Škoda Fabia Combi 1,4 16V/55 kW - optimální volba? (04/2001)

Škoda Fabia Combi 1,4 16V/55 kW - optimální volba? (04/2001)

 
 

Po testech několika motorových variant "krátké" Fabie, vám dnes představím, dlouho očekávanou prodlouženou verzi, jednoduše nazvanou Fabia Combi. Představení verze kombi si škodovka nechala na vloni na podzim. Návštěvníci expozice, tak měli možnost shlédnout elegantně zaoblenou zadní část, která jakoby ani nepatřila ke kombíku, ale spíše k mírně prodlouženému hathbacku. Bohužel určitou...

Po testech několika motorových variant "krátké" Fabie, vám dnes představím, dlouho očekávanou prodlouženou verzi, jednoduše nazvanou Fabia Combi. Představení verze kombi si škodovka nechala na vloni na podzim. Návštěvníci expozice, tak měli možnost shlédnout elegantně zaoblenou zadní část, která jakoby ani nepatřila ke kombíku, ale spíše k mírně prodlouženému hathbacku. Bohužel určitou ka®ĺkou na moderním designu zádě jsou příliš nízko umístěná světla, která záď opticky "zatěžují a snižují". Přitom pro příklad zdařilého umístění zadních světel nemusíme chodit daleko. Octavia Combi by se v tomto směru dala označit za etalon - podívejte se na foto.

V tomto testu jde hlavně o poslední slovo v názvu tohoto modelu - tedy "Combi", takže můžeme netradičně začít právě zavazadlovým prostorem. Po otevření pátých dveří, je k dispozici výborně přístupný zavazadlový prostor o velikosti 426 litrů (Fabia 260 litrů). Tato velikost se hned na první pohled jeví jako "optimální" vzhledem k předpokládanému běžnému využití vozů této třídy. To znamená jízdy na nákupy, přeprava kočárku (který byste do krátké Fabie nedali bez sklopení zadních sedadel, ale kam pak s dítětem), až po přepravu horských kol (která je avizována v reklamním spotu škodovky). Horské kolo se do Fabie Combi pochopitelně vejde jen při sklopení zadních opěradel, čímž se vytvoří prostor o objemu 1225 litrů. O lepší praktičnosti verze kombi pro podnikání se asi nemá cenu rozepisovat... To vše u škodovky, v případě Fabie, pořídíte za příplatek 30.000 Kč. Jestli je to málo nebo moc posuďte sami. Osobně bych však každému, po zkušenostech s Fabií hatchback i Combi, doporučil právě prodloužený model.

Příjemným překvapením byl výkon a kultivovaných chod motoru 1,4 16V. Jde o moderní šestnáctiventilový čtyřválec s nejvyšším výkonem 55 kW (tento motor se dodává i ve dražší verzi s výkonem 74 kW). Přestože jsem od tohoto motoru neočekával mnoho, svým výkonem, kultivovaným chodem a rozumnou pružností přesvědčil, že jde o jeden z nejvhodnějších zážehových motorů, který je možné k Fabii objednat. K tomuto pocitu přispívá i dobré odhlučnění motoru v interiéru, takže není problém dlouhodobě využívat i vyšší otáčky motoru pro svižnější jízdu. Příkladem je jízda po dálnici, kdy otáčky motoru ve vysokých rychlostech stoupají až k pětitisícům, ale uvnitř vozu to není příliš znát. Spotřeba se během testu ustálila na rozumné úrovni 7,7 l/100 km. Závěrem ještě nesmím zapomenout zmínit správnou neboli okamžitou reakci motoru na stisknutí plynu, která byla zpočátku výroby u benzínových Fabií kritizována (dříve byla reakce motoru na zmáčknutí plynu nepříjemně opožděná).

Potěšující je příkladná kvalita zpracování interiéru, kde prakticky není možné najít chyby např. ve slícování plastů. Navíc použité materiály v interiéru vypadají hodnotně a kvalitně, přestože šedá barva plastů nikdy vozu na kráse nepřidá (o to pěknější je verze s béžovými plasty, která je však k dispozici jen v nejvyšší výbavě Elegance). Vrzání částí interiéru za jízdy je prakticky neznámým jevem, na což má jistě vliv i dostatečná tuhost skeletu karosérie. Přední sedadla díky dostatečným rozměrům a dobrému bočnímu vedení poskytují dobrou oporu tělu a umož®ĺují bezproblémové cestování na větší vzdálenosti. Navíc nejsou tak tvrdá jako u Octavie.

Vzhledem k menším rozměrům Fabie také překvapí dobré využití podélného prostoru pro posádku, která je přibližně stejná jako u větší Octavie (potvrzeno i měřením). Šířka je však o něco menší (dle měření o 50 mm méně než v Octavii) a tak je cestování ve třech vzadu vhodné spíše na kratší vzdálenosti.

Řízení Fabie je velmi snadné díky výborným jízdním vlastnostem, minimálnímu naklánění v zatáčkách a kombinaci elektrohydraulického posilovače řízení s lehce jdoucí spojkou. Také řazení jde přesně a lehce. Toto všechno dohromady předurčuje tento vůz i pro jemné ženské ruce (a nohy)... Brzdová soustava je dostatečně účinnáa ve spojení s ABS zaručuje bezpečné zpomalení vozu v kritických situacích.

Jak jsem již zmínil, každému bych doporučil před koupí Fabie hatchback prohlídku verze Combi a zvážení, zda příplatek třicetisíc korun je odpovídající nárokům, jaké mají být na kupovaný vůz kladeny. Cena Fabie Combi je však v základní verzi z důvodů vypuštění nejslabší verze motoru 1,4/44 kW a lepší výbavy vyšší o nezanedbatelných 50.500 Kč. Ve verzích se stejným motorem a výbavou je to pak oněch 30.000 Kč. Cena testované, velmi dobře vybavené verze, byla 479.600 Kč, přičemž v základní výbavě Classic dostanete Fabii Combi 1,4 16V/55 kW za 388.000 Kč.

Dříve testované Fabie:

- Fabia 1,4/50 kW

- Fabia 1,4 16V/74kW

- Fabia 1,9 SDI

- Fabia 1,9 TDI

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 388 000 Kč Cena v testované výbavě: 479 600 Kč

Základní výbava:boční lišty, lakovaná vnější zpětná zrcátka, lakované nárazníky, přístrojová deska (šedá/onyx), imobilizér, mlhová světla vpředu, airbag řidiče a spolujezdce, varovné světlo v předních dveřích, hlavové opěry vpředu sklopné, kryt zavazadlového prostoru, zpožďovač vnitřního osvětlení, otáčkoměr s hodinami, signalizace rozsvícení světel, rádio příprava (4 repro + anténa), úchytná oka v zavazadlovém prostoru, rezervní kolo plnohodnotné, posilovač řízení, zadní stěrač s ostřik. tryskami a cyklovačem, pylový filtr, výškově a podélně nastavitelný volant, dělené zadní sedadlo, odkládací schránka pod předním sedadlem spolujezdce, odkládací kapsy na opěře před. sedadel, výškově stavitelné sedadlo řidiče, čtecí lampičky vpředu i vzadu, osvětlení zavazadlového prostoru, zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, odkládací kapsy po stranách zavazadlového prostoru, tónová skla s UV filtrem, vyhřívané zadní sklo, otevírání pátých dveří z místa řidiče, palubní počítač, centrální zamykání s bezpečnostním systémem, el. ovládání oken vpředu, otvírání víka palivové nádrže z místa řidiče

Výbava testovaného vozu:základní + ABS (+ 17.900,- Kč), automatická klimatizace s chlazením schránek u řidiče a spolujezdce (+ 35.000,- Kč), boční airbag řidiče a spolujezdce (+ 8.900,- Kč), dálkové ovládání centrálního zamykání (+ 3.500,- Kč), el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka (+ 4.000,- Kč), hliníková kola 14" (+ 10.800,- Kč), rádio MS 202 - 2x20W (+ 5.300,- Kč), střešní nosič (+ 4.300,- Kč), výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (+ 1.900,- Kč).

Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let

Británie směřuje k nejdelšímu propadu životní úrovně od…

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 126 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 5.3 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 426 / 1225
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 500
Rozměr pneu:185/60 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4222
b) šířka (mm): 1646
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2462
e) rozchod vpředu (mm): 1419
f) rozchod vzadu (mm): 1408
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,77
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 






 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli 850 čtenářům

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli…

Hloupá otázka je jen ta, kterou nepoložíte. To se stalo mottem projektu Blesku, jehož cílem bylo poradit…

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Tomáš Klus (31) má nyní starostí nad hlavu. Nejenže mají s manželkou Tamarou (29) na starosti hned tři malé…

 

iSport.cz

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to udělá, přiznal Šilhavý

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to…

V prvním poločase občas, zakroutil hlavou, hodil rukama, ale nakonec je zvednul šťastně k nebi. Trenér Jaroslav…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo zbytečných kampaní najít chlapce

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo…

Ženy tak dlouho bojovaly za svou rovnoprávnost, až jí dosáhly. A v momentě, kdy dosáhly uznání, že jsou stejně…

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…