Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia R5: Nástupce Fabie S2000 se pilně testuje

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Fabia R5 už má karoserii třetí generace malé škodovky a pilně se testuje. Vždyť se na tratích objeví už příští rok.

Nebudeme daleko od pravdy, když řekneme, že Fabia S2000 je nejúspěšnějším soutěžním vozem značky v celé její historii. Tituly mistra Evropy, IRC i asijsko-pacifického šampiona jí patří právem. Zastínila dokonce legendární 130 RS, která se, pravda, na rozdíl od ní objevila také na okruzích. Ale specifikace S2000 se pomalu chystá všeobecně do důchodu a nahrazuje ji R5. Do prestižní kategorie WRC se mladoboleslavská automobilka asi hned tak nevrátí, ale právě nově se rozvíjející třída bude pro ni tou pravou.

Zatímco S2000 ve své původní podobě představovala vozy s dvoulitrovým atmosférickým motorem a pohonem všech kol, R5 mají zážehové agregáty 1.6 Turbo a čtyřkolku. Oproti WRC i S2000 však disponují menším počtem úprav a levnějšími pětistupňovými sekvenčními převodovkami. Výkony přeplňovaných čtyřválců jsou zhruba na stejné úrovni s „eskovými dvoulitry“, tedy kolem 206 kW (280 k). O tom, že se takový vůz chystá v Mladé Boleslavi, se samozřejmě ví už delší dobu, prototyp se starší karoserií mohla veřejnost vidět i v akci.

Ale nyní se konečně objevila první série fotografií z testování speciálu, který má „šaty“ třetí generace. Pravda, zkouší se už přes měsíc a dostal zebří kamufláž, rovněž logo je zatím zakryté. Ale není pochyb o tom, na jaké auto se díváme. Sériové hatchbacky i kombi už známe z Paříže, teď se tedy díváme na novou zbraň českého výrobce. I základ rallyeového auta musí vycházet z produkce, je však podstatně rozšířené včetně podběhů, má na zádi decentní křídlo a také centrálně umístěný výfuk. Motoru i posádce se lépe dýchá díky otvorům v kapotě a ve střeše.

Konkrétní specifikace Fabie R5 včetně rozměrů a výkonů zatím neznáme, na rychlostních zkouškách se objeví nejdříve v polovině příštího roku, dříve to určitě nestihne.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
17. 10. 2014 13:27
Re: Nerozumiem
Taky bych to videl jako kolega nademnou. VW nechal Skodu vyvijet, testovat, obcas se i ztrapnit a pak uz mohl nastoupit sam do rozjeteho vlaku. Skoda odvedla akorat cernou praci
17. 10. 2014 13:14
Re: Nerozumiem
Nejhorší je, že Polo WRC je v rally postaveno na úspěších Škodovky, která jich má dost jak s Octavii tak s Fabii a teď na tom těží....
Avatar - wakantanka
17. 10. 2014 09:27
Nerozumiem
koncernovej politike pri rally športe. To že sa najprv tlačili peniaze do Škody a jej autá do WRC aby sa pozdvihol image značky ako takej chápem. Takisto rozumiem aj kroku následne do toho zapojiť aj SEAT, ktorý na tom hlavne s predajmi nebol práve najlepšie. Ale to že to všetko šmahom ruky zahodili a teraz postavili Polo WRC a Škodu poslali do nižších súťaží mi príde minimálne divné. Hlavne v tom kontexte, že v dobách Octavie WRC a následne Fabie WRC vedenie VW zhodne tvrdilo, že Rally nie je vhodné pre prezentáciu VW a bla bla bla. Jasne stratégia spoločnosti sa časom vyvíja, ale skôr by som čakal Fabiu WRC a Polo skôr v nižších súťažiach. Predsa len samotnému VW naozaj budovať lepší image netreba. A v Škodovke mali hotový jednak vývojový a testovací tím a jednak špičkový tím priamo pre preteky.
16. 10. 2014 20:01
Fabia R5 Safari Rallye
Ať je stejně úspěšná jak dosluhující S2000!!!