21.12. 2012 Michal Fokt

Škoda Octavia 1,6 MPI: ADAC radí při přestavbě na LPG

Škoda Octavia 1,6 MPI: ADAC radí při přestavbě na LPG

Jaky systém LPG zvolit pro Octavii 1,6 MPI? ADAC otestoval tři nejběžnější typy a doporučil nejlepší dostupné řešení.

Přestavba benzinového auta na propan-butan patří k nejběžnějším a také k nejlevnějším systémům, představujícím alternativu ke klasickým fosilním palivům. ADAC se proto rozhodl vyzkoušet na voze Škoda Octavia 1,6 MPI dvě v Německu nejběžnější přestavby a porovnal je s úpravou, kterou nabízí samotná mladoboleslavská automobilka.

Vybrány byly systémy Landi Renzo a Prins, které jsou leadery na německém trhu a současně se od sebe v řadě ohledů liší. Zatímco Landi Renzo je certifikována podle normy ECE-R 115, Prins splňuje ECE-R 67. Hlavní rozdíl je v tom, že ECE-R 115 ukládá výrobci systému povinnost dodat kompletní výrobek, přesně uzpůsobený každému konkrétnímu automobilu, ECE-R 67 dává firmě, která instalaci provádí, daleko větší svobodu a to i co se úprav samotného motoru s jeho systémů týče. Kvůli tomu ale každou takovou montáž musí individuálně schválit TÜV.

Přestavba Landi Renzo přijde i s pojištěním na 2074 euro (zahrnuje aktuální akční slevu ve výši 250 euro), Prins stojí 2906 euro. V obou případech je to včetně aditiva Flashlube, respektive Valve Care na ochranu ventilů. Litr stojí 13,2-24,4 euro a vydrží přibližně 17.000 km. K tomu je třeba počítat každých 20.000-25.000 km s inspekčními prohlídkami systému.

Co je možná klíčové při rozhodování o pořízení LPG - ani jedna přestavba nebyla upravena pro vyšší teploty ve spalovacím prostoru, takže nejsou vhodné pro jízdu vysokými rychlostmi, respektive ve vysokých otáčkách. Výrobci dokonce doporučují nepřekračovat rychlost 130 km/h. naproti tomu tovární úprava ze Škodovky má zesílené ventily i ventilová sedla a není tedy třeba dělat žádné kompromisy.

Test všech tří systémů odhalil v průběhu prvního tisíce kilometrů dvě poruchy u Landi Renzo, u Prinse byl vadný adaptér plnění plynu, v obou případech byly problémy v záruce odstraněny. U přestavby od Škoda Auto se problémy nevyskytly, vůz ale vykazoval nejvyšší spotřebu - 9,1 l na 100 km, zatímco Prins spaloval 9,0 l na 100 km a Landi-Renzo jezdilo za 8,8 l propan-butanu na 100 km.

ADAC na základě posouzení všech kritérií doporučuje přestavbu od Škody jako nejjednodušší a nejlepší řešení. Při současné ceně LPG na německém trhu je třeba počítat s tím, že se náklady na přestavbu vrátí v lepším případě až po najetí 75.000 (Landi Renzo), v horším (Prins) až po 87.000 propan-butanových kilometrů, v čemž nejsou započítány náklady na kontrolní prohlídky a aditiva.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 

Štítky Škoda Octavia LPG

 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1,6 MPI: ADAC radí při…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 






 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…