Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Rapid 1,2 TSI: Jak jezdí?

Diskuze (317)
Nejprve jsme vyzkoušeli Rapid s motorem 1,6 TDI. České rodiny ale bude víc zajímat nejslabší benzinový čtyřválec 1,2 TSI o výkonu 63 kW.

S novou Škodou Rapid jsme vás seznámili prostřednictvím červeného vozu s motorem 1,6 TDI o výkonu 77 kW. Pružný a úsporný motor nezklamal, Čechy ale zajímají dostupnější pohonné jednotky. Nejlepší vyhlídky má proto malý benzinový čtyřválec 1,2 TSI o výkonu 63 kW.

Přeplňovaná dvanáctistovka se těší velké oblibě už ve Fabii a větší liftback dostane prakticky shodný motor. K dispozici bude i silnější verze se 77 kW, která dostane šestistupňovou převodovku. Tak je tomu i v Octavii, zatímco Fabia má obě verze 1,2 TSI s pětistupňovým manuálem.

Nejdůležitější zpráva hned na úvod: 1,2 TSI je dostačující pohon. Slovo dostačující zde platí v ryze pozitivním slova smyslu – při obsazení dvěma osobami jsme Rapid prohnali po dálnici i v dolnorakouských kopcích a motor si s autem věděl vždy rady. Volba přeplňované dvanáctistovky nebude chybou.

Zkrátka v dnešní době věnují výrobci náležitou pozornost i slabším motorům, které čím dál častěji platí za důstojnou volbu pro všestranné použití (stačí si vzpomenout například na Kiu Cee’d 1,4 CVVT).

Motor v Rapidu nastupuje plynule a už od velmi nízkých otáček, bez čekání na záběr turbodmychadla. Kromě úzkého pásma nad volnoběhem má síly dost a s lehkým liftbackem se příliš nenadře. Zůstává jediný neduh této verze maloobjemového turbomotoru: ve vyšších otáčkách mu chybí elán, a tak vytáčení k červenému poli nedává velký smysl.

Podvozek 1,2 TSI se ve srovnání s turbodieselem 1,6 TDI chová jinak. Zhruba o 80 kg lehčí benzinový vůz tolik nezatěžuje přední nápravu, a tak místo neutrálního ladění můžeme mluvit rovnou o ochotě vykružovat zatáčky. Odtažité řízení samozřejmě koresponduje s rodinným charakterem, a tak ani tento Rapid nepředvede sportovní ambice. Na rozdíl od jiných levných aut ale neukazuje odpor k ostřejší jízdě – naopak, všechno zvládne se ctí.

Lehčí vůz ale překvapivě nevykazuje takový komfort tlumení. Přestože neznervózní ani na výrazných nerovnostech, posádku s nedostatky silničního povrchu seznámí docela zřetelně. Sluší se ale poznamenat, že zkoušený vůz byl předsériový. Produkční Rapid, který zamíří k zákazníkům v říjnu, může dostat vyladěnější kombinaci benzinového motoru a zavěšení pro 16palcová kola.

Zajímají vás postřehy k interiéru nebo vnějšímu designu? Podívejte se na článek Škoda Rapid: První test a velká fotogalerie!

Diskuze (317)
22. 9. 2012 09:46
Re: Cenový arbiter
:yes:
bavil jsem se s kamarádem co prodává škodovky a byl na školení k Rapidu. Po dni plným tleskání, chválení a řinčení rumbakoulemi, mi sdělil, že Rapid je lepší než Golf a A3 protože má kufr 550l. Tak a takhle Ti to prodejce podá jen vejdeš. A naivních lidí / lidí co neví a věří prodejcům je u nás dost.
19. 8. 2012 08:59
Novinari znova naleteli!?
Na tento testovaci kus im namontovali, akoze konfekcne pneumatiky Dunlop 215/45 R16 91H. A s tymito "mastnejsimi" gumami idu testovat spravanie vozidla v zakrutach. Odporucam nabuduce klasiku 195/R15 V a este pred testom skontrolovat tlak. Stava sa, ze kvoli spotrebe ich novinarom riadne prifuknu. Pritom znacky, tie s mnozstvom inzercie, sa vsak kritiky ohladom spotreby bat nemusia. Novinari sa im radi zaliecaju a konkurencnym redakciam chcu vzdy dokazat, ze oni dosahuju najnizsiu spotrebu. A pri pisani textu skrtaju desaniny litrov ako na pase. Kto neveri, tak potom uveri!
11. 8. 2012 15:25
Re: ŠKODA AUTO
Hodlám si v novém roce koupit právě Rapida, čímž jistě nepolemizuji s informacemi od profesionálů ze Škodovky. Vážím si jich. Tahle země má spoustu tvořivých techniků, a škodováci - jako kdysi baťováci - mají nástupce i v dalších podnicích a profesích.
Považuji ale za svou povinnost vyslovit se k sprosťákům, kteří se do podobných diskuzí vždy cpou, horem dolem. Lze se opravdovým fachmanům za takové sprosťáčky omluvit?

Milý bobe-herko, který jsi zde vylil kýbl své žluče, doporučuji ti ponechat si vše pro své přátele, a pro svou rodinu. Uznávám ale, že na tvou obhajobu existuje drsný argument: do všech diskuzí odpovídají hlavně lidé tvých kvalit. Je snad možné to změnit?
Existuje diskuze na webu aldebaran, kde to řeší "dírou". Všichni, jejichž příspěvky se majitelům webu nelíbí, jsou hozeni do "díry". Ani to není ideální, bohužel. Umožňuje to, aby fanatismus maskovaný "fachmanstvím" majitelů zvítězil nad pravdou a realismem přispěvatelů. Případ škodováků je právě opačný. Je obdivuhodné, že prostor zde nachází každý názor, třebas i "boberkův".
Avatar - autista
7. 8. 2012 19:35
Re: Zajímavé detaily
tak L&K je výbava, která mě teda neoslovuje. :-) >:D
7. 8. 2012 15:16
Re: Divné přední dveře
IX20 1,6 CVVT s LPG? Možná, ale v žádném případě nebrat automatickou převodovku. Mám jí a děs. Spotřeba tak o 2 litry nahoru a je to líné až běda, i když pohodlné. Pokud automat, tak v u aut v rozumných cenových relacích je DSG plně vyhovující. A ty kontroly v servise mě taky pěkně se.ou.