Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Combi vs. Roomster (1,4 16V): Větší vždy neznamená dražší (srovnání nových cen)

Diskuze (108)
Škoda nabízí v segmentu malých vozů tři možnosti: pětidveřový hatchback, kombi a malé MPV Roomster. Připravili jsme pro vás srovnání jejich cen, ve kterém se zaměříme na nejdostupnější čtyřválcový motor – 1,4 16V o výkonu 63 kW.

Ještě loni byla situace v cenové politice Škoda Auto jasná: základem byla Fabia, za několikatisícový příplatek se nabízela její praktičtější sestra Fabia Combi a zájemci o malé MPV Roomster si museli připravit navíc 50 tisíc Kč. Kartami ale zamíchaly akční modely Plus a Fabia Magic, resp. Roomster Duo a další změny přinesly nové ceníky pro rok 2010. Jak si tedy nyní stojí v cenovém srovnání Fabia Combi a Roomster?

Jako první volbu jsme vybrali základní výbavy Fabia Combi Classic a Roomster, v obou případech rozšířenou o akční paket Plus. Standardní součásti výbavy jsou u obou kontaktních modelů stejné – čtyři airbagy, posilovač řízení, volant nastavitelný ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, příprava pro rádio a 14palcová kola s plastovými kryty.

Paket Plus se k Fabii Classic nabízí zdarma (pro všechny motory) a přidává klimatizaci s automatickou regulací a centrální zamykání Safe. Roomster Plus má navíc elektrické stahování předních oken, tato výbava je ale v akci jen s motorem 1,4 16V (sleva 10.000,- Kč proti základnímu provedení bez paketu Plus). Se zbývajícími motory se dodává paket Plus naopak za příplatek 10.100,- Kč.

Pokud bychom akcí zvýhodněnou výbavu rozšířili o trojici běžných položek – některý ze vzorníku metalických laků (+9.000,- Kč), černé střešní nosníky (+5.000,- Kč) a základní vestavěné autorádio (1dinové Beat za 4.500,- Kč), cena obou aut se přiblíží hranici 300 tisíc Kč.

Škoda Fabia Combi a Roomster - srovnání výbavy a cen
ModelFabia Combi Classic PlusRoomster Plus
Motor1,4 16V (63 kW)1,4 16V (63 kW)
Základní cena266.900,-282.900,-
Airbag4x4x
Centrální zamykáníS*S*
El. stahování před. oken12.100,-S*
Klimatizace ClimaticS*S*
Kola 14palcová ocelováSS
Metalický lak9.000,-9.000,-
Příprava pro rádioSS
Rádio Beat 4.500,-4.500,-
Střešní ližiny5.000,-5.000,-
Záruka2 roky2 roky
Cena při shodné výbavě297.500,-301.400,-
* součásti paketu Plus

V tomto cenovém pásmu ale Škoda již nabízí finančně mnohem výhodnější volbu – výše zmíněné akční modely Fabia Magic a Roomster Duo. Nechybí jim nic z výše jmenovaného, konkrétně Fabia Combi Plus má v ceně 286.900,- Kč čtyři airbagy, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, klimatizaci, palubní počítač, přední mlhovky, tónovaná skla Sunset, rádio Beat a zdarma metalický lak. K tomu lze v paketu Magic II za 6.100,- Kč získat střešní ližiny a 15palcová litá kola.

Roomster Duo se stejným motorem stojí 291.900,- Kč. Jeho výbava obsahuje i prvky paketu Magic II a Škoda ve standardu přidává i 2dinové rádio Dance, za které je u Fabie Magic potřeba připlatit 8.100,- Kč. Po rozšíření výbavy Fabie Combi na tuto úroveň se proto poněkud překvapivě výhodnější volbou stává Roomster – ačkoliv je dle ceníku o 5.000,- Kč dražší, po dovybavení vyjde srovnatelná Fabia Combi o 9.200,- Kč dráž.

Škoda Fabia Combi a Roomster - srovnání výbavy a cen
ModelFabia Combi MagicRoomster Duo
Motor1,4 16V (63 kW)1,4 16V (63 kW)
Základní cena286.900,-291.900,-
Airbag4x4x
Centrální zamykáníSS
El. nastavení zrcátekSS
El. stahování před. okenSS
Klimatizace ClimaticSS
Litá kola6.100,-*S
Metalický lakSS
Palubní počítačSS
Přední mlhovkySS
Rádio Beat S-
Rádio Dance (CD/MP3, 2DIN)8.100,-S
Střešní ližiny6.100,-*S
Tónovaná skla SunsetSS
Vyhřívaná zpětná zrcátkaSS
Záruka4 roky/60.000 km4 roky/60.000 km
Cena při shodné výbavě301.100,-291.900,-
* paket Magic II

Výhodou obou modelů (Fabia Magic i Roomster Duo) je také záruka prodloužená na 4 roky nebo 60.000 km, která je jinak za příplatek 4.000,- Kč.

Pětidveřová Škoda Fabia s karoserií hatchback je ve všech případech o 10.000,- Kč levnější než kombi.

Zajímají vás aktuální ceny dalších motorů a výbav? Podívejte se na naše články s přehledem nových ceníků
Škoda Fabia Easy: Nejmenší Škoda za 199.900,- Kč, 1,4 TDI od 282.900,- Kč
Škoda Roomster je nejlevnější v historii: První cena 262.900,- Kč
Škoda Octavia Tour Trumf s 20% DPH: Liftback za 271.900,- Kč, s klimatizací za 283.000,- Kč
Škoda Yeti: Sleva 25 tisíc Kč pro verze 4x4

Diskuze (108)
5. 1. 2010 16:17
Re: Skoda - ted uz dle meho gusta...
To se teda přiznám, že když jsem teďka váhal mezi koupením auta..byla ve hře právě Venga a Roomster. Oběma jsem jel a Venga oproti Roomstru úplně jiný svezení, nádhernej interiér, super výbava. Už v základu ESP, TCS a tyhlety systémy. To má roomster až někde v nejvyšší výbavě a určitě za super příplatky. Holt daleko bezpečnější auto o něco málo dražší. Ale za to novinka. Vemte si, jak dlouho je roomster na trhu - 2006? Což je tedy 3-4 roky stará technologie. Vyzkoušejte obojí a Venga Vás dostane tak jako mě. Je to sice druhý auto v rodině, ale myslim, že jsem se rozhodl dobře :-)
5. 1. 2010 00:25
Re: Skoda - ted uz dle meho gusta...
dyť ho přece bude muset vrátit - nemá u dna kufru potřebnou délku..
4. 1. 2010 20:26
Re: Ze dvou zel...
Ďakujem, podobne prajem tiež všetko dobré.
Meriva je fajn, žiaľ, neviem preč, Opel si u nás stále drží (voči konkurencii) privysoké ceny. Dobré ceny sú počas akcie 24 hodín Opel, ale vtedy sa dá brať len čo je na sklade, a práve Merivy či zafiry v ponuke príliš nefigurujú. Ale Merivu registrujem ako jednu z lepších volieb. Lákavý je najmä dieslík 1,3 litra, len neviem, ako si vie s dosť ťažkou Merivou poradiť. No cena v lepšej výbave to dosť zabíja.
4. 1. 2010 20:21
Re: Ze dvou zel...
Problém je práve motor. Totiž som rozhodnutý pre diesel. Často má dnes super cenu prakticky na úrovni benzínu, pritom so spotrebou menšou o 20-30%. navyše mi charakteristika diesla viac vyhovuje ako dnešné vysokootáčkové benzínové motory. Takže díky z tip, ale tento model asi nie. ;-)
4. 1. 2010 20:18
Re: Ze dvou zel...
Díky. Matrix mám vyskúšaný. Nie je to žiadna sláva, no ber v úvahu, že okrem Scenica jazdím ešte Formanom, a toho Matrix predsa len trochu prekonáva. Moje bežné rýchlosti s druhým autom v rodine sú asi 50-55 km/h v meste a okolo 90 km/h na mestskom diaľničnom okruhu. STaré známe trasy bez exrémov a potreby využívať hoci len polovicu možností moderného podvozku. Čiže postačí. Na Matrixe sa mi páči vzhľadom na vonkajšie priestory až neskutočný vnútorný priestor, vrátane šírky, a posuvné zadné sedadlá, v rozmedzí úctyhodných 20 cm. Plus slušný kufor a síce jednoduché plasty, ale zase ľahko udržiavateľné. Čiže spotrebák na každý deň ako vyšitý. Navyše má ho jeden známy, nijak zvlášť ho nešetrí, spotreba medzi 5 a 6 litrov, poruchy žiadne, okrem garančiek a prasknutej kľučky zadnej dverí v servise nebol. A to má nalietaných asi 110 tisíc km.
Bezpečnosť - iste, dnes sú už autá inde, ale ako si všímam prideľovanie bodov a hviezdičiek, reálny rozdiel medzi auta mi s tromi, štyrmi a a piatimi hviezdičkami nemusí byť až tak extrémny, ako sa zdá na papieri. Plus starý znáy argument - voči 18-ročnému Formanu paráda.

V podobnej cenovej kategórii už nie je v MPV rodine prakticky nič použiteľné.
Voči Bravu mám výhrady, pekné síce, ale pre mňa nie dosť praktické auto, v tejto disciplíne má značné medzery.

Z väčších MPV som spomenul Grand Scenic, je to prakticky konkurent Grand Picassa, cenovo ho však hodne podlieza. Navyše teraz Scenic II mám, takže v prípade dostatku financií takmer jasná voľba. V cene okolo 20 tisíc je ešte lákavý Peugeot 807, ktorý som spomínal. Veľmi lákavý. ;-)