Rychlá Škoda Octavia: Napodruhé 365 km/h!

Rychlá Škoda Octavia: Napodruhé 365 km/h!

 
 

Prototyp odvozený z aktuální Octavie RS prolomil na amerických solných pláních absolutní rychlostní rekord mezi produkčními přeplňovanými dvoulitry.

Už v pondělí se upravená Octavia RS v rámci akce Bonneville Speed Week zařadila do exkluzivního klubu automobilů, schopných vyvinout zde rychlost vyšší než 200 mph, tedy 322 kilometrů za hodinu.

Speciál dosáhl při šestém pondělním pokusu rychlosti 202,15 mph, tedy 325 km/h. Za volantem byl žurnalista Richard Meaden. Protože se rychlost 322 km/h podařilo překonat se čtyřdenním předstihem, tým se pokusil zaútočit i na absolutní na rekord z roku 1998 mezi přeplňovanými produkčními dvoulitrovými automobily. Ten má hodnotu 216 mil v hodině (348 km/h). Přesněji řečeno...měl.

Ve čtvrtek totiž Octavia RS dosáhla na solných pláních rychlosti 225,513 mil v hodině (362,93 km/h), v pátek pak po vyprahlém jezerním dnu jela ještě rychleji; rychlostí 228,647 mil v hodině, což je 367,97 km/h. Nový oficiální rekord má hodnotu průměru těchto dvou měřených jízd, tedy 365,45 km/h.

Robert Hazelwood, šéf Škody UK k tomu dodává: “Dosáhli jsme opravdu skvělého výsledku. Naším hlavním cílem bylo pokořit hranici 200 mil v hodině, což měla být oslava deseti let symbolu vRS na britském trhu. To se povedlo, dokázali jsme toho však ještě mnohem víc. Úspěch je odměnou všem, kdo na prototypu pracovali.

Automobil tajně připravovaný v posledních měsících technickým oddělením Škody UK v Milton Keynes vznikl ve spolupráci s tuningovým specialistou REVO Technik. Základem vozu je nová Škoda Octavia RS s motorem 2,0 TFSI, která však doznala řadu úprav. Aerodynamika vozu byla zásadně vylepšena snížením o 80 mm, přední část dostala nový pomocný rám s velkým závodním mezichladičem stlačeného vzduchu.

Motor má původ v sériovém provedení Octavie RS, zachováno bylo přímé vstřikování avšak elektronika a přeplňování byly významně přepracovány. Nové turbodmychadlo Garrett o průměru 65 mm dává maximální plnicí tlak 1,93 bar. K supersportovním parametrům pomáhá také závodní palivo se 120ti oktany. Nejvyšší výkon se pohybuje mezi 550 a 600 koňmi, točivý moment vrcholí relativně nízkou hodnotou 450 Nm mezi 6000 a 7700 min-1.

Prototyp splňuje přísné bezpečnostní předpisy Southern California Timing Association (SCTA), Octavia tedy musela dostat bezpečnostní schránku, brzdicí padák a palubní hasicí systém. Upravená Octavie vRS soutěží v již zmíněné dvoulitrové kategorii produkčních aut. Závodí se na 9 mil dlouhé solné pláni, přičemž uprostřed je měřený úsek v délce 1 míle.

Pláně Bonneville Salt Flats se rozprostírají na 50 čtverečních mílích severo-západně od Salt Lake City v americkém státě Utah. Rychlostní rekordy se zde zdolávají už téměř celé století vždy v srpnu.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Rychlá Škoda Octavia: Napodruhé 365 km/h!







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika? Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika?

Jednou z cest ke snížení spotřeby paliva může být…

Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky! Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky!

K těžké nehodě došlo včera ráno na dálnici D2 směrem na…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie Tomsová či Anna Wetlinská?

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie…

Před lety jsme jejich tváře vídali téměř denně. Svými příjemnými hlasy nám oznamovali, o čem bude následující…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší zázemí, ale větší chuť

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší…

Dorazil a hned slavil titul. Tedy byl součástí oslav, při kterých se v ulicích Rotterdamu sešlo na 200 tisíc…

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců srandu, říká Krch

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců…

S Patrikem Schickem si obránce Daniel Krch zahrál rok v Bohemians 1905. Právě tam se mladý útočník odrazil k…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…