Škoda Auto kromě produkce motorů omezí i výrobu převodovek
Současný čtyřsměnný režim zde chce vedení omezit na třísměnný. Týdeník Škodovácký odborář uvedl, že jde o podobný scénář jako na začátku hospodářské krize v roce 2008.
Podle odborů je téměř jasné, že situace se bude opakovat a automobilka pocítí silnější náraz krize. Budou proto požadovat, aby omezení výroby postihlo hlavně agenturní personál. "K těm zaměstnancům, kterých se to přesto dotkne, musí být přistupováno s citem," uvedl předseda podnikových odborů Jaroslav Povšík.
Firma ale tvrdí, že jen vrací k původnímu modelu. Převodovky bude zase vyrábět pět dnů v týdnu ve třech směnách za den. Od léta se totiž převodovky vyráběly sedm dní v týdnu a v dodatečných směnách. "Výroba převodovek v Mladé Boleslavi se v létě velmi pružně přizpůsobila nadprůměrné poptávce v celém koncernu a byla podstatně navýšena pomocí dodatečných směn. Toto vytížení výroby, které vysoce překračovalo plán, se bude ke konci roku normalizovat," sdělil mluvčí Rudolf Dreithaler.
Na konci září Škoda oznámila útlum výroby koncernových motorů. Motorárna zruší 21 směn od října do prosince. Důvodem je pokles zájmu po autech mateřského koncernu Volkswagen v Jižní Americe, pro které motorárna v Mladé Boleslavi vyrábí tříválcové motory. Lidé budou doma za plnou mzdu díky takzvanému flexikontu pracovní doby. Slouží k vyrovnávání výkyvů v poptávce po práci - když musí firma vyhlašovat mimořádné směny, mají zaměstnanci připsané plusové směny a naopak.
Zrušení směn zaměstnanci Škody zažili při krizi na začátku roku 2008. Klesla především výroba Fabií a Octavií. Firma tehdy také přesunovala zaměstnance na různá pracovní místa. Poté se situace zlepšila především díky šrotovnému v Německu i dalších zemích. Letos firma čeká rekordní prodeje i tržby.