát nechal doma. Mrazivé strahovské odpoledne donutilo kouče Slavie Jindřicha…

 

Reflex.cz

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o plánech, co tak úplně nevyšly

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o…

Ať chcete vidět velké komiksové finále na mrakodrapu, hrdou plavbu „nepotopitelné“ ponorky, úspěch propagačního…

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová bourá stereotypní představy o řeholním životě

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová…

Běhá půlmaratóny, jezdí pomáhat do Paraguaye a učí na univerzitě. Kromě toho je, jak to říct, jeptiška. Že vám…