Škoda Superb Combi: Největší kombi skupiny VW vyrábí Škoda

Škoda Superb Combi: Největší kombi skupiny VW vyrábí Škoda

 
 

Velké kombi má zavazadelník s objemem 633 - 1865 l. Více neumí nabídnout ani VW Passat Variant, ani Audi A6 Avant. Přičtěte k tomu oblíbené turbodiesely nebo pohon všech kol a dostanete mix, který by teoreticky měl odpovídat definici štiky v rybníce.

Karoserie

Nový Superb Combi je dlouhý 4838 milimetrů a široký 1817 milimetrů, což jsou parametry shodné s liftbackem. Výška Superbu Combi činí 1481 milimetrů. S připočtením standardně dodávaného střešního nosiče, který se dodává buď eloxovaný nebo černý, činí výška vozu 1510 milimetrů.

Nadprůměrná ložná kapacita dosahuje rekordních hodnot: zavazadlový prostor pojme 633 litrů a při sklopených zadních sedadlech dokonce 1865 litrů. Šířka pátých dveří umožňuje i naložení větších předmětů. Nízká nákladová hrana s výškou pouhých 600 milimetrů nad vozovkou umožňuje snadnou manipulaci se zavazadly.

Škoda Superb: liftback vs. kombi
ModelSuperbSuperb Combi
Délka [mm]48384838
Šířka [mm]18171817
Výška [mm]14621481
Rozvor [mm]27612761
Zavazadlový prostor [l]565-1670633-1865

Následující stručný přehled ukazuje základní míry nového kombi ve srovnání s hlavními konkurenty ve střední třídě. Zdá se, že čistě geometricky patří Superb Combi mezi elitu. Objemem zavazadelníku se pak může směle rovnat s největšími kombi vyšší střední třídy. Ve střední třídě na něj zřejmě nikdo mít nebude.

Škoda Superb Combi: Srovnání základních rozměrů s konkurencí
ModelSuperb CombiPassat VariantMondeo kombiInsignia STAvensis Wagon
Délka [mm]48384775483049104765
Šířka [mm]18171820188518551810
Výška [mm]14811515154515001480
Rozvor [mm]27612710285027352700
Zav. prostor [l]633-1865605-1730555-1745540-1530545-1610

Vnitřní výbava pětidveřového kombi je identická s výbavou výchozího modelu. Navíc je zde ale několik novinek.

Startování tlačítkem
Poprvé bude možno vybavit vůz značky Škoda systémem KESSY pro bezklíčové odemykání, zamykání a startování. Vysílač impulsů v těle klíče přitom komunikuje s řídicí jednotkou ve voze a při dotyku kliky odemkne zámek dveří. Vůz je možné také zamknout bez použití klíče nebo dálkového ovládání centrálního zamykání. Dveře se zamknou stisknutím tlačítka na vnější klice.

Motor se startuje a zhasíná pomocí tlačítka, umístěného vpravo na sloupku volantu. Pro nastartování je k tomu nutné u vozů s ručně řazenou převodovkou sešlápnout pedál spojky nebo u vozů s automatickou převodovkou brzdový pedál.

Elektrické ovládání 5.dveří místo Twindoor
Dalším zajímavým prvkem nového Superbu Combi jsou na přání dodávané elektricky ovládané páté dveře. S těmi je vždy dodáván také automatický roletový kryt zavazadlového prostoru, který je jinak dostupný na přání. Při otevření pátých dveří se roletový kryt automaticky odsune do střední polohy, a uvolní tak větší plochu pro manipulaci se zavazadly.

Praktickým detailem zavazadlového prostoru je výsuvná mezipodlaha, kterou je možné při otevřených pátých dveřích vysunout až nad zadní nárazník. To podstatným způsobem ulehčuje nakládání rozměrnějších předmětů.

Hliníkové lišty, síťový program a háčky v zavazadlovém prostoru umožňují optimální zajištění nákladu. Zavazadla jsou tak během jízdy spolehlivě chráněna proti pohybu.

V nabídce originálního příslušenství figuruje vedle toho i držák jízdních kol, který je po sejmutí horního dílu mezipodlahy možno namontovat na podlahu zavazadlového prostoru.

Přenosný LED
Zcela nový je koncept osvětlení zavazadlového prostoru v pátých dveřích. Neosvětluje jen zavazadlový prostor, ale i celou plochu kolem zádě vozu.

Další svítilna, tentokrát vyjímatelná, se nachází na levé straně zavazadlového prostoru. Je vybavena akumulátorem a v případě potřeby je možno ji vyjmout ze svého držáku, který funguje zároveň k dobíjení. Ve tmě tak se svou úspornou diodovou technikou funguje jako kapesní svítilna. Ve svítilně je integrován magnet, pomocí něhož je možno ji upevnit na karoserii a použít například při opravě kola.

Prosklená střecha vpředu i vzadu
Přes den zajistí v interiéru světlou atmosféru elektricky ovládané dvoudílné panoramatické okno. Při silném slunečním záření je možno skleněnou střechu zastínit ochrannou roletou. Sklo samotné propouští pouze 10 procent tepelné energie. Nová je také střešní anténa ve tvaru ploutve, která svým podstatně štíhlejším tvarem a absencí prutu elegantněji zakončuje linii střechy.

Tahejte 2 tuny
Stejně jako výchozí model Superb může být i nový Superb Combi vybaven asistentem pro rozjezd do svahu HHC (Hill Hold Control). Elektronický stabilizační systém má rozšíření o stabilizací přívěsu TSA (Trailer Stability Assist) při použití tažného zařízení montovaného z výroby. Tato funkce přijde vhod, neboť nový Superb Combi může s motorizacemi 2,0 TDI CR DPF/125 kW 4×4 a 3,6 FSI V6/191 kW 4×4 táhnout přívěsy o celkové hmotnosti až 2000 kilogramů. Nejen v takovém provozu poskytuje dobré služby pohon všech kol 4×4 s lamelovou spojkou Haldex.

Motory ze Supa
Paleta motorů nového modelu Superb Combi odpovídá z větší části nabídce výchozího modelu Superb. Zpočátku bude možno vybírat ze tří zážehových a dvou vznětových motorů. Všechny pracují s přímým vstřikováním paliva.

Známý vznětový motor 2,0 TDI PD DPF poskytuje i nadále výkon 103 kW a je nabízen v kombinaci s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou nebo se šestistupňovou převodovkou DSG. Silnějším agregátem z naftového dua je motor 2,0 TDI CR DPF pracující se vstřikovacím systémem common-rail, který poskytuje výkon 125 kW a dosahuje nejvyššího točivého momentu 350 Nm v rozsahu od 1750 min-1 do 2500 min-1. I tento motor spolupracuje s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou nebo automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG. Filtr pevných částic je dodáván standardně.

Škoda Superb Combi - Technická data - vznětové motory
Motor2,0 TDI PD2,0 TDI CR2,0 TDI CR 4x4
Zdvihový objem [cm3]196819681968
válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]103/4000125/4200125/4200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]320/1800-2500350/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]205220217
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,38,99,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,15,96,5
Cena Comfort [Kč]644.900,-704.900,-764.900,-
Cena Ambition [Kč]729.900,-789.900,-849.900,-
Cena Elegance [Kč]789.900,-849.900,-909.900,-
Cena Exclusive [Kč]-911.900,-971.900,-

Základem zážehové nabídky je čtyřválec 1,4 TSI (92 kW, 200 Nm), který se s výbavou Comfort bude prodávat za 589.900,-Kč. Příplatek proti liftbacku činí u této výbavy jen 20 tisíc Kč, u vyšších stupňů výbav bude příplatek 25 tisíc Kč.

Součásti palety benzinových motorů je také motor 1,8 TSI o výkonu 118 kW s maximálním točivým momentem 250 Nm v rozsahu od 1500 min-1 do 4500 min-1. Vedle ručně řazené šestistupňové převodovky je pro agregát 1,8 TSI k dispozici i automatizovaná sedmistupňová převodovka DSG.

Špičkovou motorizací nového Superbu Combi je motor 3,6 FSI V6 o výkonu 191 kW, s maximálním točivým momentem 350 Nm v rozsahu od 2500 min-1 do 5000 min-1. Agregát 3,6 FSI V6 je nabízen výhradně se šestistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Pro verze 1,8 TSI a 2,0 TDI CR DPF je pohon 4×4 k dispozici na přání.

Škoda Superb Combi - Technická data - zážehové motory
Motor1,4 TSI1,8 TSI1,8 TSI 4x43,6 FSI 4x4
Zdvihový objem [cm3]1390179817983580
válce/ventily4/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]92/5000118/4500-6200118/4500-6200191/6200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]200/1500-4000250/1500-4200250/1500-4200350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]199218215247
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,68,78,86,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,97,38,210,2
Cena Comfort [Kč]589.900,-649.900,-709.900,-864.900,-
Cena Ambition [Kč]674.900,-734.900,-794.900,-949.900,-
Cena Elegance [Kč]734.900,-794.900,-854.900,-1.009.900,-
Cena Exclusive [Kč]-856.900,-916.900,-1.071.900,-

Nové uchycení zadní nápravy
Podvozek nového vozu Superb Combi do značné míry vychází ze Superbu. Aby však vyhovoval vyššímu užitečnému zatížení a vyšší celkové hmotnosti, byla konfigurace podvozku pro verzi Combi upravena. Nápravnice zadní nápravy je ke karoserii přichycena pomocí silentbloků. Nové spojovací prvky zvyšují jízdní komfort a nápravnici akusticky odpojí od karoserie, aniž by to mělo negativní vliv na stabilitu a vedení kol.

Anketa

Největším konkurentem Superbu Combi je...
Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
Zdroj: Škoda Auto

Štítky Škoda Superb Nové modely Střední třída

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Škoda Superb Combi: Největší kombi skupiny…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 







 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…