Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rychlá Škoda Octavia: Napodruhé 365 km/h!

Aleš Jungmann
Diskuze (31)
Prototyp odvozený z aktuální Octavie RS prolomil na amerických solných pláních absolutní rychlostní rekord mezi produkčními přeplňovanými dvoulitry.

Už v pondělí se upravená Octavia RS v rámci akce Bonneville Speed Week zařadila do exkluzivního klubu automobilů, schopných vyvinout zde rychlost vyšší než 200 mph, tedy 322 kilometrů za hodinu.

Speciál dosáhl při šestém pondělním pokusu rychlosti 202,15 mph, tedy 325 km/h. Za volantem byl žurnalista Richard Meaden. Protože se rychlost 322 km/h podařilo překonat se čtyřdenním předstihem, tým se pokusil zaútočit i na absolutní na rekord z roku 1998 mezi přeplňovanými produkčními dvoulitrovými automobily. Ten má hodnotu 216 mil v hodině (348 km/h). Přesněji řečeno...měl.

Ve čtvrtek totiž Octavia RS dosáhla na solných pláních rychlosti 225,513 mil v hodině (362,93 km/h), v pátek pak po vyprahlém jezerním dnu jela ještě rychleji; rychlostí 228,647 mil v hodině, což je 367,97 km/h. Nový oficiální rekord má hodnotu průměru těchto dvou měřených jízd, tedy 365,45 km/h.

Robert Hazelwood, šéf Škody UK k tomu dodává: “Dosáhli jsme opravdu skvělého výsledku. Naším hlavním cílem bylo pokořit hranici 200 mil v hodině, což měla být oslava deseti let symbolu vRS na britském trhu. To se povedlo, dokázali jsme toho však ještě mnohem víc. Úspěch je odměnou všem, kdo na prototypu pracovali.

Automobil tajně připravovaný v posledních měsících technickým oddělením Škody UK v Milton Keynes vznikl ve spolupráci s tuningovým specialistou REVO Technik. Základem vozu je nová Škoda Octavia RS s motorem 2,0 TFSI, která však doznala řadu úprav. Aerodynamika vozu byla zásadně vylepšena snížením o 80 mm, přední část dostala nový pomocný rám s velkým závodním mezichladičem stlačeného vzduchu.

Motor má původ v sériovém provedení Octavie RS, zachováno bylo přímé vstřikování avšak elektronika a přeplňování byly významně přepracovány. Nové turbodmychadlo Garrett o průměru 65 mm dává maximální plnicí tlak 1,93 bar. K supersportovním parametrům pomáhá také závodní palivo se 120ti oktany. Nejvyšší výkon se pohybuje mezi 550 a 600 koňmi, točivý moment vrcholí relativně nízkou hodnotou 450 Nm mezi 6000 a 7700 min-1.

Prototyp splňuje přísné bezpečnostní předpisy Southern California Timing Association (SCTA), Octavia tedy musela dostat bezpečnostní schránku, brzdicí padák a palubní hasicí systém. Upravená Octavie vRS soutěží v již zmíněné dvoulitrové kategorii produkčních aut. Závodí se na 9 mil dlouhé solné pláni, přičemž uprostřed je měřený úsek v délce 1 míle.

Pláně Bonneville Salt Flats se rozprostírají na 50 čtverečních mílích severo-západně od Salt Lake City v americkém státě Utah. Rychlostní rekordy se zde zdolávají už téměř celé století vždy v srpnu.

Aleš Jungmann
Diskuze (31)
25. 8. 2011 15:38
Re: Jo už jsem tady
Aj ja som ti povedal, že ak niečomu fandím, napr. hokeju, NAPRÍKLAD HOKEJU, všimni si slovo NAPRÍKLAD, tak je to iné ako keď sa mi dostane informácia o Škode, ktorá mi je ľahostajná, opakujem ĽAHOSTAJNÁ. Ale to neznamená, že nemôžem napísať vlastný názor. Opakujem VLASTNÝ názor, nie TVOJ alebo niekoho iného. Nie si ty tak trochu zabrzdený?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 8. 2011 14:33
Re: Jo už jsem tady
To s tím hokejem byl příklad, to jsi ani toto nepochopil? Už nevím jak na tebe mluvit, nejsi pomalejší?
Unavuje mě s tebou diskutovat, přijde mi to ztráta času. Každopádně jsi mě utvrdil v mých názorech. Ty jsi koneckonců potvrdil ve svém příspěvku a zejména na jeho konci.
25. 8. 2011 11:56
Re: Jo už jsem tady
Pán Parda je demagóg. >:D
Skús najprv neporovnávať neporovnateľné. Ak som fanúšik hokeja, tak mu fandím v dobrom aj zlom. To znamená aj posledných 5 rokov (myslím SVK hokej). Ale kritizovať náš hokej budem. Nie som slepá ovca, mám aj vlastný názor.
Ale ja Škodovke nefandím, necítim k nej nenávisť, ani lásku - je mi proste ľahostajná, tak ako napr. Opel alebo Honda. Takže ak niečo spravia a ja to nepovažujem za úspech, pričom som dôvody uviedol, tak sem svoj názor (a dôvody) napísať môžem. Aj za predpokladu, že niekto (ty) má iný názor. Ak to berieš osobne, je to tvoja vec. Aj keď si zjavne zabudol ako tá diskusia predtým začala a kto začal urážať prvý... Ja som to nebol... ;-) A kto sa začal do koho navážať aj v tejto diskusii? Takže kto má vlastne komunistické myslenie a neakceptuje iný názor? Blbeček z BMWfans

Takže to zhrniem: PRE MŇA je prvá "jazda" vzhľadom na podmienky nič moc, druhá jazda K+.

Game over.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 8. 2011 11:02
Re: Jo už jsem tady
Ty jsi idiot, to snad není možné... Já nejsme ten, co se ozve až při nějakém výsledku, tak jako ty. V hokeji je to obdobné. Když se nedaří, tak se nadává, když jsme mistři, tak je plný Václávak "skalních" fanoušků. Ty jsi v tomto případě právě ten skalní fanda. Ale abys ty tohle pochopil, tak už nevím jak to říct. Problém asi bude v té tvé zakomplexované komunismem nakažené hlavě, hm?
Asi by sis měl projít mé minulé příspěvky k tomuto tématu, protože meleš páté přes deváté a vkládáš mi do úst (klávesnice) něco, co jsem nikdy neřekl (nenapsal). Ale jelikož by to bylo asi nad tvé schopnosti něco takového udělat, tak ti to shrnu, ať už od tebe mám pokoj. Já Škodu, resp. její britské zastoupení v záměru postavit rychlou Octavii a překonat nějaké cíle podpořil. V minulém článku, kde překonali 325km/h jsem je slovně pochválil a přál jim vše nejlepší do dalších pokusů, to znamená, že jsem se rozhodně nespokojil s těmi 325km/h, jak ty nesmyslně plkáš. Za to ty jsi přišel, napsal jsi, že je 325km/h nic. Ještě jsi se do mě navážel, že se vůbec opovažuji Škodu pochválit a podpořit. Najednou Škoda udělá opravdu skvělý výsledek a co ty? Navážíš se do mě zase, ale jako správná komunistická hlava už mírně mezi řečí pochválíš.
Zkrátka zaměř se na sebe, dokaž něco v životě, i něco malého a pak budeš rád i za tu malou podporu k velkým výsledkům, které mohou přijít. A zakomplexované myšlení někde odhoď.
24. 8. 2011 21:22
Re: Jo už jsem tady
Budem sa smiať a po týchto demagogických kecoch ešte viac... >:D
Pretože sám absolútne nevieš o čom píšeš a len miešaš niečo dookola čo nemá vôbec zmysel. Takže si to uži, že si vlastne vyhral. Pretože to dokázali. ONI. Ty nie. Ja si myslím, že prvý pokus sa vlastne rovnal nule. Ty nie. Ale oni áno a preto to zopakovali. Ty by si zjavne ostal pri prvom pokuse a považoval ho za "fajn výsledek." A v tom je medzi nami (alebo nimi a tebou) rozdiel. Niekto sa neuspokojí s fajn výsledkom. Ale chce byť špička v obore. A niekomu stačí byť "druhá liga". Ale o tom som už písal minule. ;-)