reklama


Škoda Superb 1,9 TDI/74 kW - Balíček opatření (12/2002)

Škoda Superb 1,9 TDI/74 kW - Balíček opatření (12/2002)

 
 

Když mladoboleslavská automobilka oznámila, že Superb bude dostupný i se slabší variantou TDI-PD motoru s výkonem 74 kW (100 k), okamžitě se ozvaly hlasy, že jde o nedůstojný krok a "shození" Superbu do nepatřičných mezí... Ano musím se přiznat, že jsem měl také jisté pochybnosti, ale v těchto případech není nad osobní zkušenost. Pozoruhodné je, že i po několika...

Když mladoboleslavská automobilka oznámila, že Superb bude dostupný i se slabší variantou TDI-PD motoru s výkonem 74 kW (100 k), okamžitě se ozvaly hlasy, že jde o nedůstojný krok a "shození" Superbu do nepatřičných mezí... Ano musím se přiznat, že jsem měl také jisté pochybnosti, ale v těchto případech není nad osobní zkušenost. Pozoruhodné je, že i po několika měsících prodeje této verze se na speciální internetové stránce věnované Superbu (www.skoda-superb.cz) tento motor neobjevil. Pokud však vstoupíte do škodováckého konfigurátoru na adrese www.autonaprani.cz, s potěšením zjistíte, že tento motor je oproti svému silnějšímu sourozenci (96 kW, 285 Nm) o nezanedbatelných 46 tisíc korun levnější. A pokud uvažujeme alespoň trochu ekonomicky, vkrádá se otázka - nestačilo by pro běžnou jízdu slabší stokoňové tédéíčko? Jen pro zajímavost - Fabii s totožným TDI/74 kW jistě považujete za ideální až přemotorizovanou variantu, přitom Superb se stejným motorem dokáže jet kvůli lepší aerodynamice dokonce rychleji (189 vs. 185 km/h), ale vyšší hmotnost Superbu (+220 kg) se pochopitelně podepsala na horším zrychlení z klidu na 100 km/h (13,2 vs. 11,5 s).

Tak dobře, končím s teoretizováním a následující řádky vám snad odpoví na otázku, jak tedy tento vůz skutečně "jede". Hned první metry jízdy přináší vcelku pozitivní dojmy - jednička, dvojka, trojka - o žádného lenocha nejde, motor dobře táhne z nízkých otáček a okolo dvou tisíc zatláčí akcelerace posádku do sedadel. Poté se motor vytáčí poměrně lehce dále, ale spíše než o prudké zrychlování jde jen o zbytečné zvyšování hluku v kabině. Prostě ve třech tisících je dobré řadit výše. Zklamáním bylo však hluboké dunění motoru pronikající do interiéru prakticky ve všech otáčkách. Tento nepříjemný zvuk velmi dobře známe z Passatu (ověřeno na několika kusech s TDI motory) a je více než zřejmé, že uložení motoru je velmi podobné ne-li úplně shodné. Naopak typické klapání dieselového motoru je odhlučněno dobře.

Jízda vyššími rychlostmi po dálnicích je příjemná díky nízkým otáčkám, které například ve 160 km/h dosahují hodnoty 3200 ot/min. Spotřeba tohoto motoru je nízká a na delších trasách je možné i při rychlé jízdě jezdit pod 7 l/100 km. Vyložení spořínkové se mohou lehce dostat i pod 6 litrů (!). Ve městě pochopitelně apetit motoru stoupá, ale i krátké jízdy se studeným motorem nespotřebují v průměru na 100 km více než 8,5 litru na 100 km. Velkou pochvalu si zaslouží naprosto přesné a velmi lehké řazení pětistupňové převodovky, která je optimálně zpřevodována vzhledem k možnostem použitého motoru.

Stokoňová Škoda Superb TDI není přehmatem marketingových expertů, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jde o plnohodnotný automobil s relativně silným a velmi úsporným motorem za výhodnou cenu. A kdo nevěří - stále má v nabídce TDI s výkonem 130 koní nebo dokonce 2,5 V6 TDI/155 k.

Jízdní vlastnosti byly příkladné i díky příplatkovým 17palcovým nízkoprofilovým pneumatikám Odpružení nebylo naštěstí tak extrémně tvrdé jako u dříve testované verze 2,8 V6, takže posádka vozu není otloukána každou nerovností na silnici.

Pokud je tedy nákup Superbu spojen s úvahami o ekonomičnosti provozu, nelze tento motor nedoporučit. Široký rozsah příplatkové výbavy je samozřejmě k dispozici, přičemž důležité bezpečnostní prvky jsou již zahrnuty v základní výbavě.

Ostatní dojmy ze Superbu jsme popsali v dvojtestu (2,8 V6 vs. 2,5 TDI V6), který najdete zde.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 736 900 Kč Cena v testované výbavě: 877 300 Kč

Devizové intervence můžou skončit už v dubnu Devizové intervence můžou skončit už v dubnu

Uvolnění kurzu koruny vůči euru může být dílem necelých…

Petr Mach rezignoval z vedení Svobodných. Chci se utkat se zastánci alternativní vize, tvrdí Petr Mach rezignoval z vedení Svobodných. Chci se utkat se zastánci alternativní vize, tvrdí

Šéf Strany svobodných občanů (Svobodní) Petr Mach dnes…

Prezident Gambie neuznal výsledky voleb, zemi hrozí chaos Prezident Gambie neuznal výsledky voleb, zemi hrozí chaos

Prezident Gambie Yahya Jammeh odmítl výsledky nedávných…

Fyzici mají recept na ekonomickou krizi Fyzici mají recept na ekonomickou krizi

Ekonomická a následně i dluhová krize Evropské unie jako…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 4.6 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 462 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1458 / 585
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4803
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1469
d) rozvor (mm): 2803
e) rozchod vpředu (mm): 1515
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1070
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 4
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce. Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce.

Mercedesu třídy R těžko přijdete na chuť pohledem. Svezte…

 




Crash test na vlastní oči: Když tramvaj narazí do auta (video) Crash test na vlastní oči: Když tramvaj narazí do auta (video)

Dne 31. května proběhl na zkušebním polygonu v…

Facelift Škody Superb: Bude vypadat takto? Facelift Škody Superb: Bude vypadat takto?

Nová generace automobilů značky Škoda ponese již zcela…

 



 
Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Včera

Zejména v zimních měsících je jízda „bokem“ oblíbenou kratochvílí nejenom mladších a dynamicky založených řidičů. Vidět tohle dělat tank se vám ale jenom tak nepoštěstí.




Blesk.cz

Malý ostrov s velkým bohatstvím: 7 důvodů, proč vyrazit na Mauritius

Malý ostrov s velkým bohatstvím: 7 důvodů, proč…

Na vzácnou známku zapomeňte. Našli jsme sedm jiných důvodů, proč se jet v zimě ohřát na tento rajský ostrov.

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

 

iSport.cz

Voráček řádí! Čtyřmi body řídil obrat a je druhý v bodování NHL

Voráček řádí! Čtyřmi body řídil obrat a je druhý v…

Hokejový útočník Jakub Voráček ve druhém utkání NHL za sebou zaznamenal gól a tři asistence. Philadelphia i díky…

Skokan Štursa poprvé v desítce: Byl jsem krásně soustředěný na sebe

Skokan Štursa poprvé v desítce: Byl jsem krásně…

Jen čtyři závody nové sezony musel jednadvacetiletý skokan na lyžích Vojtěch Štursa čekat na první výlet do…

 

Reflex.cz

Bílý láma, brutální i duchovní komiks z Tibetu

Bílý láma, brutální i duchovní komiks z Tibetu

Chilsko-francouzský mystik, režisér, filozof a spisovatel Alejandro Jodorowsky se dočkal i v Česku zaslouženého…

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

 
 
reklama