Novodobé kupé Škoda Rapid se jmenuje Atero (velká fotogalerie)
Současný Rapid má být jednoduchým, praktickým a levným autem. Což fanoušci předchozího kupé nesou trochu nelibě. Ale vše se mění, alespoň protentokrát. Budoucí zaměstnanci mladoboleslavské Škody, které si vychovává k obrazu svému, už mají za sebou dvě studie, CitiJet a Funstar. Šestadvacítka mladých lidí včetně čtyř slečen se pustila napotřetí do sportovní přestavby právě Rapidu. Jeho premiéra se však nechystá na firemní tuningovou přehlídku k jezeru Wörthersee, kde letos Škoda chybí...
Jako základ však zvolili překvapivě nikoli liftback, nýbrž druhou karosářskou variantu Spaceback. Nevzniklo z něj navíc kupé v klasickém pojetí... Zatím ještě nedokončený výtvor, který zabral zhruba 1300 hodin práce, dostal jméno Atero. Pyšní se černým lakem v kombinaci s rudými prvky. Střecha klesá směrem dozadu, ale osobně mi připomíná spíše současná menší volva, nebo hliníkové Audi A2. Zůstala i čtveřice bočních sloupků, ale vůz je pouze dvoudveřový. Víko zavazadelníku bylo vytaženo směrem vzhůru a opatřeno mohutným spoilerem, dovnitř ale žádnou bagáž naložit nejde, protože se tady nachází subwoofer se 400 W a zesilovač o výkonu 1800 W. Tuněné auto přece musí mít pořádné audio, tohle konkrétně se čtrnáctkou reproduktorů... Zbytek střechy zakryje rozměrné okno.
Kapota dostala větrací otvory, které byly vidět už na prvních, před měsícem zveřejněných fotografiích skeletu. Pod ní se skrývá neupravená čtrnáctistovka TSI s výkonem 92 kW, ta byla jen stylově přizpůsobena zbytku vozu. Je spojena s dvouspojkovou převodovkou. Interiér dostal barevná sportovní sedadla a jak jinak, černý kožený volant s červenou vrchní částí.
Kupé je vybaveno i rudým neonovým podsvícením. Dvojici koncovek výfuku darovala Octavia RS, také osmnáctipalcová kola Turini se pětatřicetiprocentními pneumatikami šířky 225 mm darovala větší sestra. Pod nimi se skrývají větší vrtané kotoučové brzdy. Stejně jako předchozí kreace i Atero zůstane v jediném exempláři.