4.7. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

23. série Top Gearu skončila. Jak obstáli noví moderátoři?

 

V uplynulé sérii Top Gearu se představila nová šestice moderátorů. Zatímco někteří zaujali, u jiných by se nic nestalo, pokud by z pořadu zmizeli.

Uplynulá, 23. série pořadu Top Gear je za námi. Po šesti odvysílaných epizodách s novými moderátory je tak ideální čas na zhodnocení šestice tváří, které nahradily Clarksona, Hammonda a Maye. Některé z nich bychom rádi vídali častěji, jiným bychom klidně dali „padáka.“

Chris Evans

Britský rozhlasový moderátor byl první oznámenou tváří nového Top Gearu, když se dokonce zdálo, že pořad bude uvádět sám, ve spolupráci s pravidelně se střídajícími hosty. K tomu ale naštěstí nedošlo, protože Chris Evans patří mezi největší zklamání nového Top Gearu.

Evans se zpočátku až příliš snažil být novým Clarksonem, přebíral jeho styl, avšak bez jeho charakteristického humoru. Později si sice našel svoji polohu a testy Zenosu E10 S nebo McLarenu 675 LT zaujal, jeho nepříjemný hlas a častý řev však až na výjimky zůstávaly. Když se Evans uklidnil, dokázal, že autům rozumí, nebylo to ale moc často. I s ohledem na jeho údajné spory s ostatními moderátory (Evansovi se prý nelíbí, že jsou chválení a jemu samotnému je dávána vina za kritizovaný pořad) musíme říci, že by nám rozhodně nevadilo, kdyby 23. série byla pro Evanse první a zároveň i poslední. Minimálně by jeho role měla být zúžena, protože některé z ostatních postav zaujaly mnohem více.

Chris Harris

Jmenovec Evanse, Harris nabídl v novém Top Gearu přesně to, na co jsou jeho fanoušci léta zvyklí – spoustu smyků, divokou jízdu a analytické ohodnocení jednotlivých aut, kterému nechybí vtip. Jestli souhlasíte s Harrisovým hodnocením jednotlivých aut podle toho, jak umí driftovat, museli jste být nadšeni. Mně osobně trochu vadilo, že Harris nepřišel s ničím novým. Jeho recenze byly stejné jako v minulosti, zkrátka bylo jedno, jestli je natáčel pro Top Gear nebo jiné pořady. To ale nemění nic na tom, že jeho testy stojí za to. Harris navíc často dával najevo své nadšení, což se třeba o Evansovi nedá říct. Kdyby „opičák“ (jeho typická přezdívka snad kvůli politické korektnosti nezazněla) dostal více prostoru, rozhodně bychom se nezlobili.

Eddie Jordan

Někdejší majitel stejnojmenné stáje ve Formuli 1 se v novém Top Gearu objevoval jen sporadicky, vlastně pouze v soutěžích, jako byla jízda s luxusními SUV v Africe a jízda do Benátek. I v těchto krátkých vystoupeních však potěšil. Jordan si našel vlastní roli podivínského „strejdy,“ který díky svému častému podvádění umožňoval ostatním, aby si z něj mohli pravidelně střílet. Prostě něco jako Hammond a jeho vybělené „křeččí“ zuby. Škoda jen, že osmašedesátiletý manažer toho k samotným autům moc neřekl. Top Gear nadále zůstává automobilová show, a tak by nějaké hodnocení nebo názor neměly chybět. V tomto ohledu má „Eddie“ rozhodně co zlepšovat.

Matt LeBlanc

Top Gear býval ryze britským pořadem, herec Matt LeBlanc jej ale okořenil americkým stylem, což rozhodně nebylo na škodu. Američan známý hlavně postavou Joeyho ze seriálu Přátelé si našel svůj styl, jednotlivá auta jednoduše hodnotil z pohledu někoho, koho baví řízení a může si je dovolit koupit. Od LeBlanca jsme se tak dočkali zajímavých postřehů i vtipných scének, ať už jedení sendviče v Porsche 911R nebo krkolomného nastupování do Arielu Nomad.

LeBlanc navíc dokázal, že umí pobavit takřka v jakékoliv situaci. Bavil při testech, soutěžích i ve studiu. LeBlanc třeba dostal na starosti uvádění Stiga jeho vtipnými charakteristikami (někdo říká, že...), což byla v role, v níž nezklamal. Nejen poznámka, že Stigův ušní maz má barvu britské závodní zelené, pobavila. LeBlanc zkrátka nejenže zaujal americké publikum, na které jistojistě primárně cílil, ale také všechny ostatní. Jestliže BBC hledalo „nového Clarksona,“ LeBlanc jím se stylem svým vlastním může být.

Rory Reid

V domovské Británii je Rory Reid sice poměrně známý automobilový novinář, globální publikum ho ale do příchodu k Top Gearu neznalo. Ostatně Reid se moderátorem stal jen díky konkurzu mezi fanoušky pořadu. A vítězství v tomto konkurzu bylo zasloužené, Reid se totiž stal jedním z nejlépe hodnocených moderátorů „nového“ Top Gearu.

Reid se vystupování mezi notně známějšími moderátory nezalekl, ba naopak. Vystupování v Top Gearu si vyloženě užíval, neustále sršel nadšením, přitom však nezapomínal na zajímavé postřehy k jednotlivým autům i vtipné glosy (osmiválcový mustang je skoro tak ekologický jako Volkswagen). Reid se spolu s Harris ujal i moderování přidružené show Extra Gear, nabízející záběry z natáčení a další zajímavé materiály, kterého se zhostil také na výbornou. Jestli by někdo měl dostat více prostoru na úkor Evanse, je to vedle Harrise právě Reid.

Sabine Schmitz

Nebudeme zastírat, že jsme od německé závodnice čekali více. V jedné z epizod sice pobavila rychlou jízdou s Audi R8 V10 Plus, po níž Evansovi na místě spolujezdce bylo nevolno, jinak ale nepředvedla vlastně nic zajímavého. Prostě taková šedá myš, na kterou jsme rychle zapomněli. Vlastně ani ženský prvek do show nevnesla, auta hodnotila na základě toho, že závodí. Vůči Sabine to možná bude kruté, musíme ale říci, že pokud by se v nadcházející sérii Top Gearu už neobjevila, nic by se nestalo. Jednoduše bychom si toho možná ani nevšimli...

The Stig

Součástí týmu Top Gearu zůstává i tajemný jezdec The Stig, který je jednou z mála návazností na předchozí moderátorský tým. Stoprocentně nevíme, zda se pilot skrývající se v bílém overalu změnil, či ne (Evans pouze uvedl, že Stiga si ponechali), tajemný jezdec ale zůstává stejný: nemluví a jezdí rychle. Z tempa neslevil, ba naopak, s McLarenem 675 LT zajel nový rekord tratě Top Gearu.

Finální zhodnocení

Po šesti odvysílaných epizodách už je prostor na zhodnocení jednotlivých moderátorů nového Top Gearu. Zatímco Chrise Evanse a možná i Sabine Schmitz bychom se klidně pro následující série zbavili, Rorymu Reidovi, Mattu LeBlancovi a Chrisu Harrisovi bychom dali více prostoru, aby plně předvedli, co umí. Stejně tak by nám ani nadále nevadil ani „podivín“ Eddie Jordan. O Stigovi pak není sporu, bez tajemného jezdce, který se dotkl všech Nedotknutelných, bychom si Top Gear ani neuměli představit. A jaký je váš názor na nové moderátory Top Gearu?

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled hollywoodských hvězd, které vylákal do Varů

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled…

Od roku 1994 je Jiří Bartoška, který v pátek oslaví 70. narozeniny, prezidentem Mezinárodního filmového…

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

 

iSport.cz

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin bruslil pro charitu

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin…

Pittsburgh i Washington mají jistotu, v play off NHL ani letos nebudou tyto supersilné týmy chybět. V nočních…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…