Škoda Superb 1,9 TDI/74 kW - Balíček opatření (12/2002)

Škoda Superb 1,9 TDI/74 kW - Balíček opatření (12/2002)

 
 

Když mladoboleslavská automobilka oznámila, že Superb bude dostupný i se slabší variantou TDI-PD motoru s výkonem 74 kW (100 k), okamžitě se ozvaly hlasy, že jde o nedůstojný krok a "shození" Superbu do nepatřičných mezí... Ano musím se přiznat, že jsem měl také jisté pochybnosti, ale v těchto případech není nad osobní zkušenost. Pozoruhodné je, že i po několika...

Když mladoboleslavská automobilka oznámila, že Superb bude dostupný i se slabší variantou TDI-PD motoru s výkonem 74 kW (100 k), okamžitě se ozvaly hlasy, že jde o nedůstojný krok a "shození" Superbu do nepatřičných mezí... Ano musím se přiznat, že jsem měl také jisté pochybnosti, ale v těchto případech není nad osobní zkušenost. Pozoruhodné je, že i po několika měsících prodeje této verze se na speciální internetové stránce věnované Superbu (www.skoda-superb.cz) tento motor neobjevil. Pokud však vstoupíte do škodováckého konfigurátoru na adrese www.autonaprani.cz, s potěšením zjistíte, že tento motor je oproti svému silnějšímu sourozenci (96 kW, 285 Nm) o nezanedbatelných 46 tisíc korun levnější. A pokud uvažujeme alespoň trochu ekonomicky, vkrádá se otázka - nestačilo by pro běžnou jízdu slabší stokoňové tédéíčko? Jen pro zajímavost - Fabii s totožným TDI/74 kW jistě považujete za ideální až přemotorizovanou variantu, přitom Superb se stejným motorem dokáže jet kvůli lepší aerodynamice dokonce rychleji (189 vs. 185 km/h), ale vyšší hmotnost Superbu (+220 kg) se pochopitelně podepsala na horším zrychlení z klidu na 100 km/h (13,2 vs. 11,5 s).

Tak dobře, končím s teoretizováním a následující řádky vám snad odpoví na otázku, jak tedy tento vůz skutečně "jede". Hned první metry jízdy přináší vcelku pozitivní dojmy - jednička, dvojka, trojka - o žádného lenocha nejde, motor dobře táhne z nízkých otáček a okolo dvou tisíc zatláčí akcelerace posádku do sedadel. Poté se motor vytáčí poměrně lehce dále, ale spíše než o prudké zrychlování jde jen o zbytečné zvyšování hluku v kabině. Prostě ve třech tisících je dobré řadit výše. Zklamáním bylo však hluboké dunění motoru pronikající do interiéru prakticky ve všech otáčkách. Tento nepříjemný zvuk velmi dobře známe z Passatu (ověřeno na několika kusech s TDI motory) a je více než zřejmé, že uložení motoru je velmi podobné ne-li úplně shodné. Naopak typické klapání dieselového motoru je odhlučněno dobře.

Jízda vyššími rychlostmi po dálnicích je příjemná díky nízkým otáčkám, které například ve 160 km/h dosahují hodnoty 3200 ot/min. Spotřeba tohoto motoru je nízká a na delších trasách je možné i při rychlé jízdě jezdit pod 7 l/100 km. Vyložení spořínkové se mohou lehce dostat i pod 6 litrů (!). Ve městě pochopitelně apetit motoru stoupá, ale i krátké jízdy se studeným motorem nespotřebují v průměru na 100 km více než 8,5 litru na 100 km. Velkou pochvalu si zaslouží naprosto přesné a velmi lehké řazení pětistupňové převodovky, která je optimálně zpřevodována vzhledem k možnostem použitého motoru.

Stokoňová Škoda Superb TDI není přehmatem marketingových expertů, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jde o plnohodnotný automobil s relativně silným a velmi úsporným motorem za výhodnou cenu. A kdo nevěří - stále má v nabídce TDI s výkonem 130 koní nebo dokonce 2,5 V6 TDI/155 k.

Jízdní vlastnosti byly příkladné i díky příplatkovým 17palcovým nízkoprofilovým pneumatikám Odpružení nebylo naštěstí tak extrémně tvrdé jako u dříve testované verze 2,8 V6, takže posádka vozu není otloukána každou nerovností na silnici.

Pokud je tedy nákup Superbu spojen s úvahami o ekonomičnosti provozu, nelze tento motor nedoporučit. Široký rozsah příplatkové výbavy je samozřejmě k dispozici, přičemž důležité bezpečnostní prvky jsou již zahrnuty v základní výbavě.

Ostatní dojmy ze Superbu jsme popsali v dvojtestu (2,8 V6 vs. 2,5 TDI V6), který najdete zde.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 736 900 Kč Cena v testované výbavě: 877 300 Kč

Neschopnost, sabotáž. Kalousek zostra burcuje TOP 09 k progresu Neschopnost, sabotáž. Kalousek zostra burcuje TOP 09 k progresu

Končící předseda TOP 09 Miroslav Kalousek na sněmu strany…

Aston Martin vstává z mrtvých. Chystá se na burzu a slaví úspěch s novinkami Aston Martin vstává z mrtvých. Chystá se na burzu a slaví úspěch s novinkami

Britský výrobce sportovních vozů Aston Martin se pomalu…

Investice podle církve: katolíci sází na půdu a nemovitosti Investice podle církve: katolíci sází na půdu a nemovitosti

Diecéze římskokatolické církve vloni vydaly téměř…

Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus

Uprostřed druhé světové války vyvinuli v kopřivnické…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 4.6 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 462 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1458 / 585
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4803
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1469
d) rozvor (mm): 2803
e) rozchod vpředu (mm): 1515
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1070
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 4
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus

Uprostřed druhé světové války vyvinuli v kopřivnické…

 



Škoda Superb před 15 lety: V základu stála i 1,2 milionu korun, měla však V6 Škoda Superb před 15 lety: V základu stála i 1,2 milionu korun, měla však V6

Novodobá Škoda Superb první generace se začala vyrábět…

Crash test na vlastní oči: Když tramvaj narazí do auta (video) Crash test na vlastní oči: Když tramvaj narazí do auta (video)

Dne 31. května proběhl na zkušebním polygonu v…

 



 
Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům?

Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům?

Dnes 08:00

Po letech, kdy se oleji viskozitní specifikace SAE 0W-20 jen vyhrožovalo, se staly skutečností. Z továrny s nimi vyjíždějí už i první modely škodovek.




Blesk.cz

Milý Ježíšku, přines BAZUKU, MÍR A SVOBODU, a taky PLEŠTEŠE! Vánoční dopisy dětí vás dostanou

Milý Ježíšku, přines BAZUKU, MÍR A SVOBODU, a taky…

Ježíšek to kolikrát nemá jednoduché a rodiče už vůbec ne! Rozklíčovat přání vašeho potomka, pokud psal vánoční…

Recenze: Nejskrytější přání a tajemství se dostanou vždycky na povrch, nebraňte se jim

Recenze: Nejskrytější přání a tajemství se dostanou…

Při pohledu zvenčí může Sycamore Glen vypadat jako naprosto obyčejné ospalé maloměsto. Ale za bílými plaňkovými…

 

iSport.cz

Boleslav bez Uhrina. Kouč skončil v nemocnici, pro hráče to byl šok

Boleslav bez Uhrina. Kouč skončil v nemocnici, pro…

Velmi nepříjemná zpráva postihla kabinu Mladé Boleslavi před utkáním na Dukle. Čtvrteční trénink ještě vedl…

Maier se pral s Hollwegem: Koledoval si o to! Pěkný souboj, chválil Američan

Maier se pral s Hollwegem: Koledoval si o to! Pěkný…

Férová „kanadská“ bitka se vším všudy. V extralize se příliš často nevidí, že by hráči shodili rukavice a bili…

 

Reflex.cz

Symfonie chutí jménem torta: Přečká tradiční mexická specialita nájezd fastfoodových řetězců?

Symfonie chutí jménem torta: Přečká tradiční mexická…

Byla jednou jedna houska. Ale nebyla to obyčejná houska, byla to mexická torta.

Péct, nebo nepéct? První adventní neděli by se podle tradice mělo začít s pečením cukroví

Péct, nebo nepéct? První adventní neděli by se podle…

První adventní neděle letos vychází až na 3. 12. Je to den, kdy by hospodyně měly začít péct cukroví. Není třeba…