Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia III Greenline dorazí v roce 2015, použije 1.4 TDI

David Bureš
Diskuze (90)
Úsporná verze Fabie projde upsizingem. Naftovou dvanáctistovku nahradí čtrnáctistovka.

Největší pozornost českých fanoušků aut bude na letošním pařížském autosalonu bezesporu upřena na třetí generaci Škody Fabia. Automobilka už vůz postupně odhaluje, nyní zveřejnila bližší informace o úsporném provedení Greenline.

Fabia Greenline se jako již tradičně stane nejúspornější variantou daného modelu. Úsporná Fabia bude tak jako dnes disponovat výkonem 55 kW, nynější naftový tříválec 1.2 TDI však nahradí větší tříválcová jednotka 1.4 TDI.

Nový motor bude doplněn o systém start-stop a rekuperaci brzdné energie, což spolu s aerodynamickými úpravami karoserie přispěje k nižší spotřebě paliva. Nová Fabia Greenline spotřebuje v kombinovaném cyklu dle evropské normy jen 3,1 litru nafty na 100 kilometrů, což je o 0,3 litru paliva méně než u dnešní verze. Spotřeba odpovídá emisím oxidu uhličitého ve výši pouhých 82 g/km.

Tříválec 1.4 TDI dostane blok motoru z hliníkové slitiny, přímé vstřikování paliva common rail a přeplňování turbodmychadlem.

Fabia Greenline se začne prodávat před koncem roku 2015. V době uvedení na trh bude nejekologičtějším vozem značky s pohonem na konvenční palivo, lépe na tom z tohoto pohledu bude jen minivůz Citigo G-Tec s pohonem na stlačený zemní plyn.

Třetí generace Fabie přijede na evropský trh s nabídkou čtyř zážehových a třech vznětových jednotek. Všechny jednotky budou plnit novou emisní normu EU 6 a budou sériově vybaveny systémem start-stop a rekuperací brzdné energie.

Z benzinových agregátů budou k dispozici dvě výkonové varianty tříválce 1.0 MPI (se 44 kW a 55 kW) a dvě výkonové verze čtyřválce 1.2 TSI (66 kW a 81 kW). Litrová jednotka dostane nepřímé vstřikování paliva, dvanáctistovka se pochlubí přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem.

Zájemci o naftový motor budou moci zvolit jednu ze tří výkonových variant tříválce 1.4 TDI. Ty nabídnou výkon 55 kW, 66 kW a 77 kW.

Třetí generace Fabie se začne vyrábět na konci srpna. V závislosti na výbavě bude auto až o 65 kg lehčí než předchůdce. Základní verze s tříválcovým motorem 1.0 MPI má pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 980 kg.

David Bureš
Diskuze (90)
11. 8. 2014 12:25
Re: za mě 1.6 tdi
Neber to ve zlým, ale moc aut s naftovou 1,6 jsi pod zadkem asi neměl, nebo se pletu?
9. 8. 2014 23:18
Re: 1,4 TDI
kdybys četl pořádně tak si přečteš slovo automat :-) takže tvoje "vtipná" připomínka na převalující se motor je mimo :-) nebudu se s tebou dohadovat :-) tobě asi dělá dobře jezdit po městě stálou rychlostí na nižšší stupen s vytočenym motorem neberu ti to :-) je to uplně zbytečný a nesmyslný nevim proč při stálé rychlosti držet motor v optimálních otáčkách pro zrychlení :-) jediný co sem napsal je že při stélá rychlosti na 4 motor duní tečka. Takže nevim pro sem pleteš že motor nic nepředvede,já po něm ani nic nechci :-)
9. 8. 2014 22:36
Re: 1,4 TDI
tak jednak je to 2 litr což je celkem rozdíl a možná má i delší zdvih tak mu tyhle otáčky nevaděj. Ale jestli tě baví jezdit se sotva se valícím motorem tak takovej traktor umí jezdit i s 500 ot/min ;-)
9. 8. 2014 22:33
Re: 1,4 TDI
no tak slabej motor jako je 1,4 TDI je už podtočenej. Nemá tlak na turbu a bez turba jak všeobecně známo takhle slabej diesel nic nepředvede. Kdyby to byl třílitr tak ten má sílu sám o sobě, ale 1,4ka? tak holt nejezdi po městě na 4 ale na 3 a máš po dunění. S 1,9 TDI jezdím taky většinou na 3. 4ka má při 50 malý otáčky a když chci zrychlit tak to nic neudělá.
9. 8. 2014 15:51
Re: 1,4 TDI
a stim že to dělá každej motor tak stim taky nesouhlasim :-) jako druhé auto používám ford kuga 2.0 tdci s automatem kterej se při jízdě ve městě převaluje kolem 1250 otáček a jízda je klidná bez jakýchkoliv pazvuku :-)