Test Auto.cz

Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Může vůbec zklamat?

10.11. 2017
Verdikt
 

S větším kodiaqem se Škodovka trefila, podobný úspěch se tak nějak všeobecně očekává i od dalšího SUV s písmenem q v názvu. Může být karoq neúspěšný?

Otázka z titulku je rozhodně na místě. Boom kategorie SUV zatím trvá a nevypadá to, že by měl v dohledné době skončit. Kodiaq je na dlouhé měsíce dopředu vyprodaný a jak jste si už několikrát na Auto.cz přečetli, Seat Ateca je parádní auto. A Škoda Karoq je plus minus Seat Ateca. Zeptám se tedy ještě jednou – může nový karoq zklamat?

Výchozí pozici má vynikají, na pár věcí ale zvědavý jsem. Třeba na šestnáctistovku TDI, která mě v koncernových modelech vytrvale zklamává. I když zde, v testovaném případě, je zkombinovaná s dvouspojkou DSG (suchá sedmistupňová verze), což bývá ta lepší možnost (jenom pětistupňový manuál má dávno patřit historii a v karoqu naštěstí opravdu už patří). A pak taky jízdní komfort. Kolega Vaculík sice na nastavení naší dlouhodobé atecy nedávno napsal chvalozpěv (tuhý podvozek na nerovnostech neodskakuje a od vyšších rychlostí výborně filtruje nerovnosti), já bych si však alespoň o kousek komfortnější projev představit dokázal. A testovaný karoq, který do redakce dorazil s s ještě docela rozumnými sedmáctipalcovými koly, bude mít kvůli jednoduché zadní nápravě s rozbitými silnicemi možná ještě těžší úlohu než naše víceprvková ateca. Složitější a samozřejmě dražší nápravu najdeme jenom u karoqu s dvoulitrovým TDI a pohonem všech kol (i předokolka 2.0 TDI 110 kW dostala klikovou nápravu s vlečenými rameny).

Jak poznat karoq…

Nedávno jsem v redakčních podzemních garážích mířil ke „své“ bílé atece, zaparkované na tradičním místě. Vzal jsem za kliku (bezklíčkový vstup není špatná věc), seat mě ale nechtěl pustit dovnitř. Občas se to stane, že bezklíčkový vstup až tak super věc není a postaví si hlavu. Zatím jsem nepřišel na to proč. Vyštrachal jsem tedy klíče a hezky postaru se snažil na dálku auto odemknout. Místo mojí atecy ale zablikalo auto ve druhém rohu garáže. Nevzal jsem si jiné klíče. Stál jsem u jiného auta, bílé Škody Kodiaq.

Zepředu bych samozřejmě věděl, na čem jsem. S čumákem ke zdi jsem však moc šancí neměl. Při pohledu na zadek kodiaqu/atecy si ani po několika měsících soužití se španělským SUV nejsem jistý, kdo je kdo. Komu se prdelky kodiaqu/atecy pletou taky, ať zvedne ruku. A zepředu si budu pro změnu plést karoq s kodiaqem. Ale ono to půjde, všimněte si hranatějších předních světlometů menšího SUV, kodiaq je má zešikmenější.

Poprvé za volantem Škody Karoq. Víme, v čem je lepší než Ateca. Bude to stačit? (+video)


Možná i díky tomu mi karoq přijde jako hezčí auto a rozhodně proporčně vyváženější. Kodiaq je tak nějak zvláštně protažený, jako za starých superbáckých časů.

A nadšení mizí…

Na nějaké fotce jsem zahlédl přístrojovku karoqu s multimediálním systémem vybaveným dvěma otočnými ovladači (hlasitost, druhý multifunkční, třeba ladění frekvence nebo zoomování mapy). Tedy ten úžasný systém, který jsem několikrát chválil v seatech, objevil se i v novém polu. Strop jsem nadšením prorazil, že v koncernu a potažmo Škodovce dostali rozum a do skleněného upatlaného nesmyslu přidali normální tlačítka. Svět už nemohl být krásnější.

A pak jsem se posadil do testovaného karoqu a po ovladačové klasice ani stopy. Zase jenom ten skleněný displej. Proč mi to dělají? Kam se tlačítka poděla? Odpověď je jednoduchá – jsou vyhrazena levnějším verzím infotainmentu, top varianta devítipalcového Columbusu je kompletně dotyková. Rozhodně bych zůstal u osmipalcového Amundsenu, který je pro nejvyšší výbavu Style standardem. Navigaci má, konektivitu a bluetooth taky… A vy ušetříte šestadvacet tisíc za Columbus. A budete si hrát s tlačítky.

obrázek [600 x 404]  

Interiér a jeho uspořádání je celkově typicky koncernově nekonfliktní. Prostě sednete a používáte. Ani jednou nemusíte řešit, že byste něco neměli kam odložit, nebo že by vám někde chybělo místo, cítili se nepohodlně. Kromě zmíněného dotykového ovládání je všechno vrcholně uživatelsky přívětivé (v hlavě mi zní nezaměnitelný hlas Martina Vaculíka), perfektně vymyšlené. Možná jenom volant je pořád trošičku po autobusácku naplocho, proti yetimu ale ergonomická nirvána. A na výhradně digitální přístrojový štít jsem naštěstí ještě koukat nemusel, ten se do karoqu probojuje až příští rok. Nechám ho mezi příplatky.

A když máme škodovku, jistě budeme plesat nad litry v zavazadelníku. Míra plesání je odvislá od typu sedaček, které si do karoqu pořídíte. Se standardními nabídne menší mladoboleslavské SUV v základu 521 litrů (po sklopení pak 1630), variabilní sedačky VarioFlex se pohybují v rozmezí 479-588 litrů (sklopeno potom 1605, vyjmuto 1810). Proti yetimu s jeho základem těsně nad třemi sty litry (větší objem přineslo posunutí sedaček, to se pak už ale vzadu nedalo moc sedět) tedy posun na tradiční škodováckou velkolitrážní úroveň.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Karoq 1.6 TDI DSG

Cena v základní výbavě: 684 600 Kč Cena v testované výbavě: 878 600 Kč

Základní výbava:Litá kola, mlhovky, adaptivní tempomat, bezklíčkové odemykání, LED hlavní světlomety, samozatmívací elektricky sklopná zrcátka, přední a zadní parkovací senzory, vyhřívání předních a zadních sedaček, navigace, dálkový centrál, palubní počítač, automatická klimatizace, kolenní airbag, elektrická boční okna.

Výbava testovaného vozu:Nezávislé topení (+25.900 Kč), sedmnáctipalcová litá kola (+7500 Kč), neplnohodnotná rezerva (+3000 Kč), panoramatická posuvná střecha (+23.000 Kč), asistenční paket (+18.000 Kč), elektricky nastavitelná sedačka řidiče s pamětí (+15.000 Kč), Light Assist (+3500 Kč), Family paket II (+1800 Kč), loketní opěrka Jumbo Box (+3500 Kč), Paket Comfot (+17.000 Kč), Paket Multimedia (+26.000 Kč), Care Connect 3 roky + infotainment Online 1 rok (+8100 Kč), nástupní lišty (+1500 Kč), parkovací asistent (+14.000 Kč), kryty pedálů (+2100 Kč), 2x držák tabletu (+1000 Kč), zadní parkovací kamera (+8100 Kč).

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 

Štítky SUV Škoda Karoq Testy

Technické údaje
Motor Škoda Karoq 1.6 TDI DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 3250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 4.3 / 4.4
Emise CO2:117
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 521 / 1630
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1441 / 596
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4382
b) šířka (mm): 1841
c) výška (mm): 1603
d) rozvor (mm): 2638
e) rozchod vpředu (mm): 1576
f) rozchod vzadu (mm): 1541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Může vůbec zklamat?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 

Škoda Karoq Škoda Karoq

Habu - vy co nechápete - podívejte se na SR 71 Habu



Škoda Karoq Sportline: Sportovní verze dostane exkluzivně nový motor 2.0 TSI Škoda Karoq Sportline: Sportovní verze dostane exkluzivně nový motor 2.0 TSI

Bratr Seatu Ateca se dočkal nové verze a nově nabízeného…

Škoda Karoq Scout se ukazuje na prvních fotkách. Čtyřkolku má v základu Škoda Karoq Scout se ukazuje na prvních fotkách. Čtyřkolku má v základu

Mladoboleslavská automobilka představuje nového člena…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…