Škoda Fabia III Greenline dorazí v roce 2015, použije 1.4 TDI
Největší pozornost českých fanoušků aut bude na letošním pařížském autosalonu bezesporu upřena na třetí generaci Škody Fabia. Automobilka už vůz postupně odhaluje, nyní zveřejnila bližší informace o úsporném provedení Greenline.
Fabia Greenline se jako již tradičně stane nejúspornější variantou daného modelu. Úsporná Fabia bude tak jako dnes disponovat výkonem 55 kW, nynější naftový tříválec 1.2 TDI však nahradí větší tříválcová jednotka 1.4 TDI.
Nový motor bude doplněn o systém start-stop a rekuperaci brzdné energie, což spolu s aerodynamickými úpravami karoserie přispěje k nižší spotřebě paliva. Nová Fabia Greenline spotřebuje v kombinovaném cyklu dle evropské normy jen 3,1 litru nafty na 100 kilometrů, což je o 0,3 litru paliva méně než u dnešní verze. Spotřeba odpovídá emisím oxidu uhličitého ve výši pouhých 82 g/km.
Tříválec 1.4 TDI dostane blok motoru z hliníkové slitiny, přímé vstřikování paliva common rail a přeplňování turbodmychadlem.
Fabia Greenline se začne prodávat před koncem roku 2015. V době uvedení na trh bude nejekologičtějším vozem značky s pohonem na konvenční palivo, lépe na tom z tohoto pohledu bude jen minivůz Citigo G-Tec s pohonem na stlačený zemní plyn.
Třetí generace Fabie přijede na evropský trh s nabídkou čtyř zážehových a třech vznětových jednotek. Všechny jednotky budou plnit novou emisní normu EU 6 a budou sériově vybaveny systémem start-stop a rekuperací brzdné energie.
Z benzinových agregátů budou k dispozici dvě výkonové varianty tříválce 1.0 MPI (se 44 kW a 55 kW) a dvě výkonové verze čtyřválce 1.2 TSI (66 kW a 81 kW). Litrová jednotka dostane nepřímé vstřikování paliva, dvanáctistovka se pochlubí přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem.
Zájemci o naftový motor budou moci zvolit jednu ze tří výkonových variant tříválce 1.4 TDI. Ty nabídnou výkon 55 kW, 66 kW a 77 kW.
Třetí generace Fabie se začne vyrábět na konci srpna. V závislosti na výbavě bude auto až o 65 kg lehčí než předchůdce. Základní verze s tříválcovým motorem 1.0 MPI má pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 980 kg.