Škoda Electric dodala 120 trolejbusů pro Bratislavu
Plzeňská firma do Bratislavy dodala v období od dubna roku 2014 do konce letošního září trolejbusy za zhruba dvě miliardy korun. Bratislavský dopravní podnik v rámci této zakázky získal sedmdesát vozidel Škoda 31 Tr a padesát vozů Škoda 30 Tr.
První z této dvojice s označením 31 Tr představuje plně nízkopodlažní pětidveřový kloubový trolejbus, vyráběný ve spolupráci s firmou SOR Libchavy. Vozidlo s celkovou délkou 18 750 mm disponuje výkonem 250 kW, dosahuje maximální rychlosti 65 km/h a nabízí prostor pro 163 sedících a stojících cestujících.
Škoda 30 Tr je rovněž výsledkem spolupráce s výrobcem autobusů značky SOR. Tento dvounápravový trolejbus je dlouhý 12 150 mm a pojme až 104 cestujících. Pohonný systém tohoto modelu disponuje výkonem 160 kW a maximální rychlost vozidla je 70 km/h.
Komfort cestujících u obou modelů zvyšuje klimatizace, bezbariérový přístup a rovněž větší počet dveří, přispívající především v dopravní špičce k rychlejším výměnám pasažérů.
Škoda Electric pro bratislavský dopravní podnik vyrobila část trolejbusů s pomocným diesel-agregátem, schopných jízdy i na místech, kde není trakční vedení.
Aktuální kontrakt pro Bratislavu navazuje na zatím poslední dodávky trolejbusů pro slovenskou metropoli z roku 2006. V dodávkách trolejbusů na Slovensku je ovšem plzeňská Škodovka úspěšná i v Prešově, Banské Bystrici a Žilině. Škodovácké trolejbusy jezdí také ve třinácti městech České republiky včetně Ostravy, Plzně nebo Hradce Králové.
Skupina Škoda kromě dodávky trolejbusů do Bratislavy uspěla i v tendru na nové tramvaje ForCity Plus. Celkem zamíří do služeb bratislavského dopravního podniku šedesát tramvají z toho třicet v jednosměrné a třicet v obousměrné variantě. První novou tramvaj od českého výrobce dopravní podnik nasadil do provozu letos na jaře a s ukončením kontraktu se počítá v příštím roce.