Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto kromě produkce motorů omezí i výrobu převodovek

Aleš Jungmann
Diskuze (9)
Škoda Auto omezí další výrobu. Po motorárně chce snížit výrobu převodovek, ruší se směna.

Současný čtyřsměnný režim zde chce vedení omezit na třísměnný. Týdeník Škodovácký odborář uvedl, že jde o podobný scénář jako na začátku hospodářské krize v roce 2008.

Podle odborů je téměř jasné, že situace se bude opakovat a automobilka pocítí silnější náraz krize. Budou proto požadovat, aby omezení výroby postihlo hlavně agenturní personál. "K těm zaměstnancům, kterých se to přesto dotkne, musí být přistupováno s citem," uvedl předseda podnikových odborů Jaroslav Povšík.

Firma ale tvrdí, že jen vrací k původnímu modelu. Převodovky bude zase vyrábět pět dnů v týdnu ve třech směnách za den. Od léta se totiž převodovky vyráběly sedm dní v týdnu a v dodatečných směnách. "Výroba převodovek v Mladé Boleslavi se v létě velmi pružně přizpůsobila nadprůměrné poptávce v celém koncernu a byla podstatně navýšena pomocí dodatečných směn. Toto vytížení výroby, které vysoce překračovalo plán, se bude ke konci roku normalizovat," sdělil mluvčí Rudolf Dreithaler.

Na konci září Škoda oznámila útlum výroby koncernových motorů. Motorárna zruší 21 směn od října do prosince. Důvodem je pokles zájmu po autech mateřského koncernu Volkswagen v Jižní Americe, pro které motorárna v Mladé Boleslavi vyrábí tříválcové motory. Lidé budou doma za plnou mzdu díky takzvanému flexikontu pracovní doby. Slouží k vyrovnávání výkyvů v poptávce po práci - když musí firma vyhlašovat mimořádné směny, mají zaměstnanci připsané plusové směny a naopak.

Zrušení směn zaměstnanci Škody zažili při krizi na začátku roku 2008. Klesla především výroba Fabií a Octavií. Firma tehdy také přesunovala zaměstnance na různá pracovní místa. Poté se situace zlepšila především díky šrotovnému v Německu i dalších zemích. Letos firma čeká rekordní prodeje i tržby.

Aleš Jungmann
Diskuze (9)
14. 10. 2011 11:24
krize
Moc se jim to vyvolání umělí krize nepovedlo :-) Místo aby lidi začli utrácet tak začli raději škudlit a firmy už nepřidávaj nebo propouštějí a myslí si že budem nakupovat furt stejně? Tady to skončí jednou tak jako v divočině přežije ten nejsilnější a budem zas žít ve skalách nebo zbytcích neudržovaných domech. Honba za penězi se jim moc nevyplatila :no:
Avatar - Choochoo
13. 10. 2011 21:09
Re: Nova Skoda Yeti pomoze
Vzdycky jsem rikal, ze ten kulatej designovy hnus ala koncern nestoji za nic. To jim trvalo nez pochopili u Skody, ze ostry hrany maj neco do sebe. Novy Yeti musi Tiguana a impotentni audi jasne prevalcovat, pokud teda bude vypadat jako na retus fotkach. Jedna generace proste prochrapana ;-) Takze :no: i :yes: za design
Avatar - jenik1
13. 10. 2011 17:30
šmejd
Kdo by si ten předražený škodovácký šmejd kupoval :no:
13. 10. 2011 16:59
Nova Skoda Yeti pomoze
Ak bude nove Yeti tak pekne ake sa "zatial" predstavuje ...odkaz som uviedol u predajnych cislach malych aut, tak to v Boleslavy zas rozhybu, o to sa nebojim. Navyse by slo po case o dalsiu peknu skodu.
13. 10. 2011 15:27
Re: A je to tu, vysledky Klausa a ceskej koruny
Nejde jenom o Klause.

Od VUT Brno, které jsem studoval, dostal Klaus vyznamenání za boj proti měně Euro.

Kapitáni českého průmyslu jsou lidé bez vlastního názoru, jednou € chtějí, potom ne, potom ... .