Škoda Fabia Combi 1,4 16V/55 kW - optimální volba? (04/2001)

Škoda Fabia Combi 1,4 16V/55 kW - optimální volba? (04/2001)

 
 
16.4. 2001

Po testech několika motorových variant "krátké" Fabie, vám dnes představím, dlouho očekávanou prodlouženou verzi, jednoduše nazvanou Fabia Combi. Představení verze kombi si škodovka nechala na vloni na podzim. Návštěvníci expozice, tak měli možnost shlédnout elegantně zaoblenou zadní část, která jakoby ani nepatřila ke kombíku, ale spíše k mírně prodlouženému hathbacku. Bohužel určitou...

Po testech několika motorových variant "krátké" Fabie, vám dnes představím, dlouho očekávanou prodlouženou verzi, jednoduše nazvanou Fabia Combi. Představení verze kombi si škodovka nechala na vloni na podzim. Návštěvníci expozice, tak měli možnost shlédnout elegantně zaoblenou zadní část, která jakoby ani nepatřila ke kombíku, ale spíše k mírně prodlouženému hathbacku. Bohužel určitou ka®ĺkou na moderním designu zádě jsou příliš nízko umístěná světla, která záď opticky "zatěžují a snižují". Přitom pro příklad zdařilého umístění zadních světel nemusíme chodit daleko. Octavia Combi by se v tomto směru dala označit za etalon - podívejte se na foto.

V tomto testu jde hlavně o poslední slovo v názvu tohoto modelu - tedy "Combi", takže můžeme netradičně začít právě zavazadlovým prostorem. Po otevření pátých dveří, je k dispozici výborně přístupný zavazadlový prostor o velikosti 426 litrů (Fabia 260 litrů). Tato velikost se hned na první pohled jeví jako "optimální" vzhledem k předpokládanému běžnému využití vozů této třídy. To znamená jízdy na nákupy, přeprava kočárku (který byste do krátké Fabie nedali bez sklopení zadních sedadel, ale kam pak s dítětem), až po přepravu horských kol (která je avizována v reklamním spotu škodovky). Horské kolo se do Fabie Combi pochopitelně vejde jen při sklopení zadních opěradel, čímž se vytvoří prostor o objemu 1225 litrů. O lepší praktičnosti verze kombi pro podnikání se asi nemá cenu rozepisovat... To vše u škodovky, v případě Fabie, pořídíte za příplatek 30.000 Kč. Jestli je to málo nebo moc posuďte sami. Osobně bych však každému, po zkušenostech s Fabií hatchback i Combi, doporučil právě prodloužený model.

Příjemným překvapením byl výkon a kultivovaných chod motoru 1,4 16V. Jde o moderní šestnáctiventilový čtyřválec s nejvyšším výkonem 55 kW (tento motor se dodává i ve dražší verzi s výkonem 74 kW). Přestože jsem od tohoto motoru neočekával mnoho, svým výkonem, kultivovaným chodem a rozumnou pružností přesvědčil, že jde o jeden z nejvhodnějších zážehových motorů, který je možné k Fabii objednat. K tomuto pocitu přispívá i dobré odhlučnění motoru v interiéru, takže není problém dlouhodobě využívat i vyšší otáčky motoru pro svižnější jízdu. Příkladem je jízda po dálnici, kdy otáčky motoru ve vysokých rychlostech stoupají až k pětitisícům, ale uvnitř vozu to není příliš znát. Spotřeba se během testu ustálila na rozumné úrovni 7,7 l/100 km. Závěrem ještě nesmím zapomenout zmínit správnou neboli okamžitou reakci motoru na stisknutí plynu, která byla zpočátku výroby u benzínových Fabií kritizována (dříve byla reakce motoru na zmáčknutí plynu nepříjemně opožděná).

Potěšující je příkladná kvalita zpracování interiéru, kde prakticky není možné najít chyby např. ve slícování plastů. Navíc použité materiály v interiéru vypadají hodnotně a kvalitně, přestože šedá barva plastů nikdy vozu na kráse nepřidá (o to pěknější je verze s béžovými plasty, která je však k dispozici jen v nejvyšší výbavě Elegance). Vrzání částí interiéru za jízdy je prakticky neznámým jevem, na což má jistě vliv i dostatečná tuhost skeletu karosérie. Přední sedadla díky dostatečným rozměrům a dobrému bočnímu vedení poskytují dobrou oporu tělu a umož®ĺují bezproblémové cestování na větší vzdálenosti. Navíc nejsou tak tvrdá jako u Octavie.

Vzhledem k menším rozměrům Fabie také překvapí dobré využití podélného prostoru pro posádku, která je přibližně stejná jako u větší Octavie (potvrzeno i měřením). Šířka je však o něco menší (dle měření o 50 mm méně než v Octavii) a tak je cestování ve třech vzadu vhodné spíše na kratší vzdálenosti.

Řízení Fabie je velmi snadné díky výborným jízdním vlastnostem, minimálnímu naklánění v zatáčkách a kombinaci elektrohydraulického posilovače řízení s lehce jdoucí spojkou. Také řazení jde přesně a lehce. Toto všechno dohromady předurčuje tento vůz i pro jemné ženské ruce (a nohy)... Brzdová soustava je dostatečně účinnáa ve spojení s ABS zaručuje bezpečné zpomalení vozu v kritických situacích.

Jak jsem již zmínil, každému bych doporučil před koupí Fabie hatchback prohlídku verze Combi a zvážení, zda příplatek třicetisíc korun je odpovídající nárokům, jaké mají být na kupovaný vůz kladeny. Cena Fabie Combi je však v základní verzi z důvodů vypuštění nejslabší verze motoru 1,4/44 kW a lepší výbavy vyšší o nezanedbatelných 50.500 Kč. Ve verzích se stejným motorem a výbavou je to pak oněch 30.000 Kč. Cena testované, velmi dobře vybavené verze, byla 479.600 Kč, přičemž v základní výbavě Classic dostanete Fabii Combi 1,4 16V/55 kW za 388.000 Kč.

Dříve testované Fabie:

- Fabia 1,4/50 kW

- Fabia 1,4 16V/74kW

- Fabia 1,9 SDI

- Fabia 1,9 TDI

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 388 000 Kč Cena v testované výbavě: 479 600 Kč

Základní výbava:boční lišty, lakovaná vnější zpětná zrcátka, lakované nárazníky, přístrojová deska (šedá/onyx), imobilizér, mlhová světla vpředu, airbag řidiče a spolujezdce, varovné světlo v předních dveřích, hlavové opěry vpředu sklopné, kryt zavazadlového prostoru, zpožďovač vnitřního osvětlení, otáčkoměr s hodinami, signalizace rozsvícení světel, rádio příprava (4 repro + anténa), úchytná oka v zavazadlovém prostoru, rezervní kolo plnohodnotné, posilovač řízení, zadní stěrač s ostřik. tryskami a cyklovačem, pylový filtr, výškově a podélně nastavitelný volant, dělené zadní sedadlo, odkládací schránka pod předním sedadlem spolujezdce, odkládací kapsy na opěře před. sedadel, výškově stavitelné sedadlo řidiče, čtecí lampičky vpředu i vzadu, osvětlení zavazadlového prostoru, zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, odkládací kapsy po stranách zavazadlového prostoru, tónová skla s UV filtrem, vyhřívané zadní sklo, otevírání pátých dveří z místa řidiče, palubní počítač, centrální zamykání s bezpečnostním systémem, el. ovládání oken vpředu, otvírání víka palivové nádrže z místa řidiče

Výbava testovaného vozu:základní + ABS (+ 17.900,- Kč), automatická klimatizace s chlazením schránek u řidiče a spolujezdce (+ 35.000,- Kč), boční airbag řidiče a spolujezdce (+ 8.900,- Kč), dálkové ovládání centrálního zamykání (+ 3.500,- Kč), el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka (+ 4.000,- Kč), hliníková kola 14" (+ 10.800,- Kč), rádio MS 202 - 2x20W (+ 5.300,- Kč), střešní nosič (+ 4.300,- Kč), výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (+ 1.900,- Kč).

Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa

Rezidence Sakura skupiny T.E je mezi 16 nejlepšími…

Aero Vodochody představily nástupce letounu L-159 Aero Vodochody představily nástupce letounu L-159

Výrobce letecké techniky Aero Vodochody ukázal na…

Bílý dům: Trump vměšování Ruska nepopírá Bílý dům: Trump vměšování Ruska nepopírá

Bílý dům odmítl závěry médií, že si prezident Donald…

OBRAZEM: Pustý Detroit. Jak vypadá město pět let po největším krachu v historii USA OBRAZEM: Pustý Detroit. Jak vypadá město pět let po největším krachu v historii USA

Detroit, svého času jedno z nejlidnatějších měst USA…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 126 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 5.3 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 426 / 1225
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 500
Rozměr pneu:185/60 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4222
b) šířka (mm): 1646
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2462
e) rozchod vpředu (mm): 1419
f) rozchod vzadu (mm): 1408
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,77
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Po internetu se šíří první fotografie Škody Kodiaq GT.…

 






 
Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Včera

Lego stavebnice nejslavnějšího auta Jamese Bonda má dokonce i výbavu svého předobrazu.




Blesk.cz

Lucie Bílá už netají lásku! Testosteronového anděla bere do společnosti

Lucie Bílá už netají lásku! Testosteronového anděla…

Lucie Bílá (52) už svou znovu nalezenou lásku k »testosteronovému andělovi« netají. Společně s Radkem Filipim…

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Setkáte se s ním kdekoli v Řecku. Můžete jet na ostrovy Rhodos, Kos či Zakynthos, stejně jako kamkoliv do…

 

iSport.cz

Před Froomem jede na Tour domestik. Ale pořád je lídrem, tvrdí Thomas

Před Froomem jede na Tour domestik. Ale pořád je…

Krev bojovníka nezapře. Britský cyklista Geraint Thomas je ve stáji Sky ve stínu týmového lídra Chrise Froomea…

Plzeň má před startem ligy dilema v útoku. Odejde Bakoš, nebo Chorý?

Plzeň má před startem ligy dilema v útoku. Odejde…

Směrem dovnitř je kádr Plzně už uzavřen, ve hře je naopak ještě několik odchodů. Redukce soupisky se…

 

Reflex.cz

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci aneb Agrokozel nejvyšším zahradníkem

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci…

Někdy si říkám, že už mne v Česku nemůže nic překvapit, avšak… Premiér Andrej Babiš se nově stal nejvyšším (!!)…

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi probíhaly soutěže o nejkrásnější dívku. Podívejte se

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi…

V současnosti je Írán země, kde vládne tvrdý islámský režim. Ne vždy tomu tak ale bylo. Před islámskou revolucí…