Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rekordní Škoda: Loni zvýšila dodávky o 6,6 procenta na 1,2 milionu aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Škoda Auto loni dodala svým zákazníkům rekordních 1,200.500 aut, což je o 6,6 procenta více, než v roce 2016. Milion aut překročila již počtvrté v řadě. Největším trhem byla Čína s růstem o 2,5 procenta na 325.000 vozů.

"Rok 2017 byl nejlepším rokem ve 122leté historii naší společnosti. To nám poskytuje další impuls a my děkujeme všem našim zákazníkům za důvěru, kterou do nás vložili. Uplynulý rok ukázal, že strategie Škoda 2025 je tou správnou cestou, abychom úspěšně zvládli zásadní transformaci automobilového průmyslu," uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.

Nejprodávanější byla v minulém roce Škoda Octavia i přes pokles o 3,9 procenta na 418.800 dodaných aut. Druhý Rapid zaznamenal pokles o 0,6 procenta na 211.500 vozů, následuje Fabia s růstem o 2,1 procenta na 206.500 aut. Škoda Superb zvýšila odbyt o 8,7 procenta na 150.900 kusů. Kodiaq v roce své premiéry doputoval k 100.000 zákazníků. Končící Yeti zaznamenal pokles o 27,8 procenta na 69.500 aut a jeho nástupce Karoq, který přišel na trh v závěru roku, hlásí 6300 dodávek. Citigo, který se prodává jen v Evropě, snížil prodej o 8,8 procenta na 37.100 vozů.

V západní Evropě zvýšila Škoda dodávky o 5,2 procenta na 477.700 vozů. Německo zůstává s růstem o 4,9 procenta na 173.300 aut druhým největším trhem pro značku na světě. Škoda v Německu zároveň opět získala pozici největšího dovozce. Dvouciferný růst zaznamenala ve Francii, Itálii, Rakousku, Norsku a Řecku.

Ve střední Evropě vzrostly dodávky o 12,7 procenta na 207.100 vozidel. Na domácím českém trhu Škoda zvýšila dodávky o osm procent na 95.000 aut. Ve východní Evropě bez Ruska rostla o 17,9 procenta na 41.300 aut.

V Rusku prodej rostl o 12,5 procenta na 62.300 vozů. V Izraeli dodávky stouply o 14,5 procenta na 23.400 aut a v Indii zvýšila Škoda odbyt o 31,4 procenta na 17.100 vozů.

Škoda provozuje v České republice tři výrobní lokality, vyrábí také v Číně, v Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii především prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu s místními partnery. Patří do koncernu Volkswagen.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Avatar - Emel
19. 1. 2018 16:11
Re: Realita soukromých vlastníků
Nevadí... už jim taky došlo, jakou napsali kravinu, takže nově je nadpis méně senzační:
"Která auta si v Česku získala u soukromých osob větší oblibu než u firem? Žebříčku vévodí Suzuki"
Proti tomu už nelze nic namítat...
Avatar - Emel
19. 1. 2018 16:10
Re: rastuci trend
Taky ale můžeš přetáhnout zákazníky SUV od konkurence...
Avatar - wakantanka
19. 1. 2018 15:25
Re: rastuci trend
O co viac sa preda SUV o to menej sa preda klasicky modelov. Tak ruzovo to nevidim. A kapacity vyroby tiez nenavysis zo dna na den.
Avatar - dr.biker
19. 1. 2018 13:30
Re: Realita soukromých vlastníků
Máš pravdu, špatně jsem to napsal. Je vidět, že je pátek a můj mozek je už unavený, ještě že za chvíli končím a bude víkend...
Avatar - rokyta.p
19. 1. 2018 12:02
Re: rastuci trend
kajaq a kokodaq to ještě zvednou jj :-! a marže jsou zde dle odhadů vyšší :yes: Skoda goooo :-)