Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid: Bude stát pod 300.000 Kč?

Jiří Červenka
Diskuze (38)
Britská média přinesla první informaci o ceně očekávaného nového liftbacku značky Škoda.

Do zahájení prodeje nové Škody Rapid zbývá ještě řada měsíců a o jejích cenách lze zatím jen spekulovat. Britský magazín WhatCar? nicméně cituje „zdroj z automobilky“, podle nějž by ceny Rapidu na britském trhu měly začínat na částce 12.000,- GBP. To v přepočtu činí vysokých 382 tisíc českých korun.

Britský trh se ovšem od toho českého v mnoha ohledech liší. Nejen kupní silou a tržními podíly jednotlivých výrobců, ale také třeba sazbami daní a poplatků, které se při prodeji nového vozu odvádějí do veřejných rozpočtů. U řady značek lze rovněž nalézt významné rozdíly v politice sériové výbavy, která se pochopitelně silně promítá do ceníkových cen.

Přesto můžeme britskou cenu Rapidu použít jako jisté vodítko, podíváme-li se, o kolik jsou jednotlivé modely značky Škoda v Británii dražší než u nás. Například Fabia v motorizaci 1,2 44 kW a základní výbavě S stojí za kanálem La Manche 9835 liber (313 589 Kč), zatímco našinec zaplatí za odpovídající vůz pouhých 224 900 Kč.

V případě Octavie nevyznívá rozdíl tak dramaticky: 13.385 liber (426 780 Kč) vs. 357.900 Kč za motor 1,4 a nejlevnější výbavu. Jestliže Rapid má cenově i rozměrově vyplnit prostor mezi Fabií a Octavií, můžeme se domnívat, že také rozdíl mezi jeho britskou a českou cenou zůstane někde v polovině mezi oběma modely, tedy na osmdesáti tisících.

Při současném kurzu by se tak Rapid na českém trhu dostal na základní cenu cirka 302.000,- Kč. Škoda Auto by v takovém případě ale jistě udělala vše pro to, aby psychologicky významnou základní cenu stlačila na číslo začínající dvojkou.

Prostorný pětidveřový liftback s pětisetlitrovým zavazadelníkem za 299.900,- Kč? Na takovou nabídku by Mladoboleslavští jistě nemuseli české zákazníky dlouho přemlouvat. Zatím se však jedná pouze o dohady. První cena Škody Rapid pro český trh bude patrně zveřejněna nejdříve za několik týdnů – a možná ještě později.

Jiří Červenka
Diskuze (38)
21. 5. 2012 17:16
Re: Kórejská konkurencia
Mám kórejské auto Hyundai i10 a v rodine je ich niekoľko modelov ako Hyundai Tucson, Kia Sportage, Kia Cee´d. Nejde o marketing aj keď ho čiastočne študujem mám o ňom prehľad a vplyv na mňa nie je vôbec zásadný. Z vlastným skúseností viem, že tieto autá jazdia roky bez poruchy a v porovnaní cena a kvalita tak ide o veľmi dobrý kompromis, každý kto si prečíta niečo o týchto autách a navštívi showroom hneď bude vedieť, že sú to veľmi obstojné autá za minimálnu cenu s dobrou zárukou a kvalitou. Európske, japonské či americké automobilky majú už dávno z Kórejcov strach. Ak by som to mal uviesť do praxe postav si vedľa seba Hyundai ix35 a Škodu Yety, Hyundai i40 a Škodu Oktávia, Škodu Fábiu a Hyundai i30 a cena nie je vždy na prvom mieste ale je dôležitým faktorom ako design, kvalita a štýl v tomto bohužiaľ aj podľa odborníkov dávno Hyundai či Kia svoju konkurenciu porazila.
21. 5. 2012 12:07
Re: Třistazmísta
Tak to je fakt, zlevní každý. Nebo třeba nabídne nějakou výbavu navíc "zadarmo".
Ale někdo nabídne větší slevu (Škoda, Fiat), někdo menší (třeba korejci)...
A taky to záleží na každém prodejci a na jeho marži.
Avatar - Choochoo
21. 5. 2012 08:56
Re: Rapid
No jestli je HTP v Roomsteru, tak verim ze bude i tady. Podvozek je take podobny a vaha bude take podobna a nejak ty zakazniky musis tlacit do vyssi vybavy a ceny ;-) Jsem zvedav na oficilani ceny a vybavy, ale zatim mi to dle foto Seatu prijde ze by to melo stat tak 230 a s TSi tak 250 ;-) Jinak :no:
Avatar - Emel
20. 5. 2012 12:58
Re: Rapid
Škodovka je světová automobilka, odhad českého řidiče už dávno není priorita...

Fabia není stavěná jako sociální auto, je to malé auto se vším všudy, pro rodinu nepříliš vhodné.
Avatar - JuckiCZ
19. 5. 2012 08:33
Re: Třistazmísta
Podle čeho usuzuješ? Pokud srovnám oficiání ceníky několika automobilek, přijde mi logické, že slevní všechny, ne jen Škoda. Ono nelze porovnávat dohudnuté ceny přímo u prodejce, zaprvé se k nim není jak dostat a za druhé se mohou individuálně lišit (pokud se nepletu). Proto se opírám o to, co je dostupné. Když je tedy konečná ceny vždy o mnoho nižší a téměř srovnatelná s konkurencí, proč ji tedy nenastaví, jako oficiální? To by si třeba získali i lidi, jako já, které oficiální ceník odrazuje. A ještě se opřu o Tvá poslední 4 slova a vypíchnu to první - TÉMĚŘ. Takže před slevou je dražší o dost a po ní je téměř srovnatelná ;-). Ale v tomto chápu Škodu, proč to neprodat za vyšší cenu, když to lidé kupují, byli by sami proti sobě. Setrvačnost tu totiž opravdu existuje a informvanost lidí není příliš veliká.