Škoda Octavia Combi Laurin & Klement 1,8T Automatic

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement 1,8T Automatic

 
 

Už pár měsíců platí, že za automobil značky Škoda se dá utratit téměř osm set tisíc korun. Jde o maximálně vybavenou Octavii Combi Laurin & Klement s výkonným přeplňovaným motorem a automatickou převodovkou. Vyplatí se to? Na tuto otázku se vám pokusím odpovědět v následujících řádcích.

Už pár měsíců platí, že za automobil značky Škoda se dá utratit téměř osm set tisíc korun. Jde o maximálně vybavenou Octavii Combi Laurin & Klement s výkonným přeplňovaným motorem a automatickou převodovkou. Vyplatí se to? Na tuto otázku se vám pokusím odpovědět v následujících řádcích.

Testovaná Octavie Combi Laurin & Klement 1,8 Turbo s automatickou převodovkou byla opravdu maximálně vybavena. Za cenu 778.300 Kč v tomto voze nechybí: ABS, 4x airbag, 16" kola z lehkých slitin, přední světla s čirou optikou, béžový interiér, příprava pro telefon, autorádio, el. střešní okno, dálkově ovládané centrální zamykání, mezipodlaha v zav. prostoru, volant a řadící páka v kůži, výplně dveří a sedačky v kůži, přední sedačky s vyhříváním, automatická klimatizace, el. ovládání oken, a další drobnosti. Přiobjednat lze už jen: alarm, tažné zařízení a tempomat. Zda je cena za tento automobil vysoká nebo ne je těžké soudit. V úvahu je nutno vzít výkonný motor, drahý automat (+50.000,-) a max. výbavu. Jisté je, že v této cenové kategorii je již možné se porozhlédnout po méně vybavených, ale větších a prostornějších zahraničních vozech. Například VW Passat Variant 1,8T s Tiptronicem pořídíte za podobnou cenu. Samozřejmě postrádá klimatizaci a kožená sedadla. Podobných příkladů lze samozřejmě najít více. Octavia Combi je však i v méně vybavených verzích povedené auto a záleží spíše na tom, zda je vám "naše" značka Škoda milejší než zahraniční konkurence.

Na první pohled je velmi pěkná kombinace béžovo-černého interiéru s béžovými koženými sedadly. Problém je, že na kůži se v létě dá spotit podstatně více než na klasickém textilním potahu a v zimě zase studí (pro přední sedadla je naštěstí sériově dodáváno vyhřívání).

Béžové potahy interiéru /včetně podlahy/ jsou přímo "nepoužitelné", pokud je mokro nebo dokonce bláto či špinavý sníh. Věřím, že majiteli takového vozu se musí "udělat nevolno", při pohledu na rozmázlou hroudu hlíny na béžovém potahu, který mu tam donesl synáček v gumákách... Mě se tato barevná kombinace velmi líbí, ale hodně bych se rozmýšlel, zda si ji nakonec vybrat. Pro celoroční použití se prostě moc nehodí.

Pohonná jednotka vychází z doposud nejvýkonnějšího zážehového čtyřválce 1,8 20V/92 kW (dnes je již nahrazen verzí 2,0/85 kW) . Vysokého výkonu motoru 110 kW z poměrně malého objemu (1781 cm3) je dosaženo přeplňováním výfukovým dmychadlem s chladičem stlačeného vzduchu. Důležité je však to, že oproti nepřeplňované verzi výrazně stoupl nejvyšší točivý moment. Jeho hodnota 210 Nm vrcholí již při 1750ti otáčkách a neklesá až do 4600 otáček! Jde o rozmezí otáček, které použito při 99% běžně "svižné" jízdy.

Popravdě řečeno, díky přeplňování, se z nepříliš zdařilého motoru s vyšší spotřebou a váhavým tahem z nižších otáček, stal rázem sportovec s vynikajícími vlastnostmi. Octavia s tímto motorem přímo dychtí po zrychlení. Co si však u tohoto motoru budou budoucí majitelé pochvalovat nejvíce je jeho vynikající pružnost. Přibližně od devatenáctiset otáček motor dokáže výborně "zatáhnout". Pozoruhodné je též zrychlování automobilu. Na dálnici, lze i v rychlostech okolo 160 km/h citelně zrychlovat.

Bohužel ani tentokrát se automatická převodovka nechovala tak, jak bych si představoval. Místo aby využívala výborných předpokladů motoru (tah z nižších otáček), často podřazovala na nižší rychlosti a tím zvyšovala hluk v interiéru i spotřebu. To vše zcela zbytečně, protože motor by stejně zrychlení zvládl i z původně zařazeným vyšším rychlostním stupněm. Asi jediným lékem na tyto příliš "aktivní" převodovky je systém ruční volby rychlostních stupňů (u VW známý pod názvem Tiptronic). Při rychlé jízdě mimo město by se využila možnost manuální volby a ve městě by se nechala pracovat automatika.

A co spotřeba? Běžně se dá s Octavií 1,8 Turbo Aut. jezdit za 10 litrů naturalu na 100 km. Velký výkonový potenciál motoru však umožňují dosáhnout i extrémních výchylek ve spotřebě, zvláště s automatem. Při využití maximálního potenciálu motoru lze jezdit i za 16l/100 km. Naopak při "rozumné", ne však pomalé, meziměstské jízdě spotřeba poklesla až na 8,5 l/100 km.

Hluk motoru je dobře izolován a v prakticky celém rozsahu otáček nijak neruší jízdu. Zdá se, že je ze všech motorů dodávaných do Octavie nejtišší. Pokud otáčky motoru přeci jen překročí hranici pětitisíc otáček, k uším řidiče doléhá tlumený, "zdravý" kovový zvuk.

Jízdní vlastnosti Octavií jako takových jsou velmi dobré, ale u testované nejsilnější verze, by zřejmě použití tužších tlumičů pérování prospělo.

Naopak brzdová soustava zaslouží absolutorium. Účinek brzd "v krizi" je okamžitý a s maximálním účinkem. ABS spíná prakticky ihned a účinně zabraňuje nebezpečnému vybočení vozu z přímého směru.

O prostoru v interiéru Octavie už bylo napsáno mnoho stran, takže stručně. Na předních sedadlech je vše v pořádku. Na zadních je místa méně. Částečně pomohlo vybrání v předních opěradlech (model 99). Velikost zavazadlového prostoru je úctyhodná (548/1512 l) a překonává většinu konkurence.

Škoda Octavia Combi je celkově povedeným automobilem s minimem slabin. S výbavou Laurin & Klement ukrojí konkurenci další část z jejího koláče.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 770 Kč Cena v testované výbavě: 778 300 Kč

Základní výbava:4x airbag, protiprokluzový systém, ABS, imobilizér, automatická klimatizace, palubní počítač, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání všech oken, rádio MS 501 + CD měnič, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, tónovaná skla, 16" ráfky z lehkých slitin, přední světla s čirou optikou, béžový interiér, příprava pro telefon, el. střešní okno, mezipodlaha v zav. prostoru, volant a řadící páka v kůži, výplně dveří a sedačky v kůži, přední sedačky s vyhříváním

Výbava testovaného vozu:boční airbagy (+8.400,- Kč)

Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1750 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.2 / 6.9 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1415 / 485
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1448
d) rozvor (mm): 2512
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

 




Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní

Tahle octavia s widebody kitem je nacpaná funkčním…

Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla! Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla!

V Chrudimi se aktuálně prodává na první pohled obyčejná…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Dnes 19:50

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se sem vydat po celý rok!

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se…

Švýcarsko není jen lyžařskou destinací, alpská země má turistům co nabídnout po celý rok. Ať už jde o…

 

iSport.cz

Nečas první duel rozsekl pro Kometu bruslí: Nechtěl jsem to kopnout

Nečas první duel rozsekl pro Kometu bruslí: Nechtěl…

Suverenitu, klid při rozehrávce a produktivitu si brněnský hokejový klenot Martin Nečas přenesl v play off i do…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…