Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto: Na startu 17. ročníku veteránské rallye Silvretta Classic tři vozy

Tomáš Kovařík

Silvretta Classic je pro značku Škoda již tradičně pevným termínem v kalendáři. O tomto víkendu (3.-6. července) vyrazí na 530 kilometrů dlouhou trať kolem masivu Silvretta v rakouském údolí Montafon tři legendy z Mladé Boleslavi. V soutěži jde hlavně o maximální preciznost, v rychlostních zkouškách se hodnotí dodržení přesnosti na setinu sekundy.

Lahůdkou pro všechny fanoušky bude Škoda 440 Spartak z roku 1957. Sportovně laděný model byl postaven podle legendárního soutěžního vozu z poloviny padesátých let. Pod kapotou pracuje čtyřválcový motor o zdvihovém objemu 1.089 cm3 a o výkonu 40 koňských sil. Maximální rychlost činí 110 km/h.

Působivým reprezentantem šedesátých let je tyrkysově zelený roadster Škoda Felicia z roku 1961. Se svými elegantními tvary a výraznými křidélky na zádi je jedním z nejkrásnějších otevřených vozů své doby a dnes je mezi sběrateli velice oblíbená. Na soutěži Silvretta Classic startuje vůz z historických sbírek mladoboleslavské automobilky.

Roadster Felicia se vyráběl v letech 1959 až 1964, z linky sjelo kolem 15.000 těchto vozů. Vedle skládací střechy byla v nabídce také varianta hardtop. Vůz poháněl čtyřválcový motor o výkonu 50 koňských sil a zdvihovém objemu 1.089 cm3. Maximální rychlost činí 130 km/h.

Nejstarší Škodovkou bude v Montafonu 1101 Roadster z roku 1948, známější pod jménem Tudor. Tento na svou dobu luxusní vůz sloužil po roce 1948 na Úřadu vlády a od roku 1969 je ve sbírkách mladoboleslavské automobilky. Čtyřválcový motor o výkonu 32 koňských sil disponuje zdvihovým objemem 1.089 cm3.

Tomáš Kovařík