Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Octavie Tour přijde zřejmě až v roce 2012, dostane možná dvojče s logem SEAT

Ondřej Láník
Diskuze (257)
Koncern Volkswagen uvažuje o tom, že by od roku 2012 vyjížděly z jedné výrobní linky v Česku nové škodovky a také velice podobné seaty. Píše to dnešní Mladá fronta Dnes (MfD).

Od roku 2012 chystá Škoda výrobu nového levného vozu - nástupce dosluhující Octavie Tour. Auta značek Škoda a Seat by se mohla vyrábět v závodě ve Vrchlabí, uvádí deník.

Podle MfD by obě auta měla většinu dílů společných, podobně jako malé toyoty, citroëny a peugeoty z Kolína. "Je to jedna možná varianta," řekl MfD nejmenovaný vysoce postavený zdroj z automobilky. Rozhodovat se o ní má v příštích měsících. Prozatimní plán počítá se spuštěním výroby v květnu 2012.

MfD píše, že Škoda už oslovila své dodavatele a žádala je, aby spočítali cenu dílů pro případ, že by dodávali na dva vyhledově různé, ale přitom technicky podobné vozy.

Podle deníku zatím není jasné, jak se nová levná škodovka bude jmenovat. V interních materiálech ji zatím označují kódem SK151. Název Popular, o kterém se spekulovalo, však auto určitě neponese, píše deník.

Fenomén Tour

Škoda Octavia první novodobé generace se prodává od roku 1996. V průběhu životního cyklu absolvovala jen jednu velkou modernizaci. V posledních čtyřech letech už nebylo do použité techniky téměř vůbec investováno, ale přesto se Octavií Tour prodává více než Roomsterů.

Veterána výrobního programu Škody Auto loni postihl razantní propad východoevropských trhů. Země jako je Rusko, Ukrajina nebo Rumunsko patřily ke klíčovým odbytištím Octavie Tour, ale právě v nich se poptávka po nových autech propadala o desítky procent. Pro Tour znamenal předposlední rok jeho dráhy meziroční pokles odbytu o 43,6 %.

Škoda Octavia Tour - Dodávky zákazníkům
Model/rok2006200720082009
Octavia Tour53 78358 28765 54432 825
Octavia Combi Tour15 54014 24212 04610 920
Octavia Tour celkem69 32372 52977 59043 745

Konec výroby nejstaršího modelu Škody nadiktovaly přísnější emisní standardy. Modernizace Octavie Tour by náklady zvýšila tak, že by se další setrvávání ve výrobním programu již nevyplatilo.

Doporučujeme
Škoda Octavia Combi Tour 1,9 TDI PD: Poslední jízdní dojmy

Ondřej Láník
Diskuze (257)
Avatar - Trubcic
26. 5. 2010 20:22
Re: Chce to trochu přemýšlet a poté psát...
chlapi, až budou mít na technických kontrolních stanicích na měření emisí zátěžovou brzdu, tak pak Vám ty diesely budou čudit, ale bez zátěže prostě diesely projdou emisema i když při akceleraci kouří.
11. 5. 2010 08:22
Re: Tour
Hmm tak mi teda řekni v čem je ten komfort tak výrazně větší. Než novou oktávku tak radši starýho superba. Rozhodně je v něm víc místa a pohodlnější cestování. Jak správně napsal Frantizsekk je to furt stejná písnička. Žádná revoluce na šasi se nekoná. Já když si mám v práci vybrat jestli pojedu na služebku O1 nebo novou O2 tak budeš asi překvapený ale jezdím radši O1. Za prvý pro 1 až 2 lidi je v ní víc místa a za druhý v ní nemusím mít vražený pravý koleno v tunelu a levý opřený o tvrdou plastovou konzolu s ovladačema na okýnka, taky ty sedačky "pouze pro hubený" v O2 mi moc nevyhovujou nesedím v ní totiž na *.i ale stehnama na těch anatomickej bokách. Prostě z mýho pohledu pokud vezmu pohodlí sezení tak O2 je pro mě krok zpátky a hrozně nerad v ní jezdím hlavně ne nikam daleko. Věřím, že když má někdo 70 kilo bude mít asi jinej názor ale pro tlustější lidi O2 fakt není.
Avatar - Ronault.
10. 5. 2010 22:15
Re: LEGENDA (ještě) ŽIJE
Podívej, ty rozeznáš všechny detaily na všech třeba generacích Accentů nebo Civicu a víš co se po kterém faceliftu změnilo? Octavie nejsou jediné vyráběné auta a Škoda není jediný výrobce. ;-)
Avatar - Ronault.
10. 5. 2010 22:10
Re: Tour
Já s tebou víceméně souhlasím, ale... Jak jsem řekl, třeba jen to svezení Octavii II je prostě lepší. A nemusí se jednat jen o jízdu na hraně, komfort je o něco lepší. Nechci tady říct, a nikde jsem neřekl, že bych dneska do Octavie I nesedl, protože se nedá řídit, je nepohodlná atd., to rozhodně ne, ale prostě s tím nejnovějším ve třídě už nedrží tolik krok, i když se často jedná jen o naladění atd.
10. 5. 2010 22:03
Re: Tour
Octavku nemam, mam passata b5 v tdi.Novyho planuju, ale este neni proc, soucasny mi ve vsem vyhovuje a jeste se nerozpad. Je jasny, ze octavia 1 je konstrukcne stara, ale klidne bych si ji koupil, kdyby mela misto vzadu. Je uplne jedno,jaky auto dnes mas, kdyz jezdis normalne. Ja si treba o jizdnich vlastnostech passatu nemyslim nic moc, na zadny litani to neni, na to je ta octavka i lepsi. na dalnici je to uz jina story, tam se tezsi predek a dlouhej rozvor hodi. No ale chtel jsem jenom a pouze rict, ze se tu lidi zajimaj jen o jizdu na limitu a prou se o kravinach. Jinac, rozdil jizdnich vlastnosti aut pred 10 rokama a dnesnima neni veliky,spis se zvetsily kola a pneu, motory jsou silnejsi.Porad je to ta sama pisnicka, mc pherson+ vlecena ramena nebo viceprvek a pak jde o naladeni podvozku.Esp atd atd atd.. to je dnesni vyhoda. Nejlepsi podvozek je ten nastavitelny