Škoda Octavia Combi Laurin & Klement 1,8T Automatic

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement 1,8T Automatic

 
 

Už pár měsíců platí, že za automobil značky Škoda se dá utratit téměř osm set tisíc korun. Jde o maximálně vybavenou Octavii Combi Laurin & Klement s výkonným přeplňovaným motorem a automatickou převodovkou. Vyplatí se to? Na tuto otázku se vám pokusím odpovědět v následujících řádcích.

Už pár měsíců platí, že za automobil značky Škoda se dá utratit téměř osm set tisíc korun. Jde o maximálně vybavenou Octavii Combi Laurin & Klement s výkonným přeplňovaným motorem a automatickou převodovkou. Vyplatí se to? Na tuto otázku se vám pokusím odpovědět v následujících řádcích.

Testovaná Octavie Combi Laurin & Klement 1,8 Turbo s automatickou převodovkou byla opravdu maximálně vybavena. Za cenu 778.300 Kč v tomto voze nechybí: ABS, 4x airbag, 16" kola z lehkých slitin, přední světla s čirou optikou, béžový interiér, příprava pro telefon, autorádio, el. střešní okno, dálkově ovládané centrální zamykání, mezipodlaha v zav. prostoru, volant a řadící páka v kůži, výplně dveří a sedačky v kůži, přední sedačky s vyhříváním, automatická klimatizace, el. ovládání oken, a další drobnosti. Přiobjednat lze už jen: alarm, tažné zařízení a tempomat. Zda je cena za tento automobil vysoká nebo ne je těžké soudit. V úvahu je nutno vzít výkonný motor, drahý automat (+50.000,-) a max. výbavu. Jisté je, že v této cenové kategorii je již možné se porozhlédnout po méně vybavených, ale větších a prostornějších zahraničních vozech. Například VW Passat Variant 1,8T s Tiptronicem pořídíte za podobnou cenu. Samozřejmě postrádá klimatizaci a kožená sedadla. Podobných příkladů lze samozřejmě najít více. Octavia Combi je však i v méně vybavených verzích povedené auto a záleží spíše na tom, zda je vám "naše" značka Škoda milejší než zahraniční konkurence.

Na první pohled je velmi pěkná kombinace béžovo-černého interiéru s béžovými koženými sedadly. Problém je, že na kůži se v létě dá spotit podstatně více než na klasickém textilním potahu a v zimě zase studí (pro přední sedadla je naštěstí sériově dodáváno vyhřívání).

Béžové potahy interiéru /včetně podlahy/ jsou přímo "nepoužitelné", pokud je mokro nebo dokonce bláto či špinavý sníh. Věřím, že majiteli takového vozu se musí "udělat nevolno", při pohledu na rozmázlou hroudu hlíny na béžovém potahu, který mu tam donesl synáček v gumákách... Mě se tato barevná kombinace velmi líbí, ale hodně bych se rozmýšlel, zda si ji nakonec vybrat. Pro celoroční použití se prostě moc nehodí.

Pohonná jednotka vychází z doposud nejvýkonnějšího zážehového čtyřválce 1,8 20V/92 kW (dnes je již nahrazen verzí 2,0/85 kW) . Vysokého výkonu motoru 110 kW z poměrně malého objemu (1781 cm3) je dosaženo přeplňováním výfukovým dmychadlem s chladičem stlačeného vzduchu. Důležité je však to, že oproti nepřeplňované verzi výrazně stoupl nejvyšší točivý moment. Jeho hodnota 210 Nm vrcholí již při 1750ti otáčkách a neklesá až do 4600 otáček! Jde o rozmezí otáček, které použito při 99% běžně "svižné" jízdy.

Popravdě řečeno, díky přeplňování, se z nepříliš zdařilého motoru s vyšší spotřebou a váhavým tahem z nižších otáček, stal rázem sportovec s vynikajícími vlastnostmi. Octavia s tímto motorem přímo dychtí po zrychlení. Co si však u tohoto motoru budou budoucí majitelé pochvalovat nejvíce je jeho vynikající pružnost. Přibližně od devatenáctiset otáček motor dokáže výborně "zatáhnout". Pozoruhodné je též zrychlování automobilu. Na dálnici, lze i v rychlostech okolo 160 km/h citelně zrychlovat.

Bohužel ani tentokrát se automatická převodovka nechovala tak, jak bych si představoval. Místo aby využívala výborných předpokladů motoru (tah z nižších otáček), často podřazovala na nižší rychlosti a tím zvyšovala hluk v interiéru i spotřebu. To vše zcela zbytečně, protože motor by stejně zrychlení zvládl i z původně zařazeným vyšším rychlostním stupněm. Asi jediným lékem na tyto příliš "aktivní" převodovky je systém ruční volby rychlostních stupňů (u VW známý pod názvem Tiptronic). Při rychlé jízdě mimo město by se využila možnost manuální volby a ve městě by se nechala pracovat automatika.

A co spotřeba? Běžně se dá s Octavií 1,8 Turbo Aut. jezdit za 10 litrů naturalu na 100 km. Velký výkonový potenciál motoru však umožňují dosáhnout i extrémních výchylek ve spotřebě, zvláště s automatem. Při využití maximálního potenciálu motoru lze jezdit i za 16l/100 km. Naopak při "rozumné", ne však pomalé, meziměstské jízdě spotřeba poklesla až na 8,5 l/100 km.

Hluk motoru je dobře izolován a v prakticky celém rozsahu otáček nijak neruší jízdu. Zdá se, že je ze všech motorů dodávaných do Octavie nejtišší. Pokud otáčky motoru přeci jen překročí hranici pětitisíc otáček, k uším řidiče doléhá tlumený, "zdravý" kovový zvuk.

Jízdní vlastnosti Octavií jako takových jsou velmi dobré, ale u testované nejsilnější verze, by zřejmě použití tužších tlumičů pérování prospělo.

Naopak brzdová soustava zaslouží absolutorium. Účinek brzd "v krizi" je okamžitý a s maximálním účinkem. ABS spíná prakticky ihned a účinně zabraňuje nebezpečnému vybočení vozu z přímého směru.

O prostoru v interiéru Octavie už bylo napsáno mnoho stran, takže stručně. Na předních sedadlech je vše v pořádku. Na zadních je místa méně. Částečně pomohlo vybrání v předních opěradlech (model 99). Velikost zavazadlového prostoru je úctyhodná (548/1512 l) a překonává většinu konkurence.

Škoda Octavia Combi je celkově povedeným automobilem s minimem slabin. S výbavou Laurin & Klement ukrojí konkurenci další část z jejího koláče.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 770 Kč Cena v testované výbavě: 778 300 Kč

Základní výbava:4x airbag, protiprokluzový systém, ABS, imobilizér, automatická klimatizace, palubní počítač, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání všech oken, rádio MS 501 + CD měnič, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, tónovaná skla, 16" ráfky z lehkých slitin, přední světla s čirou optikou, béžový interiér, příprava pro telefon, el. střešní okno, mezipodlaha v zav. prostoru, volant a řadící páka v kůži, výplně dveří a sedačky v kůži, přední sedačky s vyhříváním

Výbava testovaného vozu:boční airbagy (+8.400,- Kč)

Glosa Martina Čabana: Visegrádský šprajc Glosa Martina Čabana: Visegrádský šprajc

Česko je o krok blíž k řízení před Soudním dvorem EU…

Česko je rekordně zadlužené, dluh ale není žádný Otesánek Česko je rekordně zadlužené, dluh ale není žádný Otesánek

Státní dluh České republiky ke konci června dosahoval…

Výroba aut v Česku v pololetí prudce stoupla, růst táhla Škoda Auto Výroba aut v Česku v pololetí prudce stoupla, růst táhla Škoda Auto

V Česku se v letošním prvním pololetí vyrobilo rekordních…

Innogy rozšiřuje v Německu síť dobíječek pro elektromobily, dotace na ně ale nezabírají Innogy rozšiřuje v Německu síť dobíječek pro elektromobily, dotace na ně ale nezabírají

V Německu by už za čtyři roky měl podle představ vlády…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1750 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.2 / 6.9 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1415 / 485
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1448
d) rozvor (mm): 2512
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Škoda Octavia RS Combi stála před 15 lety totéž co dnes. Ale ty absurdně drahé příplatky! Škoda Octavia RS Combi stála před 15 lety totéž co dnes. Ale ty absurdně drahé příplatky!

První generace nejrychlejší sériové škodovky byla uvedena…

Kolik stála Škoda Octavia v roce 1998? Za ABS se připlácelo 26.500 Kč! Kolik stála Škoda Octavia v roce 1998? Za ABS se připlácelo 26.500 Kč!

Podívejte se s námi, kolik stál nejúspěšnější model Škody…

 



 
SMZ: I v Sovětském svazu měli Velorex. Vypadal ještě podivněji

SMZ: I v Sovětském svazu mělo Velorex. Vypadal ještě podivněji

Dnes 08:00

Tříkolky a čtyřkolky SMZ byly určeny invalidům. Vyráběly se až do druhé poloviny 90. let v desetitisícových sériích, na západ od hranic bývalého SSSR na ně ale narazíte vzácně.




Blesk.cz

Krach hereckého páru: Žilková řeší nečekaný rozchod!

Krach hereckého páru: Žilková řeší nečekaný rozchod!

Nejdřív ji nechtěl a odháněl ji, pak se nechal sbalit, a teď mu zlomila srdce! Syn Veroniky Žilkové (55) Vincent…

Takhle hlídá děda Petr Novotný. 7 dětí a on si v klidu čte!

Takhle hlídá děda Petr Novotný. 7 dětí a on si v klidu čte!

Bavič Petr Novotný (69) na začátku roku doslova utekl hrobníkovi z lopaty. Po několika operacích, kdy mu selhalo…

 

iSport.cz

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla koupit líp, tvrdí Dobiáš

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla…

Rozmarné, či spíše rozmařilé přestupové léto trhá rekordy českého fotbalu a přivádí zajímavé zahraniční hráče.…

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to dotáhneme tenhle týden

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to…

PŘÍMO Z BĚLEHRADU | Už deset posil přivedla do svého kádru před startem nové sezony Sparta. A tohle číslo v…

 

Reflex.cz

Zřícenina plná tajemných legend. To je hrad Starý Jičín v severním podhůří Beskyd

Zřícenina plná tajemných legend. To je hrad Starý…

„Bílá paní na starojickém hradě byla prý manželkou posledního majitele rodu pánů z Kravař. Poprvé ji lidé uzřeli…

Jaroslav Kubera: Zeman si v kampani ukojí ego, ale pak prezidentství položí

Jaroslav Kubera: Zeman si v kampani ukojí ego, ale…

Když děláte rozhovor se senátorem a možným prezidentským kandidátem Jaroslavem Kuberou (70), máte pocit, že…