Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

David Bureš
Diskuze (52)
Octavia na stlačený zemní plyn (CNG) má o 15 kW vyšší výkon než dosud. Nové plynové nádrže pak vystačí na ujetí až 480 km při pohonu na zemní plyn.

V souvislosti s novými emisními normami z nabídky Škody Octavia načas vypadla verze na stlačený zemní plyn. Automobilka ale na toto palivo nezanevřela, již brzy se Octavia G-Tec vrátí, a to v mnoha ohledech vylepšené podobě. Dočká se výrazně přepracované techniky.

Nejdůležitější změnou modernizované Octavie G-Tec je její srdce. Podle očekávání v jejích útrobách končí zážehová čtrnáctistovka a nahrazuje ji 1.5 TSI, které jedna čtyřku postupně nahradilo napříč koncernovou nabídkou. Spolu s tím vzrostl výkon plynové Octavie na 96 kW, což je o 15 kW více než dosud. Zprvu bude k dispozici výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, manuál nabídku rozšíří později.

Čtyřválcový přeplňovaný motor splňující emisní normu Euro 6d-TEMP mimo jiné kvůli účinnosti využívá proměnné časování sacích ventilů dle takzvaného Millerova cyklu. Emise oxidu uhličitého při jízdě na benzin i díky tomu klesly asi o čtvrtinu, výrazně se snížily také emise oxidů dusíku.

Spolu s tím došlo také k přepracování nádrží. Jestliže dosud Octavia G-Tec využívala ocelové tlakové nádoby schopné pojmout 15 kilogramů zemního plynu, nově má vůz tři nádrže na 17,7 kilogramu CNG. Díky tomu Octavia G-Tec při jízdě na plyn ujede až 480 kilometrů, zatímco dosud automobilka uváděla „plynový“ dojezd 430 kilometrů.

Jedna nádrž, ta před zadní nápravou, je ocelová, zbývající dvě, umístěné pod zavazadelníkem, jsou kompozitové. Nové řešení má být výhodnější z hlediska rozložení hmotnosti.

Jen o výhodách to ale není. Dosud si Octavia G-Tec uchovávala velkou nádrž na benzin, jejíž objem činil parádních 50 litrů. Nově bude benzinová nádrž už jen nouzovým řešením pro případ potřeby, její objem klesl na 11,8 litru. Kombinovaný dojezd na obě paliva tak bohužel klesne.

Modernizovaná Škoda Octavia G-Tec bude nově dostupná výhradně s karosářskou verzí kombi. Vybírat bude možné mezi třemi stupni výbav, Active, Ambition a Style. České ceny zatím zveřejněny nebyly.

David Bureš
Diskuze (52)

Doporučujeme

Avatar - skejpa
19. 12. 2018 08:57
Re: Zrychlení
Já vím, měl sem i 1.6TDI služebák takže vím o čem mluvíš ale je to prostě líné auto. Ta 1.5TSI CNG má ale 95kw, to už by mohlo jet líp :-)
23. 9. 2018 02:37
Re: Zrychlení
Line to neni, nekdy byl porovnavaci test s 1.6TDI a G-Tec na tom byl o fous lepe. Proste to jede na tech 80kw, vzhledem k tomu, ze to auto vlaci 100kg nadrzi naopak spis navic. Zavodak to neni, ale brzda take ne a cestovat muzes i hodne rychle a za minimalni spotrebu - neni problem drzet 180km/h celou cestu po dalnici. Pri 160 kdyz das plyn na podlahu pro me az prekvapive citis, ze to auto jeste tahne. Az k tem 190 a vic se tomu nechce.

A predjizdeni na okresce? Musis proste umet odhadnout sily auta. Kazde auto ktere jsem mel se mi zdalo slabe. At melo koni 100 nebo 200, vzdy se hodi vic a cim silnejsi, tim vic od toho chces..
Avatar - skejpa
22. 9. 2018 21:53
Zrychlení
Proč nikde neuváděj zrychlení 0-100 ? Už několikrát jsem slyšel krytiku, že je to auto líné, tak mě zajímaly naméřené hodnoty.
22. 9. 2018 11:18
Re: hrůza
No mám na ní najeto 125tis km za 3 roky a dlouhodobý průměr mám 4.4kg. Moc se neuomezuji. Kolega má na Leonu TGI 4.8kg, ale ten jak vjede na dádlníci, tlačí pedál k podlaze >:D >:D >:D
22. 9. 2018 10:52
Re: hrůza
Dlouhodobeji se pres 5 snad ani dostat nejde. To bys musel jezdit jen dalnici a drzet furt plnej plyn. Ono to navic neni moc nachylne na styl jizdy, takze jeastli na spotrebu nehledis nebo na ni jedes je v realu ve vysledku do 0,5kg.