Škoda Fabia Combi 1,4 16V/55 kW - optimální volba? (04/2001)

Škoda Fabia Combi 1,4 16V/55 kW - optimální volba? (04/2001)

 
 

Po testech několika motorových variant "krátké" Fabie, vám dnes představím, dlouho očekávanou prodlouženou verzi, jednoduše nazvanou Fabia Combi. Představení verze kombi si škodovka nechala na vloni na podzim. Návštěvníci expozice, tak měli možnost shlédnout elegantně zaoblenou zadní část, která jakoby ani nepatřila ke kombíku, ale spíše k mírně prodlouženému hathbacku. Bohužel určitou...

Po testech několika motorových variant "krátké" Fabie, vám dnes představím, dlouho očekávanou prodlouženou verzi, jednoduše nazvanou Fabia Combi. Představení verze kombi si škodovka nechala na vloni na podzim. Návštěvníci expozice, tak měli možnost shlédnout elegantně zaoblenou zadní část, která jakoby ani nepatřila ke kombíku, ale spíše k mírně prodlouženému hathbacku. Bohužel určitou ka®ĺkou na moderním designu zádě jsou příliš nízko umístěná světla, která záď opticky "zatěžují a snižují". Přitom pro příklad zdařilého umístění zadních světel nemusíme chodit daleko. Octavia Combi by se v tomto směru dala označit za etalon - podívejte se na foto.

V tomto testu jde hlavně o poslední slovo v názvu tohoto modelu - tedy "Combi", takže můžeme netradičně začít právě zavazadlovým prostorem. Po otevření pátých dveří, je k dispozici výborně přístupný zavazadlový prostor o velikosti 426 litrů (Fabia 260 litrů). Tato velikost se hned na první pohled jeví jako "optimální" vzhledem k předpokládanému běžnému využití vozů této třídy. To znamená jízdy na nákupy, přeprava kočárku (který byste do krátké Fabie nedali bez sklopení zadních sedadel, ale kam pak s dítětem), až po přepravu horských kol (která je avizována v reklamním spotu škodovky). Horské kolo se do Fabie Combi pochopitelně vejde jen při sklopení zadních opěradel, čímž se vytvoří prostor o objemu 1225 litrů. O lepší praktičnosti verze kombi pro podnikání se asi nemá cenu rozepisovat... To vše u škodovky, v případě Fabie, pořídíte za příplatek 30.000 Kč. Jestli je to málo nebo moc posuďte sami. Osobně bych však každému, po zkušenostech s Fabií hatchback i Combi, doporučil právě prodloužený model.

Příjemným překvapením byl výkon a kultivovaných chod motoru 1,4 16V. Jde o moderní šestnáctiventilový čtyřválec s nejvyšším výkonem 55 kW (tento motor se dodává i ve dražší verzi s výkonem 74 kW). Přestože jsem od tohoto motoru neočekával mnoho, svým výkonem, kultivovaným chodem a rozumnou pružností přesvědčil, že jde o jeden z nejvhodnějších zážehových motorů, který je možné k Fabii objednat. K tomuto pocitu přispívá i dobré odhlučnění motoru v interiéru, takže není problém dlouhodobě využívat i vyšší otáčky motoru pro svižnější jízdu. Příkladem je jízda po dálnici, kdy otáčky motoru ve vysokých rychlostech stoupají až k pětitisícům, ale uvnitř vozu to není příliš znát. Spotřeba se během testu ustálila na rozumné úrovni 7,7 l/100 km. Závěrem ještě nesmím zapomenout zmínit správnou neboli okamžitou reakci motoru na stisknutí plynu, která byla zpočátku výroby u benzínových Fabií kritizována (dříve byla reakce motoru na zmáčknutí plynu nepříjemně opožděná).

Potěšující je příkladná kvalita zpracování interiéru, kde prakticky není možné najít chyby např. ve slícování plastů. Navíc použité materiály v interiéru vypadají hodnotně a kvalitně, přestože šedá barva plastů nikdy vozu na kráse nepřidá (o to pěknější je verze s béžovými plasty, která je však k dispozici jen v nejvyšší výbavě Elegance). Vrzání částí interiéru za jízdy je prakticky neznámým jevem, na což má jistě vliv i dostatečná tuhost skeletu karosérie. Přední sedadla díky dostatečným rozměrům a dobrému bočnímu vedení poskytují dobrou oporu tělu a umož®ĺují bezproblémové cestování na větší vzdálenosti. Navíc nejsou tak tvrdá jako u Octavie.

Vzhledem k menším rozměrům Fabie také překvapí dobré využití podélného prostoru pro posádku, která je přibližně stejná jako u větší Octavie (potvrzeno i měřením). Šířka je však o něco menší (dle měření o 50 mm méně než v Octavii) a tak je cestování ve třech vzadu vhodné spíše na kratší vzdálenosti.

Řízení Fabie je velmi snadné díky výborným jízdním vlastnostem, minimálnímu naklánění v zatáčkách a kombinaci elektrohydraulického posilovače řízení s lehce jdoucí spojkou. Také řazení jde přesně a lehce. Toto všechno dohromady předurčuje tento vůz i pro jemné ženské ruce (a nohy)... Brzdová soustava je dostatečně účinnáa ve spojení s ABS zaručuje bezpečné zpomalení vozu v kritických situacích.

Jak jsem již zmínil, každému bych doporučil před koupí Fabie hatchback prohlídku verze Combi a zvážení, zda příplatek třicetisíc korun je odpovídající nárokům, jaké mají být na kupovaný vůz kladeny. Cena Fabie Combi je však v základní verzi z důvodů vypuštění nejslabší verze motoru 1,4/44 kW a lepší výbavy vyšší o nezanedbatelných 50.500 Kč. Ve verzích se stejným motorem a výbavou je to pak oněch 30.000 Kč. Cena testované, velmi dobře vybavené verze, byla 479.600 Kč, přičemž v základní výbavě Classic dostanete Fabii Combi 1,4 16V/55 kW za 388.000 Kč.

Dříve testované Fabie:

- Fabia 1,4/50 kW

- Fabia 1,4 16V/74kW

- Fabia 1,9 SDI

- Fabia 1,9 TDI

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 388 000 Kč Cena v testované výbavě: 479 600 Kč

Základní výbava:boční lišty, lakovaná vnější zpětná zrcátka, lakované nárazníky, přístrojová deska (šedá/onyx), imobilizér, mlhová světla vpředu, airbag řidiče a spolujezdce, varovné světlo v předních dveřích, hlavové opěry vpředu sklopné, kryt zavazadlového prostoru, zpožďovač vnitřního osvětlení, otáčkoměr s hodinami, signalizace rozsvícení světel, rádio příprava (4 repro + anténa), úchytná oka v zavazadlovém prostoru, rezervní kolo plnohodnotné, posilovač řízení, zadní stěrač s ostřik. tryskami a cyklovačem, pylový filtr, výškově a podélně nastavitelný volant, dělené zadní sedadlo, odkládací schránka pod předním sedadlem spolujezdce, odkládací kapsy na opěře před. sedadel, výškově stavitelné sedadlo řidiče, čtecí lampičky vpředu i vzadu, osvětlení zavazadlového prostoru, zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, odkládací kapsy po stranách zavazadlového prostoru, tónová skla s UV filtrem, vyhřívané zadní sklo, otevírání pátých dveří z místa řidiče, palubní počítač, centrální zamykání s bezpečnostním systémem, el. ovládání oken vpředu, otvírání víka palivové nádrže z místa řidiče

Výbava testovaného vozu:základní + ABS (+ 17.900,- Kč), automatická klimatizace s chlazením schránek u řidiče a spolujezdce (+ 35.000,- Kč), boční airbag řidiče a spolujezdce (+ 8.900,- Kč), dálkové ovládání centrálního zamykání (+ 3.500,- Kč), el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka (+ 4.000,- Kč), hliníková kola 14" (+ 10.800,- Kč), rádio MS 202 - 2x20W (+ 5.300,- Kč), střešní nosič (+ 4.300,- Kč), výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (+ 1.900,- Kč).

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 126 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 5.3 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 426 / 1225
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 500
Rozměr pneu:185/60 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4222
b) šířka (mm): 1646
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2462
e) rozchod vpředu (mm): 1419
f) rozchod vzadu (mm): 1408
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,77
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 




Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl? Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl?

Sami všichni dobře víte, co dělat, když ve zpětném…

Trocha nostalgie. Pamatujete si ještě tyto reklamy na Škodovky? Trocha nostalgie. Pamatujete si ještě tyto reklamy na Škodovky?

Těžko se tomu věří, ale Škodě Fabia první generace bude…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Hvězda Nevinnosti Anna Linhartová: Vinná líbačka pod stromem

Hvězda Nevinnosti Anna Linhartová: Vinná líbačka pod stromem

Rok po rozchodu je Anna Linhartová (22) zjevně znovu zamilovaná. Dcera Jitky Asterové (56) se líbala s neznámým…

Banky lanaří lidi na úvěry, „sypou“ lépe než hypotéky. Češi končí v dluzích

Banky lanaří lidi na úvěry, „sypou“ lépe než…

I když v současné době panuje v Česku boom hypoték, současně s nimi stoupá počet spotřebitelských úvěrů. Pro…

 

iSport.cz

Příprava NHL: Hudler zářil a má vítězný gól, Ottawa zrodila novou hvězdu

Příprava NHL: Hudler zářil a má vítězný gól, Ottawa…

Jiří Hudler při své premiéře v dresu Dallasu v úvodním přípravném zápase na nový ročník NHL rozhodl gólem a…

UNIKÁTNÍ VIDEO: Derby pražských

UNIKÁTNÍ VIDEO: Derby pražských "S" pohledem kamer…

Byla to bitva se vším všudy. Pražské derby mezi Spartou a Slavií přineslo vše, co se od velkého šlágru čeká.…

 

Reflex.cz

Jak to bylo s „pozváním pro uprchlíky“ Angely Merkelové v oné noci ze 4. na 5. září 2015?

Jak to bylo s „pozváním pro uprchlíky“ Angely…

S takzvaným pozváním uprchlíků to bylo o dost jinak, než tvrdí protimerkelovská legenda. A nevrhá to moc dobré…

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…