Škoda Fabia Combi 1,4 16V/55 kW - optimální volba? (04/2001)

Škoda Fabia Combi 1,4 16V/55 kW - optimální volba? (04/2001)

 
 
16.4. 2001

Po testech několika motorových variant "krátké" Fabie, vám dnes představím, dlouho očekávanou prodlouženou verzi, jednoduše nazvanou Fabia Combi. Představení verze kombi si škodovka nechala na vloni na podzim. Návštěvníci expozice, tak měli možnost shlédnout elegantně zaoblenou zadní část, která jakoby ani nepatřila ke kombíku, ale spíše k mírně prodlouženému hathbacku. Bohužel určitou...

Po testech několika motorových variant "krátké" Fabie, vám dnes představím, dlouho očekávanou prodlouženou verzi, jednoduše nazvanou Fabia Combi. Představení verze kombi si škodovka nechala na vloni na podzim. Návštěvníci expozice, tak měli možnost shlédnout elegantně zaoblenou zadní část, která jakoby ani nepatřila ke kombíku, ale spíše k mírně prodlouženému hathbacku. Bohužel určitou ka®ĺkou na moderním designu zádě jsou příliš nízko umístěná světla, která záď opticky "zatěžují a snižují". Přitom pro příklad zdařilého umístění zadních světel nemusíme chodit daleko. Octavia Combi by se v tomto směru dala označit za etalon - podívejte se na foto.

V tomto testu jde hlavně o poslední slovo v názvu tohoto modelu - tedy "Combi", takže můžeme netradičně začít právě zavazadlovým prostorem. Po otevření pátých dveří, je k dispozici výborně přístupný zavazadlový prostor o velikosti 426 litrů (Fabia 260 litrů). Tato velikost se hned na první pohled jeví jako "optimální" vzhledem k předpokládanému běžnému využití vozů této třídy. To znamená jízdy na nákupy, přeprava kočárku (který byste do krátké Fabie nedali bez sklopení zadních sedadel, ale kam pak s dítětem), až po přepravu horských kol (která je avizována v reklamním spotu škodovky). Horské kolo se do Fabie Combi pochopitelně vejde jen při sklopení zadních opěradel, čímž se vytvoří prostor o objemu 1225 litrů. O lepší praktičnosti verze kombi pro podnikání se asi nemá cenu rozepisovat... To vše u škodovky, v případě Fabie, pořídíte za příplatek 30.000 Kč. Jestli je to málo nebo moc posuďte sami. Osobně bych však každému, po zkušenostech s Fabií hatchback i Combi, doporučil právě prodloužený model.

Příjemným překvapením byl výkon a kultivovaných chod motoru 1,4 16V. Jde o moderní šestnáctiventilový čtyřválec s nejvyšším výkonem 55 kW (tento motor se dodává i ve dražší verzi s výkonem 74 kW). Přestože jsem od tohoto motoru neočekával mnoho, svým výkonem, kultivovaným chodem a rozumnou pružností přesvědčil, že jde o jeden z nejvhodnějších zážehových motorů, který je možné k Fabii objednat. K tomuto pocitu přispívá i dobré odhlučnění motoru v interiéru, takže není problém dlouhodobě využívat i vyšší otáčky motoru pro svižnější jízdu. Příkladem je jízda po dálnici, kdy otáčky motoru ve vysokých rychlostech stoupají až k pětitisícům, ale uvnitř vozu to není příliš znát. Spotřeba se během testu ustálila na rozumné úrovni 7,7 l/100 km. Závěrem ještě nesmím zapomenout zmínit správnou neboli okamžitou reakci motoru na stisknutí plynu, která byla zpočátku výroby u benzínových Fabií kritizována (dříve byla reakce motoru na zmáčknutí plynu nepříjemně opožděná).

Potěšující je příkladná kvalita zpracování interiéru, kde prakticky není možné najít chyby např. ve slícování plastů. Navíc použité materiály v interiéru vypadají hodnotně a kvalitně, přestože šedá barva plastů nikdy vozu na kráse nepřidá (o to pěknější je verze s béžovými plasty, která je však k dispozici jen v nejvyšší výbavě Elegance). Vrzání částí interiéru za jízdy je prakticky neznámým jevem, na což má jistě vliv i dostatečná tuhost skeletu karosérie. Přední sedadla díky dostatečným rozměrům a dobrému bočnímu vedení poskytují dobrou oporu tělu a umož®ĺují bezproblémové cestování na větší vzdálenosti. Navíc nejsou tak tvrdá jako u Octavie.

Vzhledem k menším rozměrům Fabie také překvapí dobré využití podélného prostoru pro posádku, která je přibližně stejná jako u větší Octavie (potvrzeno i měřením). Šířka je však o něco menší (dle měření o 50 mm méně než v Octavii) a tak je cestování ve třech vzadu vhodné spíše na kratší vzdálenosti.

Řízení Fabie je velmi snadné díky výborným jízdním vlastnostem, minimálnímu naklánění v zatáčkách a kombinaci elektrohydraulického posilovače řízení s lehce jdoucí spojkou. Také řazení jde přesně a lehce. Toto všechno dohromady předurčuje tento vůz i pro jemné ženské ruce (a nohy)... Brzdová soustava je dostatečně účinnáa ve spojení s ABS zaručuje bezpečné zpomalení vozu v kritických situacích.

Jak jsem již zmínil, každému bych doporučil před koupí Fabie hatchback prohlídku verze Combi a zvážení, zda příplatek třicetisíc korun je odpovídající nárokům, jaké mají být na kupovaný vůz kladeny. Cena Fabie Combi je však v základní verzi z důvodů vypuštění nejslabší verze motoru 1,4/44 kW a lepší výbavy vyšší o nezanedbatelných 50.500 Kč. Ve verzích se stejným motorem a výbavou je to pak oněch 30.000 Kč. Cena testované, velmi dobře vybavené verze, byla 479.600 Kč, přičemž v základní výbavě Classic dostanete Fabii Combi 1,4 16V/55 kW za 388.000 Kč.

Dříve testované Fabie:

- Fabia 1,4/50 kW

- Fabia 1,4 16V/74kW

- Fabia 1,9 SDI

- Fabia 1,9 TDI

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 388 000 Kč Cena v testované výbavě: 479 600 Kč

Základní výbava:boční lišty, lakovaná vnější zpětná zrcátka, lakované nárazníky, přístrojová deska (šedá/onyx), imobilizér, mlhová světla vpředu, airbag řidiče a spolujezdce, varovné světlo v předních dveřích, hlavové opěry vpředu sklopné, kryt zavazadlového prostoru, zpožďovač vnitřního osvětlení, otáčkoměr s hodinami, signalizace rozsvícení světel, rádio příprava (4 repro + anténa), úchytná oka v zavazadlovém prostoru, rezervní kolo plnohodnotné, posilovač řízení, zadní stěrač s ostřik. tryskami a cyklovačem, pylový filtr, výškově a podélně nastavitelný volant, dělené zadní sedadlo, odkládací schránka pod předním sedadlem spolujezdce, odkládací kapsy na opěře před. sedadel, výškově stavitelné sedadlo řidiče, čtecí lampičky vpředu i vzadu, osvětlení zavazadlového prostoru, zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, odkládací kapsy po stranách zavazadlového prostoru, tónová skla s UV filtrem, vyhřívané zadní sklo, otevírání pátých dveří z místa řidiče, palubní počítač, centrální zamykání s bezpečnostním systémem, el. ovládání oken vpředu, otvírání víka palivové nádrže z místa řidiče

Výbava testovaného vozu:základní + ABS (+ 17.900,- Kč), automatická klimatizace s chlazením schránek u řidiče a spolujezdce (+ 35.000,- Kč), boční airbag řidiče a spolujezdce (+ 8.900,- Kč), dálkové ovládání centrálního zamykání (+ 3.500,- Kč), el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka (+ 4.000,- Kč), hliníková kola 14" (+ 10.800,- Kč), rádio MS 202 - 2x20W (+ 5.300,- Kč), střešní nosič (+ 4.300,- Kč), výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (+ 1.900,- Kč).

Podpora žlutých vest klesá. Hnutí je před patnáctou demonstrací rozdělené Podpora žlutých vest klesá. Hnutí je před patnáctou demonstrací rozdělené

Francouzské „žluté vesty“ postupně ztrácejí podporu…

Online sledování autobusů spouští i Jihlava, Pražané na takovou možnost stále čekají Online sledování autobusů spouští i Jihlava, Pražané na takovou možnost stále čekají

Jihlava se přidala k jihomoravské metropoli Brnu a nově…

Spotřeba cigaret loni vzrostla. Navzdory zákazu kouření v restauracích Spotřeba cigaret loni vzrostla. Navzdory zákazu kouření v restauracích

I přes zákaz kouření v hospodách se spotřeba cigaret…

Komentář Michala Čupy: Skutečnou příčinu drahých dat nikdo neřeší Komentář Michala Čupy: Skutečnou příčinu drahých dat nikdo neřeší

Celý svůj profesní život jsem zasvětil telekomunikačnímu…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 126 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 5.3 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 426 / 1225
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 500
Rozměr pneu:185/60 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4222
b) šířka (mm): 1646
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2462
e) rozchod vpředu (mm): 1419
f) rozchod vzadu (mm): 1408
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,77
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kamiq odhaluje své LED světlomety. Nepřipomínají vám něco? Škoda Kamiq odhaluje své LED světlomety. Nepřipomínají vám něco?

Třetí a nejmenší SUV od Škodovky jsme zatím mohli vidět…

Také Hyundai se chystá na ostrá SUV. Začne ale docela opatrně Také Hyundai se chystá na ostrá SUV. Začne ale docela opatrně

Svou ostrou verzi mělo dostat SUV Tuscon a malý hatchback…

 






 
Renault Kadjar TCe 160 vs. Škoda Karoq 1.5 TSI – Každý podle svého gusta!

TEST: Renault Kadjar TCe 160 vs. Škoda Karoq 1.5 TSI – Každý podle svého gusta!

Dnes 18:50

Oba aktéři začínají písmenem „K“ a oba míří do ostře nabitého segmentu kompaktních SUV.




Blesk.cz

Apple u iPhonů zboří bariéry mezi lékaři a pacienty. Začne u amerických veteránů

Apple u iPhonů zboří bariéry mezi lékaři a pacienty.…

Apple dnes oznámil první krok, kterým chce zbořit bariéry mezi lékaři a pacienty.     

Japonci slaví kosmický úspěch. Jejich sonda vysála vzorky z asteroidu

Japonci slaví kosmický úspěch. Jejich sonda vysála…

Japonská kosmická sonda Hajabusa 2 v noci na pátek českého času úspěšně odebrala vzorky z asteroidu Ryugu…

 

iSport.cz

Hořava po schůzce s elitou: Nejsme tam… Musíme pracovat ještě víc

Hořava po schůzce s elitou: Nejsme tam… Musíme…

Snažili se, rychle vedli a měli i další slibnou šanci na navýšení skóre, ovšem hráči Mladé Boleslavi postupně a…

Sparta a Brabec. Neslevil z požadavků, říká Rosický. O kolik šlo?

Sparta a Brabec. Neslevil z požadavků, říká Rosický.…

Možným návratem Jakuba Brabce na Letnou se vedení Sparty zabývalo poprvé již před sezonou. Obě strany se ale…

 

Reflex.cz

Kaspická příšera: Smrtící sovětská zbraň, která nepřátelům naháněla obrovský strach

Kaspická příšera: Smrtící sovětská zbraň, která…

Ekranoplán je stroj, který připomíná křížence mezi lodí a letadlem. Pohybuje se těsně nad vodní hladinou díky…

Architektonická perla v centru Prahy půjde k zemi. Česká památková ochrana selhává

Architektonická perla v centru Prahy půjde k zemi.…

Navzdory snahám města (pozdě ale přece) i navzdory několika malým protestům pravděpodobně nic nezastaví…