Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novodobé kupé Škoda Rapid se jmenuje Atero (velká fotogalerie)

Aleš Dragoun
Diskuze (48)
Moderní Rapid se v Evropě nabízí jako liftback a hatchback. Studenti firemního škodováckého učiliště vytvořili kupé...

Současný Rapid má být jednoduchým, praktickým a levným autem. Což fanoušci předchozího kupé nesou trochu nelibě. Ale vše se mění, alespoň protentokrát. Budoucí zaměstnanci mladoboleslavské Škody, které si vychovává k obrazu svému, už mají za sebou dvě studie, CitiJet a Funstar. Šestadvacítka mladých lidí včetně čtyř slečen se pustila napotřetí do sportovní přestavby právě Rapidu. Jeho premiéra se však nechystá na firemní tuningovou přehlídku k jezeru Wörthersee, kde letos Škoda chybí...

Jako základ však zvolili překvapivě nikoli liftback, nýbrž druhou karosářskou variantu Spaceback. Nevzniklo z něj navíc kupé v klasickém pojetí... Zatím ještě nedokončený výtvor, který zabral zhruba 1300 hodin práce, dostal jméno Atero. Pyšní se černým lakem v kombinaci s rudými prvky. Střecha klesá směrem dozadu, ale osobně mi připomíná spíše současná menší volva, nebo hliníkové Audi A2. Zůstala i čtveřice bočních sloupků, ale vůz je pouze dvoudveřový. Víko zavazadelníku bylo vytaženo směrem vzhůru a opatřeno mohutným spoilerem, dovnitř ale žádnou bagáž naložit nejde, protože se tady nachází subwoofer se 400 W a zesilovač o výkonu 1800 W. Tuněné auto přece musí mít pořádné audio, tohle konkrétně se čtrnáctkou reproduktorů... Zbytek střechy zakryje rozměrné okno.

Kapota dostala větrací otvory, které byly vidět už na prvních, před měsícem zveřejněných fotografiích skeletu. Pod ní se skrývá neupravená čtrnáctistovka TSI s výkonem 92 kW, ta byla jen stylově přizpůsobena zbytku vozu. Je spojena s dvouspojkovou převodovkou. Interiér dostal barevná sportovní sedadla a jak jinak, černý kožený volant s červenou vrchní částí.

Kupé je vybaveno i rudým neonovým podsvícením. Dvojici koncovek výfuku darovala Octavia RS, také osmnáctipalcová kola Turini se pětatřicetiprocentními pneumatikami šířky 225 mm darovala větší sestra. Pod nimi se skrývají větší vrtané kotoučové brzdy. Stejně jako předchozí kreace i Atero zůstane v jediném exempláři.

Aleš Dragoun
Diskuze (48)
Avatar - wakantanka
5. 5. 2016 21:42
Re: hroznej hnus
Chceš mi vari tvrdiť, že keď si bol vo veku 15-19 tak by si to urobil lepšie? Netvrdím, že som z toho odvarený, ale mám pociť že takto nejako si predstavuje svoje auto nastupujúca mladá generácia,.
5. 5. 2016 19:29
Tuzing
Takhle nějak si představuji tuzing. To nemají žádné vedení, tedy zkušeného designera/profesora? Toto "dílo" je opravdu nepovedené :no:

Čekal jsem podle nadpisu opravdové Coupé nebo alespoň 3D HB a ono nic...
Avatar - IbizaFR
5. 5. 2016 18:46
Re: hroznej hnus
a u nás je takové pořekadlo" jednou měř a dvakrát řež ", což v tomto případě tesat do kamene ;-)
Avatar - Rojin
5. 5. 2016 18:02
To jako vážně?
Sorry, ale co to je za komedii? :-)
5. 5. 2016 16:34
Re: Něco neskutečně hnusnýho
to je nejakej decak nebo pastak. cigosi vietnamec a jina sebranka