reklama


Škoda Octavia 2.0 TDI - skromný silák

Škoda Octavia 2.0 TDI - skromný silák

 
 

Po kandidátovi na nejprodávanější motor v České republice (1,9 TDI/77 kW) jsme nyní vyzkoušeli i nejsilnější TDI s objemem 2.0 litru a výkonem 103 kW. Pozitiva i negativa najdete v tomto testu…

Kvality nové Škody Octavia už prověřily desítky samostatných i srovnávacích testů. Po kandidátovi na nejprodávanější motor v České republice (1,9 TDI/77 kW) jsme vyzkoušeli i nejsilnější TDI s objemem 2.0 litru a výkonem 103 kW.

Když jsme v Ženevě postávali na stánku Škody-Auto a zkoumali novou Octavii, nestačili jsme žasnout, jak moc se proti předchůdci změnila. Za extravagantní design sice mladoboleslavský liftback cenu nezíská, šokovat na potkání odvážnými liniemi ovšem není jeho účelem. Ani v interiéru se designéři příliš neodvázali, palubní deska kopíruje starší kolegyni, jen na některých místech vystřídaly hranaté tvary líbivé oblouky a hlavně, postarší a méně kvalitní plasty nahradily příjemné, velmi kvalitní materiály.

Jednička mezi TDI?

Kromě kvality zpracování zaujala nová Octavia výrazně zvětšeným vnitřním prostorem (především na zadních sedadlech) a obrovským zavazadlovým prostorem. Jako základní pohonnou jednotku zvolila Škodovka zážehový agregát 1.4 MPI, daleko větší zájem jeví zákazníci o silnější 1.6 MPI (test zde), nicméně nejžádanější motorizací bude na českém trhu vznětový motor 1.9 TDI s výkonem 77 kW (test zde). O nejvýše postavený turbodiesel 2.0 TDI už takový zájem asi nebude, neboť si nechá za sílu a úspornost pořádně zaplatit.

Pro náš test jsme přesto vybrali nejsilnější nafťák, protože i přes vyšší cenu má své půvaby. Jelikož jsme se otázkami interiéru zabývali v našich předchozích testech, zmíním pouze některé zajímavosti. Nemá smysl připomínat kvalitní zpracování s přesně lícujícími plasty, jež se navíc s přibývajícími měsíci zlepšuje (proti prvním kouskům se ty současné tváří o další kousek kvalitněji). Testovanou Octavii jsme zkoušeli s výbavou Ambiente, kterou charakterizovala povedená kombinace tmavého a světlého plastupotahů.

Nejedná se o béžovou barvu známou z nejvyšší výbavy Elegance, ale její tmavší (šedivý) ekvivalent. I s touto barvou vypadá interiér zajímavě až luxusně, vybledlejší béžová se navíc méně špiní. Ostatní prvky interiéru zůstávají shodné s dříve testovaným modelem. Jediná věc, která mě v interiéru negativně zaujala, bylo profukující zadní trojúhelníkové okénko produkující nepříjemně vysokou míru hluku. Jednalo se doufejme o ojedinělou závadu.

Koupit či nekoupit

Možná si položíte otázku: Proč si kupovat drahý dvoulitr, když mohu mít levnější 1.9 TDI. Na jednu stranu rozdíl 60 000 Kč mezi oběma variantami není v žádném případě zanedbatelný, na stranu druhou chcete-li skutečně silný nafťák, je 2.0 TDI zajímavá alternativa. V přímém porovnání s 1.9 TDI poskytuje o 26 kW větší výkon a 70 Nm větší točivý moment. Maximální rychlost činí 208 km/h oproti 192 km/h u 1.9 TDI.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Octavia 2.0 TDI za 9,6 s zatímco 1.9 TDI za 11.8 sekund, ale kombinovaná spotřeba vzroste ve srovnání se slabším TDI z 5.0 litru na 5.5 litru. Jak vidno, rozdíly ve výkonech nejsou závratné. Co silnější motor získává na výkonu, zrychlení či maximální rychlosti, ztrácí na spotřebě. Otázka zní: Má smysl investovat do silnějšího agregátu téměř 60 000 víc, nebo se spokojit se slabší jednotkou.

Odpověď, jak už to tak bývá, není jednoznačná. Rozdíl ve výkonu sice skutečně není propastný, o 70 Nm větší točivý moment dostupný už v 1750 ot./min., však dělá své. Ve srovnání s 1.9 TDI Octavia táhne lépe odspodu, zvadnutí se nicméně dostavuje i přes čtyřventilovou techniku na hranici 4500 otáček. Nárůst síly pocítíte už kolem 1650 ot./min, na 2000 přichází mohutný zátah a klasické zatlačení do sedaček.

Nárůst síly pocítíte až do 4000 ot./min, za touto hranicí už jednotka slábne a nemá smysl ji dále vytáčet. Při správném zacházení s řadicí pákou šestistupňové převodovky ovšem můžete sílu motoru optimálně využít a bezpečně předjíždět i v prudkém stoupání. Na dálnici si potom Octavia s dvoulitrovým TDI doslova libuje. Například na šestý rychlostní stupeň točí motor ve 130 km/h 2400 otáček, na pětku potom 2850 otáček.

Žízeň není veliká

V rychlosti 160 km/h točí jednotka na šestku 2950 a na pětku 3550 otáček. Zvuk motoru v sobě sice nezapře TDI, obvyklý klapot naftového motoru však nepřevyšuje zažitý standard TDI, dvoulitrový agregát se nám dokonce zdál méně hlučný než 1.9 TDI. Typický zvuk naftové jednotky zní interiérem vždy po nastartování, míra hluku uvnitř vozu se zvyšuje i s rostoucími otáčkami. Přesto působí dvoulitr celkově kultivovanějším dojmem.

Spotřeba se udržuje v rozumných mezích, samozřejmě záleží na stylu jízdu a míře „šlapání agregátu na krk“. S lehkou nohou na plynu není problém dosáhnout výborné průměrné spotřeby 5.5 litru, to ale není u jednotek TDI nic překvapivého. Ve městě můžete jezdit za 5.5 i 8.3 litru, na dálnici při velmi rychlé jízdě si motor řekne o 8 litrů. Řazení zůstává stejně přesné jako u 1.9 TDI, stejnou charakteristiku má řízení i brzdy, nemění se ani dobré jízdní vlastnosti s přetáčivostí na limitu.

Sečteno a potrženo nová Octavia s turbodieselem 2.0 TDI jede znatelně lépe než 1.9 TDI. Motor umožňuje velmi svižnou jízdu, v různých situacích pomůže vysoký točivý moment dostupný už v nízkých otáčkách a dostatečná síla nad 2000 otáček. Kultivovaností se jednotka sice nemůže rovnat některým konkurentům, ti na druhou stranu nemohou v drtivé většině případů nabídnout tak příznivou spotřebu.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia 2.0 TDI

Cena v základní výbavě: 609 900 Kč Cena v testované výbavě: 664 900 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, ABS + MBA + EBV + MSR + ASR, centrální zamykání, elektromechanický posilovač řízení, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpět. zrcátka v barvě vozu, přední mlhové světlomety, tónovaná skla, Climatic - klimatizace s automatickou regulací, elektrické ovládání oken vpředu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce

Výbava testovaného vozu:autorádio Stream s CD přehrávačem (+11.000), dálkové ovládání centrálního zamykání (+4.000), metalíza (+8.500), 16 palců disky (+16.000), hlavové airbagy (+9.900), parkovací asistent vzadu (+9.000)

Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci

Domácích zabijaček prasat dlouhodobě ubývá. Jitrnice,…

StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia 2.0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 208
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.6 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 560 / 1350
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1390 / 660
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4572
b) šířka (mm): 1769
c) výška (mm): 1468
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1528
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 820 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Škoda Octavia 2.0 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,65
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Zběsilá honička v pražských ulicích! Cizince v kradené Octavii zastavily pásy s hroty Zběsilá honička v pražských ulicích! Cizince v kradené Octavii zastavily pásy s hroty

Dramatické automobilové honičky nemusíte sledovat pouze v…

G-Performance Octavia Eagle 1: Tahle šereda jezdí okruhy G-Performance Octavia Eagle 1: Tahle šereda jezdí okruhy

Speciál na bázi minulé generace Škody Octavia postavila…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Ochrnutý moderátor počasí Michal Jančařík (41): Rozchodí ho v Kladrubech?!

Ochrnutý moderátor počasí Michal Jančařík (41):…

Týdny náročných rehabilitačních cvičení čekají na Michala Jančaříka (41). Jak potvrdil exkluzivně Blesku, za pár…

Nevkusná selfíčka u památníku holocaustu proměnil umělec v něco děsivého: Na upravených fotkách lidé pózují přímo v centru dění nacistických hrůz

Nevkusná selfíčka u památníku holocaustu proměnil…

Shahak Shapira je izraelský spisovatel a satirik a nyní stojí za novým projektem, který nazval Yolocaust. Na…

 

iSport.cz

Zbyl jen jeden. Proč Češi zmizeli z Premier League a jen tak se nevrátí?

Zbyl jen jeden. Proč Češi zmizeli z Premier League a…

Sto padesát, sto padesát jedna, sto padesát dva... Číslo postupně narůstá a jen tak se zřejmě nezastaví. Už…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama